/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blutooth - Widcomm vs Microsoft
Fra : oleeliassen
Vist : 570 gange
434 point
Dato : 26-07-05 20:43

Jeg har en EpoX bluetooth (BT) dongle som i lang tid fugerede fint med den medfølgende Widcomm driver. Efter at jeg installerede sp2, installerede windows automatisk microsofts BT driver som jeg har har fundet noget ustabil og i det hele taget har givet mig en del bøvl. Nu vil jeg så gerne bruge min Widcomm driver igen i stedet for Microsoft's driver men jeg kan ikke få lov at installere den da jeg får af vide at "Windows ikke kunne finde en software der passer bedre til hardwaren end den der er installeret nu". Skal jeg slette windows BT driver først og hvordan gør jeg det, eller hvad skal der til for at installere min Widcomm driver igen?

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 20:54

Du kan til hver en tid selv besremme hvilken driver du vil bruge - om den virker er så en anden ting.

Når den fortæller dig at den ikke kan finde en bedre kan du bare fortælle den hvor den ligger.

Så får du muligvis at vide den ikke passer til din hardware, men det kan du bare blæse på hvis det er den du vil bruge.

Du kan jo altid gå tilbage igen hvis det ikke virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 20:57

Så kontrolpanel - tilføj hardware - når den kommer til driveren fortæller du den bare hvor den ligger.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-07-05 22:23

refi

Læs venligst spørgsmålet IGEN! Jeg får af vide at jeg IKKE kan fortsætte, uanset hvor mange gange jeg fortæller hvor min Widcomm driver ligger (se link hvis du savner dokumentation for min påstand http://img265.imageshack.us/img265/9065/bluetoothdriver6ad.jpg ) og kan altså dermed ikke selv vælge hvilken driver jeg vil bruge til min BT Dongle, selvom du siger det. Jeg refererer til de to nederste linier i mit spørgsmål.

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 22:43

Kan du heller ikke via enhedshåndtering skift eller slette driveren......

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 27-07-05 06:42

Nej. Når jeg sletter den, installerer den sig automatisk igen og som du så kan den heller ikke udskiftes med en anden driver. Men det burde være muligt at fjerne eller omdøbe nogle filer således at man kan installere en bedre driver... :-/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-05 11:02

Hej
Gå ind i kontrolpanel/System, find frem til enheden, åben egenskaber/eller opdater driver, istedet for at vælge automatisk installation, vælger du 'vælg på liste', og bruger så gennemse til at pege på det sted du har den driver du gerne vil bruge, du kan også bare lade windows generere en liste, da driveren jo må være installeret på maskinen, så kan du på listen vælge den du vil bruge. Dette er ud fra hukommelsen da jeg ikke sidder ved min egen maskine, men ved en med Win 2000.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 27-07-05 21:23

Brassovitski

Det er såmænd også det som jeg har gjort (valgt opdater driver), men den vil ikke installere andre drivere uanset om jeg "fodrer" den eller om den selv skal søge. Jeg snakkede med en "klog" kollega som sagde at Microsoft's BT driver SKULLE fjernes før at den gav ham lov til at installere Widcomm's BT driver, men han havde fået sin svoger til det så han kunne ikke umildbart svare mig på hvordan jeg fjernede den....

-Ole

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-07-05 21:57

Hejsa
1.
i enhedshåndtering >>egenskaber noter dig driver version udgiver mv.
klik så på "annullere opdatering" under fanebladet "driver"

2.
hvis det ikke dur så
aktivere så du kan se skjulte filer (stifinder >>mappe indstillinger>>vis >>flueben ved vis skjulte filer og
fjern flueben ved "skjul filtyper for kendte navne
gå så til c:\windows\inf
her ligger en masse *.inf og *.pnf filer
her skal du finde den som bruges af din enhed, hvis du ikke lige umiddelbart kan finde den så se om den ligger
i mappen "other"
højreklik på *inf filen og VÆLG åbn og IKKE installere, du vil så se en masse tekst som referer til enheden
har du fundet den rigtige inf fil så højreklik på den og vlæg omdøb den til f.eks bt.old og den samme med
pnf filen.

3.
find den nøgle som der refereres til under detaljer for enheden i enhedshåndtering
start regedit og find nøglen og slet den

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 434 point
Dato : 27-07-05 22:29

Haløjsa [hør]
Nu har jeg lige løbet processen igennem på min maskine:
Gå ind i 'Egenskaber for 'denne computer' --> hardware -->enhedshåndtering, højreklik på enheden --> vælg 'opdater driver' --> sæt bolle i 'Installer fra en liste eller en bestemt placering --> klik 'Næste', herefter sætter du bolle i 'Søg ikke ,jeg vælger driveren der skal bruges', klik 'Næste', herefter vises en liste med forskellige enheder, hvis du ikke ved hvilken enhed du skal vælge så klik blot på 'Næste', hvis enheden ikke kan findes på den næste liste der dukker op, så klik på knappen 'Har diskette/CD', så fremkommer et billede, hvor du kan browse hen til der hvor du har driveren placeret, vælg driveren, og følg resten af vejledningen. På denne måde skal du kunne tvinge Windows til at bruge den driver du vil, ellers er din Windows godt nok mærkelig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 22:34

Er det ikke det der er prøvet 10 gange ??????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-05 22:41

til refi Måske men jeg tvivler på at det gøres rigtig!!! Jeg har sku aldrig haft problemer. Hvis før beskrevne metode bruges kan du til en hver tid tvinge Windows til at bruge den driver du vil bruge, sågar tvinge din IDE kontroller til at bruge en driver til USB-porten, det virker bare ikke særlig godt. .

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 27-07-05 22:42

Halløj Brassovitski

Så er min windows (xp+sp2) nok mærkelig for det kan ikke lade sig gøre. Jeg får bare samme besked: http://img265.imageshack.us/img265/9065/bluetoothdriver6ad.jpg uanset hvilken metode jeg prøver så jeg er efterhånden overbevist om at MS's BT driver skal væk først, hvilket desværre ikke er så ligetil

Hej DK

Nu har jeg prøvet alle 3 punkter som du foreslog, men MS's BT driver er der stadig efter genstart
Er der andre kvalificerede forslag, den skal kunne slettes på en eller anden måde skulle man mene...

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 22:47

Det kan være du bare skal leve med problemet - eller sende en mail til microsoft.

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 27-07-05 23:07

Tak for svaret Brassovitski.

Jeg havde sørme overset en detalje og så viste det sig at din metode virkede fint så her er dine velfortjente point's og hvis du så lige vil gå herind http://www.kandu.dk/dk/spg/71395 og hente de sidste 100 point så siger jeg tak for hjælpen. Også en tak til refi og DK.

-Ole

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-07-05 06:54

Halløjsa
En gang imellem kan det godt betale sig at være vedholdende. Håber ikke du får problemer mede det igen, ellers er der jo for det meste hjælp at hente her på kandu.