/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Auktion?
Fra : vil.du
Vist : 807 gange
100 point
Dato : 28-07-05 09:55

Jeg aner ikke hvor jeg skal placere dette spøgsmål men dette kan vel ikke være helt skævt :)

Vi har en samling af gamle piber, arvet efter min far. Samlingen indeholder et pænt udvalg - bl.andet er en af merskumspiberne en såkaldt 'Storm P.' pibe. Der er et ægte 'Pibebrædt', der er lange piber, der er korte, hele og halve, træ og porcelæn og der er mange. Vi var på Herrens mark - hvad skulle vi gøre ved alt dette, vi ville sælge dem men anede intet om dem.

For ca. 1 år siden skrev vi så til Danmarks Radio's 'Hvad er det værd'. Vi havde opgivet håbet om et svar men nu er det så kommet og de har vurderet piberne for os.
Vurderingsfolkene har printet billederne ud og sat små sedler med ca.priser på piberne. Når vi regner det hele ud viser det sig at der er for godt 10.000 kr. ialt.

Hvad gør vi nu? Piberne skal sælges (jeg husker tydeligt min mors raseri hvert år når min far tog dem alle ned på spisebordet for den årlige rengøring, det tog en uges tid før han havde været det hele igennem).

Vi er klar over at vi kan aflevere det hele hos Bruun Rasmussen og sætte det på auktion med en mindstepris på, men vi bor et godt stykke fra Hovedstaden og ville gerne finde ud af noget andet...oooog...så har der jo osse været nogle dumme rygter omkring de store auktionshuse.

Nogen der har en god ide?

Knus til alle.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 28-07-05 10:01

Hejsa
Tjahhh! Jeg forstår jo ikke din skepsis for auktionshusene, de skal jo også leve, og med en minimums pris, så kan I jo altid være sikker på et minimums salg minus auktionshusets gebyr.
Ellers er der da også http://www.qxl.dk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 10:08

http://www.ebay.com/
er også en god mulighed - og så når I et meget større publikum/købere

Med en mindstepris har I jo ikke nogen risiko......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-05 10:15

Lauritz kan også sælge dem.
http://www.lauritz.com/

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-07-05 11:03
Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 28-07-05 11:23

Lauritz.com arbejder ikke med mindstepris, så der risikerer du at komme til at sælge dem for billigt.

sæt dem eventuelt til salg på QXL.dk der bestemmer du selv mindsteprisen, så du ikke behøver sælge dem hvis der ikke kommer seriøse bud

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-07-05 11:39

Hej igen - I er dælme hurtige :)

Det var præcis dét jeg sagde til min husbonde - jeg prøver på kandu, der får vi fornuftige svar :) (selvom jeg lige har besøgt en tråd der var knapt så fornuftig, hold da helt ferie hvor Janteloven hersker herinde, nogle steder *gg*).

Jeg har næsten besluttet mig, men lade lige et par timer gå - måske der oven i købet melder sig en køber til denne fantastiske samling ;)

HVORDAN sætter man da alle de søde smileys ind som I allesammen bruger?
/flov

Krams

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 11:45

Kig foroven til venstre i "kom godt i gang"

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-07-05 22:12

Se om ikke der også er nogle muligheder her http://www.antikguide.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-07-05 20:46

Tak for mange og gode svar, valget falder på QXL - så pointene tilfalder CLAN

Godkendelse af svar
Fra : vil.du

Dato : 29-07-05 20:48

Tak for svaret CLAN.

Jeg kendte såmænd godt til QXL, havde i hvert fald hørt om det men havde aldrig besøgt sitet.
Det har jeg så nu og det virker som et godt, sikkert og troværdigt site.

Tak for rådet og rigtig god weekend

Venlig hilsen vil.du

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-07-05 13:28

Velbekomme & takker for points

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-07-05 13:30

Hov! Glemte lige det der med smileys
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20
Kig lidt på den
Menu 'Kom godt igang' øverst oppe TV
Søren