/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
behåret?
Fra : sym
Vist : 5925 gange
200 point
Dato : 26-07-05 23:08

hej
Min kone har lige været hos lægen til underlivsundersøgelse.
Mit spørgsmål er så: Er det mest almindelig med naturlig behåring forneden eller klippet og friseret eller helt glatbarberet.
Måske et lidt dumt spørgsmål men det slog mig lige og måske kan det slet ikke besvares?
mvh.:
sym

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 23:11

det er simpelthen "smag og behag" - men hvad i alverden har det med din kones lægebesøg at gøre ????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 23:15

Mange nu om dage følger den 'Amerikanske' kropskultur, hvilket vil sige : Barbere boller for mændenes vedkommende (..evt. også hår under armene) og for kvinder : Arme, ben, armhuler og bikini-snittet

Nogle kan dog ikke få nok ..og vil have 'Hippie-busken' intakt. Søg blot på 'hairy', 'sex' og 'pictures'

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 23:16

hvor ved du det fra molo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-05 23:16

LAVER læger stadig underlivs-undersøgelser??? Jeg troede, de altid sendte folk til gynækolog...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 23:18

tjahhh - birgitta - ganske få gør - og SÅ er det til gynækologen - alle skal jo tjene på det

en ganske almindelig undersøgelse for at se efter om alt ser normalt ud gør lægerne da endnu - trods alt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-05 23:19

Tjae, hvad der er mest almindeligt, er vist ikke så nemt at svare på.

Men der er da "gået mode i" barbering, og diverse fantasifulde "frisurer", ikke mindst blandt den yngre del af kvinderne.

Og det selv om der ofte advares mod at barbere sig der, p.g.a. forøget risiko for infektioner, hårsækbetændelse m.m.

Ja, jeg tænker da lidt som mirit, hvad det har med konens lægebesøg at gøre.......skal nok lade være med at skrive hvad jeg tænkte

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 23:19

miritdk -> Det vil du ikke vide !

Du er ikke 'gammel' nok til at have hørt om mine experimenter med en skægtrimmer hér i kandu's sladderspalter

AVvvvv... måtte sidde med albuerne helt oppe om ørene hele dagen foran tastaturet

..kunne slet ikke få armene ned

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 23:22

joooooooo molo - det vil jeg bestemt gerne vide - helst før jeg bliver endnu ældre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 23:22

NU... bruger jeg fornuftigvis : Ladyshaver pr. håndkraft

..og jeg ér fyldt 45

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 23:24

miritdk -> Søg... og du skal finde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 23:30

jaja med tiden

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 26-07-05 23:31

Altså, mænd skal da have hår på de nedre dele og under armene, helt ærligt, alt andet er da for væmmeligt at tænke på.

Blot min ydmyge mening...........

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-07-05 23:41

Det værste er hvis telefonen ringer - og man netop har påført et hårfjerningsmiddel..

Det tager dage, før man sidder normalt...igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 23:43

awwwwwwwwws creamy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 23:43

Ja ja... creamygirl har tilsyneladende fundet tråden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 23:48

maj_britt -> Har du set billeder af Arnold Swartzenegger med hår under armene?

http://images.amazon.com/images/P/B00004XMSC.01.LZZZZZZZ.jpg

</???>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 23:49

..men han er måske ikke en mand?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 210 point
Dato : 26-07-05 23:51

Jeg ved ikke med lægebesøg men det kunne jo være om "den" skulle have været "friseret" inden besøget.
Kom i tanker om at der var et debatindlæg på jubii http://debat.jubii.dk/56/Intimbarbering+Hvor+meget+eller+lidt+_177971.html?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 23:58

Som mand sætter jeg personligt stor pris på at en kvinde er velsoigneret mellem benene, ...når man ind imellem ligger med hovedet i 'sildekassen' er det nu rart ikke at få hår i 'maden'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 00:18

Citat
Som mand sætter jeg personligt stor pris på at en kvinde er velsoigneret mellem benene, ...når man ind imellem ligger med hovedet i 'sildekassen' er det nu rart ikke at få hår i 'maden'

Øeehhh, forhåbentlig er "sildekasser" kun en talemåde, for ellers bør du spørge dem, om de er blevet tjekket for Clamydia, Trichomonas og andre "gode" sager........som smitter.

