/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min bærbar skriver underligt...
Fra : Iboga
Vist : 851 gange
50 point
Dato : 28-07-05 11:51

Hejsa.

Min bærbar (dell, gammel model ved ikke hvilken en det er) skriver andre tegn end den skal. Eks p = - og l = 9
Jeg kan se på min bærbar at der er et ikon der er aktivet. Det sidder ved siden af caps lock ikonet og har et billede af en hængelås og der er et 9 tal.

Hvad skal jeg gøre for at få fjernet?

Pft
Jennifer

Kommentar
Fra : chrja

Dato : 28-07-05 11:55

du skal have slået num lock fra. Der findes en "funktionsknap" (den er tit blå). Fuktioneknappen og numlock skal trykkes ned samtidig. Det står som regel på forkanten af knapperne.

vh
Christian

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-07-05 11:59

knappen hedder fn og er blå hold den nede + numlock

granslam

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-05 12:05

Du skal kun trykke på numlock (NumLk).

Funktionstasten (Fn) skal kun benyttes, hvis man ønsker at benytte de blå værdier.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-07-05 12:25

IBM760
nu lader det jo til at Iboga har fået aktiveret de blå taster ik

granslam

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-07-05 13:00

På en IBM skal du trykke på venstre SHIFT og numlock for at slå den fra.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-07-05 13:03

Som Iboga skriver:
"Det sidder ved siden af caps lock ikonet og har et billede af en hængelås og der er et 9 tal."

Denne lampe tændes og slukkes ved hjælp af numlock (NumLk).

På en bærbar Dell findes der 3 lamper med tilsvarende symbol:
[9] for NumLock
[A] for CapsLock
[|] for ScrollLock

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 28-07-05 15:01

Hvis du trykker Fn ned samtidig med at du trykker Num Lk. ned er det Scroll Lk. du tænder og slukker
Det er lampen længst til højre.
Seipe

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 28-07-05 17:42

Er du sikker på, at du ikke har spildt væske ned i tastaturet? Min Amilo gjore samme nr. da den havde fået en kop øl.
Laurenzio

Godkendelse af svar
Fra : Iboga

Dato : 10-09-05 12:57

Tak for svaret IBM760, du var den første der havde ret. :)

granslam, faktisk var dit svar forkert og det IBM760 mente med "Funktionstasten (Fn) skal kun benyttes, hvis man ønsker at benytte de blå værdier." var at du havde skrevet at jeg skulle holde den nede.. Så det var jo bare for at fortælle at det var det den var til.

laurenzio, hvis jeg endelig har drikkevarer ved min com sørger jeg for at de står så hvis det vælter kommer det ikke til at gå ud over min com.

- Jennifer