/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ny pc
Fra : botage
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 11-10-02 09:00

hej, jeg overvejer at købe en ny pc som skal være god til grafik, photo osv. Jeg har læst mig til at 2 harddiske er en fordel, en til "scratch" og en til det andet, men hvad med 2 processorer? er det en fordel?
mvh Bo

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 11-10-02 09:42

Hej botage

Du kan selvfølgelig få en bedre hastighed ved at købe et bundkort som kan installeres med 2 CPU'er men det er efter min mening slet ikke nødvendigt eftersom du kan spare lidt penge ved bare at købe et bundkort som kan klare minimum 2.0 og så måske 256 eller 512 MB Ram så skulle du være godt kørende i lang tid

Du skal så lige også kigge på om du skal have en spille maskine eller om du kun skal arbejde på den med billeder eller video værk Du kan også godt køre RAID med dine 2 harddiske som du siger og det vil også optimere din nye maskine en smule den vej

De billigste priser og info kan du jo prøve at kigge på inde på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 09:45

"botage" <botage.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Cwup9.92371$Qk5.4160363@news010.worldonline.dk...
> hej, jeg overvejer at købe en ny pc som skal være god til grafik, photo
> osv. Jeg har læst mig til at 2 harddiske er en fordel, en til "scratch"
> og en til det andet, men hvad med 2 processorer? er det en fordel?
> mvh Bo
Nu kommer du jo ikke med mange oplysninger.
Scratch ligesom antyder Photoshop og det kan bruge to processorer,
selvfølgelig kun under et win nt system der understøtter 2 processorer (xp
home gør ikke).
Andre programmer ? Du må læse manualerne.
Richard Thune

Kommentar
Fra : botage

Dato : 11-10-02 12:02

hej igen, jeg bruger windows 2000 professionel, og jeg skal bruge det til photoshop, et lille tillægsspørgsmål, hvor stor er betydningen af grafikkortet? jeg bruger pt et savage med 8 mb.
mvh Bo

Kommentar
Fra : henrikpedersen

Dato : 11-10-02 16:50

Hej botage hvis du kun skal bruge din nye pcer til god grafik, så er det ikke nødvendigt med RAID og DUAL Bundkort.

Hvis du idag kun har 8 mbyte grafik idag vil alt nyt virke afsindigt hurtigt

Køb et mellemklasse bundkort der kan klare over 2 GHZ understøtter DDRRAM pc2700 og som minimum understøtter AGPx4 køb en rimelig hurtig harddisk evt 2. Smid så et hurtigt GFORCE 4 grafikkort i med 64 eller 128 mbyte, og din pcer vil virke som en raket!!

Accepteret svar
Fra : henrikpedersen

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-02 16:50

Hej botage hvis du kun skal bruge din nye pcer til god grafik, så er det ikke nødvendigt med RAID og DUAL Bundkort.

Hvis du idag kun har 8 mbyte grafikkort! vil alt nyt virke afsindigt hurtigt.

Køb et mellemklasse bundkort der kan klare over 2 GHZ understøtter DDRRAM pc2700 og som minimum understøtter AGPx4 køb en rimelig hurtig harddisk evt 2. Smid så et hurtigt GFORCE 4 grafikkort i med 64 eller 128 mbyte, og din pcer vil virke som en raket!!

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 11-10-02 17:46

Tak for svaret henrikpedersen.

Kommentar
Fra : sredna

Dato : 16-10-02 23:48

Jeg vil nok sige, at en helt almindelig stationær pc, som de fleste har i hjemmet er velegnet til grafik, men hvis det er tilfældet, at den køre langsomt eller sådan noget, kan du jo bare bygge den større. Det ville jeg da gøre.