/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ny gruppe til komfur
Fra : granslam
Vist : 699 gange
200 point
Dato : 28-07-05 10:05

hej hva kan det koste at få lavet en ny gruppe og trække ca 10 m kabel og montere en dobbelt stikkontakt jeg bor i kbh

Granslam

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-07-05 10:16

meget svært at sige uden at se din installation. Men under 1500.- ville være et godt bud. Men nu koster det jo ikke noget at spørge et par elektrikkere, så har du jo noget til sammenligning.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-07-05 10:21

Det kommer an på hvor let det er at komme til.

Hvis der bare skal sættes en gruppe i tavlen, trækkes kabel udvendig på en mur, og kontakterne sættes på væggen. Altså ingen specielle hindringer så som at skulle fræse ledning ind og mejsle ud til kontakterne, skal du regne med 2 timelønninger samt materialer.

Materialer ca. 400 + 2 * 400 til løn.

Måske kan de gøres på 1 time. Så ca. 1000,- kr plus/minus 400,- kr

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-07-05 10:21
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-05 10:24

I København vil prisen ligge på min. 3000 Kr.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-07-05 10:30

så hyr en jysk el mand, han vil sku rejse der over for mindre

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-07-05 10:31

der skal ikke fræses men der skal bores igennem ca 20 cm væg tavlen er en ganske alm tavle med hpfi afbryder og der er plads til nye grupper

Teil hvordan er du kommet frem til den pris ??

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-07-05 10:33

troldenesdhb
ha ha ja han skal bare ha lidt diiæter

Granslam

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 210 point
Dato : 28-07-05 10:59

Hvis der kun skal bore igennem 20cm mur, skal en elektriker kunne gøre det på 1 time.

Så skal jeg ikke kunne sige hvad time lønnen er i KBH. I viborg giver vi 300 - 360 ex moms pr time for en aut. elektriker.

Hvis du vil spare lidt penge kan du jo selv købe de dele som du skal bruge i Harald Nyborg.
Selv bore hullte, selv trække ledningen, selv sætte kontakter/strøm udtag op.

Elektriken sætter så kontakterne til og tilslutter gruppen i tavlen.

Så skal du kun betale for 1 times arbejde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-05 11:02

Timeløn i Kh 600 kr. kørsel til og fra startafgift.
Min. to timer og materiale.
PS jyderne er allerede i Kh.
Befolkningen på djævleøen klarer ikke opgaverne
uden hjælp udefra.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-07-05 11:19

--> Teil. Som jyde vil jeg sige at det er rimelig "frækt". Jeg ville føle mig lidt snydt hvis jeg skulle op i den prisklasse.
Ikke engang mit aut. auto værksted tager 600,- incl moms.

Men når nu et hus koster (min.) 3gange så meget som i det jydske er der vel ikke noget at sige til at timepriserne er på himmelflugt på djævleøen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-05 11:30

Jo netop en auto mek. tager 600 kr plus moms i timen.
I Kh.

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 28-07-05 12:27

Tak for svaret thulin. og takker til jer andre

Granslam

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-07-05 12:48

mit svar var da bedst.................

ring til 2 eletrikkere og forklar, og få en pris.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-07-05 13:04

jeg har lige snakket med den lokale elinstallatør og han vil have 800+ momse så 1000

granslam