Bvadr.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 00:44

dova -> Rolig nu

Hvis du tænker dig rigtigt godt om dova; vil du måske finde et svar på, hvorfor det hedder : En go' sild

..og hvorfor det hedder at gå i kassen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-07-05 08:04

Molo, Arnold er en badebold, sq da ikke en mand.

Næ, kig på Snape og Malfoy fra Harry Potter, det er MÆND, personligt gad jeg sq godt tjekke deres hårpragte ud en times tid eller fem.

Går lige i selvsving................MUMS.

Høh, sildekasse, er du lystfisker, Molo????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 09:20

maj_britt -> Ja, jeg er lystfisker

Jeg har hverken læst eller set de dersens Potter 'ting'

Du er måske mere til en Robin Williams neanderthaler type ?

Alle de kvinder jeg har set nøgne gennem de sidste 20 år har været mere eller mindre barberede 'dernede' ..eller også er de blevet det af undertegnede

..og alle de kvindelige bekendte jeg har, barberer deres ben

</MOLOKLYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 09:26

En forespørgsel hos en bøsseven bekræfter min formodning om, at det er mere end almindeligt at mænd i 'den verden' tager 'røvskæget' med ..nu de er ved 'bollerne'. Dét gør jeg nu også ..uden at være homoseksuel. Det er simpelthen praktisk og en renere fornemmelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-07-05 10:21

Altså, Molo, jeg kan nemt se det frække i barbering "dernede" hos kvinder og langhårede kvindeben i sommerkort er nu ikke særlig fikst................

Når det så er sagt, så lander vi i en debat om mænd og hår, hårløse boller er usexet og det uden jeg er til the missing link..

Men jeg får netop sådan et billede af at de mænd oz går i g-streng eller herretrusse og det ER turn-off i mine øjne.

HVIS nu du havde mig på msn, så VILLE du kende ALT til Snape og Malfoy, de bytter plads på billededimsen og jeg SAVLER.......mænd skal være rå og arrogante, gerne med et anstrøg af ondskab over sig, det er turn-on.

Uden at se på hans adfærd, så er Lundin sq en roulade.

Arghhhhhhhhhhh, sidste ex gik i herretrusse, var barberet, tam som et lam og DØDkedelig.

Så er det på plads

Kommentar
Fra : calista

Dato : 27-07-05 10:43

Altså... Sikken en tråd

Som skrevet, så er det sgu da smag og behag om man er brazilian vaxed eller har en urskov mellem benene.
En mand med barberede boller kan under visse omstændigheder værre sexet, hvorimod en mand med hele piv-tøjet barberet er mega turn off på disse kanter.
De skal (mænd altså) sgu da heller ikke fjerne hår under arme, på brystet eller ben. BVADR, det er kønsløst. ( sidder lige med et billede på nethinden af en x- kæreste, der barberede hele dyret og det lignede fandme en a. død fugleunge b. en knejt på 10)

Molo, forøvrigt, hvordan fa'en bærer du dig ad med at tage røvskægget? En skraber eller vax? Bare hvis nu, man skulle lege lidt med gemalen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-07-05 10:49

Molo er da sej, han trækker dem ud.......et for et

Kommentar
Fra : calista

Dato : 27-07-05 11:06

LOL, nåja... Nogen nyder jo smerte!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 11:08

Jeg sidder da på hug under bruseren og bruger så skraberen ..og nej; jeg fjerner heller ikke HELE pibetøjet foran. Blot en intimtrimning. Iøvrigt er jeg ikke særlig behåret på kroppen ..undtagen dernede og derfor synes jeg ligesom det skal passe til resten.

