/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Smerter i testiklerne!
Fra : KongGulerod88
Vist : 14932 gange
220 point
Dato : 27-07-05 12:01

Lidt ømt emne for mig. Men det er helt seriøst.

Jeg får nogle gange smerter i testiklerne.
Nogle gange er det jag som om jeg får stød i den ene testikel, og jeg bliver svimmel og er ved at besvime.
Andre gange er det bare en konstant smerte der dog ikke er uudholdelig, men bare irriterende da jeg hele tiden tænker på det og er nervøs for hvad det kan være. Det føles som jeg er blevet sparket i skridtet for et par dage siden, blot hele tiden.
Det har stået på nu i 4 måneder. Lige da det begyndte var det slemmest. Der kom de jag jeg var ved at besvime af.
De er så gået helt væk nu, men der er stadigvæk smerter den dag i dag.

Det hele startede en dag jeg onanerede, og blev så værre og værre for hver gang jeg gjorde det. Men lægen siger det ikke kan have noget med det at gøre, selvom det til tider blev til fem gange om dagen.
Når jeg er sammen med en pige mærker jeg intet til det. Det er kun når jeg selv gør det.

Jeg har været til lægen og hos en specialist og på skadestuen, men de kune intet se nogen af dem.

Hvad gør jeg nu. Lægen sagde bare at sådan er det bare, smerter kommer og går.

Men det gider jeg ikke acceptere. Det må jo være en årsag.
Der er vel en årsag til alt.

Jeg er bange for at blive steril eller et eller andet.

Jeg gav en urinprøve til lægen der testede mig for kønssygdomme. Der var heller ikke noget.
Ved i om de også tester for klamydia? Kan det være det?

Lukker helt sikkert spørgsmålet.

Takker på forhånd. jeg er lidt desperat.

Håber en eller anden bare har et eller andet råd. Alt kan bruges.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 12:05

Hvis du har været ved læge og skadestue og der intet er konstateret, er det sikkert også rigtigt at der intet er.
Prøv at skrue lidt ned for "tempoet".
Man kan få ondt blot ved at blive ved med at tro på det gør ondt.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 12:10

Alternativt kan du henvende dig på skadestuen næste gang smerterne er der og MENS smerterne er der....

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-07-05 12:14

Prøv måske også at tænke over hvilken type undertøj du går med. Har du f.eks. skiftet stil for nylig? Stramt undertøj, eller undertøj med syninger i skridtet, er ikke af det gode.

Accepteret svar
Fra : Rimtas

Modtaget 230 point
Dato : 27-07-05 12:18

Hej KongGulerod
Jeg kan udemærket forstå at du er desperat.
Jeg ville sikre mig at det ikke er en infektion, evt. en infektion i bitestiklerne. Det kan nemlig gøre ret ondt. Hvis du kun har afleveret en urinprøve, er du måske kun undersøgt for Chlamydia. Tog lægen en podning (vatpind op i urinrøret...av!) ?
Tjek om du er blevet undersøgt for gonoré (gonokokker).
Har du fået testiklerne ultralydsundersøgt ? der kan man evt. se om der har samlet sig væske, hvilket osse kan gøre ondt.
Er du blevet undersøgt for knuder/tumorer, testikelcancer !?
Endelig til sidst, har jeg en ven der har haft smerter i flere år, uden at nogen eksperter har kunnet finde noget. Dette er ikke for at tage modet fra dig, men det kan ske, at man kan have smerter uden nogen kendt årsag.
God bedring !
:) Rimtas

Kommentar
Fra : KongGulerod88

Dato : 27-07-05 13:07

Rimtas:
Det er tværtimod kun beroligende at man kan have det uden at der er noget galt

Nej jeg fik ikke en vatpodning. Men det vil jeg da gøre.

Fik ultralydsskanning. Der var intet at se.

Godkendelse af svar
Fra : KongGulerod88

Dato : 27-07-05 13:08

Tak for svaret Rimtas.

Vatpind it is.

Kommentar
Fra : pdmm

Dato : 26-01-09 12:41

Hej KongGulerod88

Har du fået løst dit problem? Evt. hvordan?