/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win98 opstartsbilledet
Fra : moltov
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 28-07-05 13:36

Hejsa

Kan man ændre opstartsbilledet på Win98? (Der hvor der kører en bar nederst)

Moltov

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 13:39

Hej ,mener du skal ind i denne komputer, mappen skærm, der kan du slå det fra, eller ændre det

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 13:45

denne komputer/kontrolpanel/skærm/instillinger

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 13:47

det skulle vist være baggrund.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 28-07-05 13:49

smxxx --> Ja, det er baggrunden. Det jeg skal have ændret er der hvor der står Win 98, og nedenunder kører der en bjælke som viser, at systemet er ved at blive indlæst.

Altså før systemet starter helt op.

Moltov

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 13:52

Hej, døjer selv med det. Men det må være muligt at ændre. Muligvis under sytem, leger lidt med det, og giver svar hvis jeg finder ud af det.

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-05 14:06
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 14:06

1. Åbn "Stifinder" programmet. Find filen "msdos.sys" (findes - som regel - i roden på: C:)
2. HøjreKlik på filen: "msdos.sys" (i stedet for venstre knap på musen, klikker du med højre knap).
Har du fundet "msdos.sys" hopper du til punkt 3.

Hvis du ikke kan finde filen: "msdos.sys", er det fordi "Stifinder" ikke er 'sat til' at vise "Stifinder" skal kunne vise "skjulte filer og systemfiler".
Stifinder 'sættes til' at vise "skjulte filer" osv. ved at du i Stifinder:
A. klikker på: "Vis",
B. dernæst fanebladet: "Mappeindstillinger",
C. så: "Vis".
D. Fjern - eventul - v (fluebenet) ud for: "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" (fjernes ved at klikke på fluebenet, Hvis det er der :) ).
E. klikker i cirklen ud for: "Vis alle filer".

3. Klik på "egenskaber" og fjern fluebenet ud for: "Skrivebeskyttet"
4. Klik på: "Anvend" (IKKE klik på: "OK", da flere Win98 versioner dermed anulerer handlingen, klik først på: "Anvend", og så)
5. Klik på: "OK".

6. Åbn programmet "Notepad" (kan evt. ske ved at du højreklikker på "msdos.sys" og vælger: "Åbn", hvorefter at du vælger - lidt nede af listen - "Notepad").
7. Under afsnittet: "[Optiens]" skrives (eller rettes) til: "logo=0" (gåseøjnene skal ikke med). 1 tallet vil sige at opstarsbilledet skal vises. 0 er ingen opstartsbillede :)
8. Gem "msdos.sys"
9. Gå ind i "Stifinder" og sæt flueben ud for: "Skrivebeskyttet".
Og du får fred for Windows (tilsvarende kan du gøre med "Afslut Windows")
Eller du kan tage "logo.sys" ind i dit billedredigeringprogram, og selv skrive noget sjovt "Indvaderet af CIA" eller ligenende om/til vennerne

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 28-07-05 14:26

hej huntermis og refi

Sammen har I hjulpet mig til at det lykkedes. huntermis får pointene nu, og hvis du vil have det (refi) så laver jeg lige et nyt spørgsmål, så du også kan få point.

Tak for hjælpen begge

Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 14:31

Det er da ikke et spørgsmål hvad jeg vil - Du bestemmer ene og alene

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 28-07-05 14:33

Tak for svaret huntermis.

Kommentar
Fra : huntermis