Det er forøvrigt 'dårlig' stil, hvis ikke man barberer ben som mandlig cykelrytter, men det ved I vel efter 3 uger med Tour de France?

maj_britt -> Hvisker...... [hør] Jeg er faktisk den lykkelige ejer af en herre sølvgrå g-streng (fødselsdaggave fra veninderne), men har kun været iført den en enkelt gang, da jeg skulle gå fra nøgenstranden og op at hente is til veninderne og jeg. Det er faktisk samme veninder der har bedt mig fjerne hippie-duskene under armene ..hvis jeg ska' få lov at gå med dem på stranden og solbade

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 11:22

Så lille splejset og nøgen ser jeg ud, når jeg ikke er iført min g-streng

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 11:25

Hov... I skal da lige ha' billedet også : http://frip.dk/molokyle/temp/charlottenlund.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 27-07-05 11:29

Det ikke så ringe endda, hvis man er til ældre mænd

Skummel stemning der er i denne tråd i øvrigt, mon der er gået sommer i os alle?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-07-05 11:36

Jeg VIL altså ha hår på mine mænd, bare ikke på ryggen og hænder.

Min knægt på 20 har en urskov på de små ben, det er sq da mandigt......og han er halvskaldet på ægget, daggamle skægstubbe, måtte på brystet, MOARS dreng.

Nå ja, nu ikke fordi han har arvet håret på brystet fra mig, jeg har da lidt endnu, 4 frække, lyse hår, som jeg passer godt på.

MOLO, jeg vil bare IKKE høre mere om den sølv g-streng.........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 11:41

calista -> Så er det da godt jeg foretrækker kvinder mellem 35 og 50

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-07-05 11:50

Wauw, så har jeg lige 2½ år

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 27-07-05 14:16

Jeg syntes nu det er pænest med en klat mis, hvilket også er rarere at slikke, fremfor når der er hår.

For mit eget vedkommende, så barbere jeg mave og bryst, og trimmer under armene og prinsen.

=)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-07-05 14:50

½ liter oktan 92 fra Q8 og en lighter
Woufff ! Det er i øvrigt også sådan, man får en kat til at sige som en hund

Nå men der er da flere "metoder" de fleste er vist nævnt, men der er også den mulighed at få det gjort permanent med laser... se http://fagbog.netdoktor.dk/resultat.aspx?categoryId=21&query=hårfjerning

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-07-05 14:53

okkeokkeokke, -med alderen bliver vi kvinder lige så skaldede som et æg i de dele -så glæd jer drenge.. Min mor på 90 var så nøgen som en 7-årig!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 15:05

Birgitta

Kommentar
Fra : vridsgaard

Dato : 27-07-05 16:36

Helt glatbarberet evt. med en lille smal og lidt lang tot foroven er mest almindeligt blandt yngre kvinder. Jeg kunne selv aldrig drømme om at tage til en gyn.undersøgelse - og for den sags skyld heller aldrig gå i seng med min mand - uden at være nybarberet, men det er jo smag om behag....

De lidt ældre plejer som regel kun at få ordnet bikinilinien, hvis de overhovedet gør så meget, men det er jo så igen et temperamentsspørgsmål....

Hilsen Maja

Kommentar
Fra : vridsgaard

Dato : 27-07-05 16:37

For resten så har din smag vel også noget at skulle have sagt...

Maja

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-07-05 17:30

Hehe..dum debat i grunden!

Selvfølgelig skal man trimme hårene forneden, hvis altså ikke man er ligeså gammel som Birgittas mor - og hårene er faldet af sig selv..
Man klipper sq da også håret på hovedet med pænt jævne mellemrum...right?!

Selv mænd (..og Molo) gør det
Har du så også bemærket, at tissetrolden virker større, når urskoven holdes nede, samt at man ikke bliver bøsse af det?!

Men Molo, pas nu lige på..ik?! ..Du ved vel forhåbenligt, at en intimbarbering giver risiko for nedsat sædproduktion..At du kan tage voldsomt på i vægt - og at håret på dit hoved falder af..

