/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sidestykke til lamelhegn?
Fra : Fynboerne
Vist : 674 gange
50 point
Dato : 27-07-05 15:37

Jeg har fået lavet en ny terasse og har fået sat lamelhegn op (med fletværk øverst). Der er et stykke på ca. 30 cm. ind til huset, som flethegnet ikke kan nå.
Er der et godt forslag til, hvad jeg skal sætte på det stykke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 15:39

Havde det ikke været smartere at starte inde ved huset ???

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 35 point
Dato : 27-07-05 15:55

Alm. trykimp. brædder,,,16x100 eller 19x100 sat tæt op til hinanden på begge sider, da er det nemt at tilpasse det sidste bræt(læg 2'sidste over det sidste og slå en streg og sav til), så du får det helt lukket,,,og materialet passer sammet med trykimp. lamelhegn
mvh steen

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 28-07-05 13:43

Jeg kan ikke begynde ved huset, da det skal passe til hjørnet på terassen, da der er en stensætning som afgører, hvor hjørnet er.
Til Steen.
De brædder, mener du at de skal være vandret som lamelhegnet, eller skal de være lodret?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 28-07-05 14:22

Jeg ville sætte dem lodret,,,så ville de stå som en række stolper, og da materialet er anderledes(brædder istedet for hegn) må det godt bryde.
Nu ved jeg ikke hvor store dine lamelhegn er, men de kan altså godt forkortes i bredden(eller højden for den sags skyld) uden det er alt for besværligt, så den måde kunne det jo også løses på!

mvh steen

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 15-01-06 10:53

Tak for svaret classic26.
Tak for hjælpen og undskyld at jeg ikke har afsluttet mit spørgsmål