Nøjes du ikke med en trimning, men ligefrem også kronrager bollerne! ..Tja, så er du selv ude om det Molo - det resulterer i en bunke rødhårede unger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 18:44

creamygirl -> Jeg løber chancen : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/mololympic.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 18:59
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 19:03

Norsk Viktoriansk puritanisme dova

..så er det også farligt for mænd at barbere sig i ansigtet og ditto for kvinders hårvækst på benene

[hør] Man må lide for skønheden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-07-05 19:28

hehe, sikke en gang bavl, at hårvæksten skulle forhindre tarmbakterier i at trænge ind i vagina.
Tværtimod så tror jeg, at en glat hud er lettere at holde ren - end et krat fuld af ting og sager..
Gyser ved tanken om, hvad der kan sidde i sådan et røvgardin ..bvadrr!

Hvis det passer, at der ses flere infektioner (svamp o.lign) hos piger der er barberede forneden, så tror jeg det er fordi, at disse piger har sex oftere - og med flere partnere end konerne med urskoven..

De røde knopper, der er omtalt i linket - ses kun i starten ..Brug mandelolie!!

Faktisk har kønsbehåringen været til debat mange gange. Hvorfor er vi behårede forneden?! ..Tja, nogle af de kloge mener, at det er for at beskytte mod indtrængende mikroorganismersvampesporer. Mens andre (også af de kloge) mener at behåringen er duftspredere der skal få os til at interessere os for det modsatte køn.

Sååå det!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 19:55

Svedafledere = Kølelegemer ..tror jeg på er den rigtige forklaring er, i evolutionsmæssig (videnskabelig) forstand

..unødvendigt i et køligt klima

..men al anden behåring end kønsbehåring isolerer naturligvis (..både mod kulde og varme )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 19:59

...men måske er det bare stødpudezoner?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 20:16

molokyle

Det er så ikke kun hos de puritanske nordmænd (som slet ikke er så puritanske som du måske tror

at der har været fokus på intimbarbering og evt. følgeskader
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=293075

Og om det er skadeligt for mænd at barbere ansigtet

Tjae nu er et angreb af skedekatar lige der, vel ikke så sandsynligt

Men mit gæt er, at det kan have noget at gøre med, at mange får uheldige eftervirkninger p.g.a. et varmt, fugtigt miljø der pakkes ind i stramt tætsiddende tøj, ofte lavet af kunststoffer og derved skaber større grobund for bakterier og svampeangreb.

Nå, men det er jo egentlig helt uden for spørgsmålet, som jo gik på hvad der var mest almindeligt

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 20:30

Muslimske kvinder klædt og dækket fra top til tå, fjerner da også hår over hele kroppen (hovedhår undtaget) ..og de har da ellers meget over det hele dernede syd-/øst på

De bruger vist en sukkeropløsning/voks teknik?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-07-05 20:50

Jamen Dova, læs lige dit link igen

Gynækologen siger jo, at bortset fra de mulige røde knopper - evt. hævelse og måske inficerede hårsække, så ses svamp og skedekatar ikke oftere end hos alle andre, med en ok hygiejne..

Og knopperne (hvis de da kommer) forsvinder som jeg nævnte tidligere, hvis man barberer sig korrekt og jævnligt - og ikke blot i bikinisæsonen..
Huden vænner sig til behandlingen!

Desuden synes jeg nok, at den gode doktor kommer med noget ævlebævle snak!

Citat
Hvis Vorherre havde ment, vi skulle være hårløse, havde han enten skabt os uden hår eller med en barbermaskine i hånden

Hvad hede hule - har Vorherre med sagen at gøre?! ..Doktoren må jo selv ligne noget der er løgn, hvis aldrig han har barberet sig, fordi Vorherre ikke havde dette til hensigt..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 20:51

I biblen og koranen taler man så vidt jeg er belært kun om hovedhår :

Citat
I Kor. 11. 7 (det skriftsted som ambrose byggede på ovenover) står der:

Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud. v4 Enhver mand, der beder eller taler profetisk med noget på hovedet, bringer skam over sit hoved. v5 Men enhver kvinde, der beder eller taler profetisk med utildækket hoved, bringer skam over sit hoved; hun kunne lige så godt have raget håret af. v6 Ja, for hvis en kvinde ikke tildækker sit hoved, kan hun lige så godt lade sig klippe. Men da det nu regnes for en skam, når en kvindes hår er klippet, eller hendes hoved er raget, skal hun have hovedet tildækket. v7 Men en mand behøver ikke at have noget på hovedet, for han er Guds billede og afglans. Men kvinden er mandens afglans. v8 For manden kom ikke fra kvinden, men kvinden fra manden, v9 og manden blev ikke skabt for kvindens skyld, men kvinden for mandens skyld. v10 Derfor må kvinden af hensyn til englene have noget på hovedet som tegn på myndighed. v11 Dog, i Herren er kvinden intet uden manden og manden intet uden kvinden; v12 for ligesom kvinden kom fra manden, bliver manden til ved kvinden; men alt er fra Gud. v13

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-07-05 20:52

Desuden tror jeg ikke på, at vi er mere varme "dernede" end under armene - og der barberer du dig garanteret Dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 20:53

Altså molokyle

Det har noget med religion at gøre, og ikke hvad der er smart/praktisk/bekvemt/hygiejnisk/ophidsende/mode/0g-måske-meget-andet

http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=611

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-07-05 20:53

Under armene..altså!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 21:07

Citat
Desuden tror jeg ikke på, at vi er mere varme "dernede" end under armene - og der barberer du dig garanteret Dova

Ja hvor meget og hvor jeg barberer mig, får du sågu ikke at vide......dog kan jeg røbe, at det er ikke i ansigtet

Men muligt, at temperaturen er den samme under armene, forskellen ligger så bare i, at huden under armene ikke så modtagelig som hud/slimhinder "dernede".

Det skal heller ikke opfattes som modvilje mod/afstand fra barbering, men bare sådan gøren opmærksom på de bivirkninger der kan være.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 21:12

dova -> Ofte hænger tingene på forunderligvis sammen
Husk på at religionerne er opstået i ilitterere kredse blandt analfabeter og er derfor en 'nem' måde at huske leveregler og livskundskab på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-07-05 21:43

Dova.

hehe, æv! - jeg var ellers sikker på, at du barberede dig i ansigtet

Hvori består forskellen på, at man gerne fortæller man barberer ben og/eller under armene...hvorimod bikinilinien?!? wow, det er sq for unaturligt!

Personligt mener jeg ikke, at det er mere unaturligt end at barbere sig alle andre steder - men det har sikkert noget at gøre med alder - og hvad der er almindeligt for tiden! ..En intimbarbering er efterhånden ved at være en tudsegammel "nyhed"..

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 27-07-05 21:45

Og I har slet ikke tænkt på at I er med til at udrydde de stakkels fladbukke? Hvad skal de nu holde fast, for slet ikke at forglemme, de FRYSER jo.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 21:53

sym -> Hår eller negle? Hvad finder du mest almindeligt : Klippede negle ..eller de der har vokset hele livet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sym

Dato : 27-07-05 22:18

hej igen
Undskyld mit lange fravær (arbejde osv..)
Til spørgsmålet om det kom lægebesøget ved så var det kun fordi hun sagde før hun tog afsted "om hun så godt nok ud" og "jo det gjorde hun vel nok"
DEt er ellers noget af en diskution jeg har startet og det er lidt svært at give point.

TAK for alle svarene!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-05 22:19

maj_britt

Det er da også rigtigt.

Stakkels torpedohøns der må være på et stærkt udryddelsestruet stadie

Godkendelse af svar
Fra : sym

Dato : 27-07-05 22:23

Tak for svaret nielsjs.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-07-05 22:30

*LOL*

Så stor genstand for opmærksomhed - har jeg lige godt aldrig udsat "min" for - at "den" ligefrem skal godkendes inden lægebesøg

Jeg så forøvrigt en gang, at lægen Erik Munster blev spurgt i en brevkasse:

"Mine kønshår er ret lange - hvad skal jeg gøre" ?!

Hans svar: "køb en saks"

sov godt..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 22:38

Det handler vel om, hvorledes man har det bedst med sig selv og sin partner?

..ikke om, hvad man kan 'byde' andre ...her iblandt lægen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-07-05 22:43

hehe..Tror sq næppe, at lægen alligevel vil kommentere, hvorvidt han synes "den" er velfriseret, eller sjusket