/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Bortgives, 2 elmetræer på rod
Fra : smxxx
Vist : 814 gange
10 point
Dato : 26-07-05 17:33

2 elmetræer på rod gives væk "ikke helt vildt store træer" mod fældning/oprydning, kløvning med hydraulik.
Skal siges, de står 2 m, fra hus. Men kan trækkes ud til åben mark.
Postno 9540

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 17:34

prøv www.dba.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 17:35

www.guloggratis.dk er nok bedre

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 17:38

Har prøvet begge, og meget andet, så derfor havner det her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 17:39

Hvis de ikke har givet pote er der nok kun en vej - du må selv på arbejde

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 17:46

ha/ha ender nok med det, men er bange for højder over 1m, og så, med en motorsav, det kan gå grueligt galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 17:56

Vi skal nok sende en blomst hvis det går galt .....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 18:03

+Mange tak, kan du ikke sende den før----------

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 18:07

Næ næ

Først når vi læser i avisen at du er kommet til skade med en motorsav ved forsøg på at fælde et 1½-2 meter højt træ.

Det kommer garanteret på forsiden

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-07-05 18:19

Kig i lokalblade, der er pt. ofte nogle som tilbyder at fælde mod at få træet.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 18:21

JAK/JAK 2m, JADAK, var de så bare ikke større, men skal ca, 4-5 m op for at kappe de første grene, har prøvet da jeg købte huset, der røg jeg på r++++ så al respekt til højder, men ned kommer man,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,auh.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 18:23

Det er en af fordelene ved at kravle op

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 26-07-05 18:24

vent en lille måneds tid og annoncér så igen - så er der folk der er lidt sent ude efter brænde

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 18:44

I har ret, men ville bare se hvordan folk har det med varmeregningen. Det er trods alt klar til ovnen.
Får i egentlig mail fra kandu, har ingen modtaget idag........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 18:46

Du får sikkert ingen - den har været nede siden søndag - deres mailserver.

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 26-07-05 18:48

Hej!
Vi havde et elmetræ, som var ca. 1,5 m i diameter og tilsvarende højde med mange og meget tykke grene. Det bbegyndte at gå ud i toppen og jeg var godt klar over hvor det bar hen. Det stod ca. 10 m fra huset, grenene ragede ind over taget og over de 4 el-ledninger, som føres ind i gavlen.
Jeg fik så et tilbud om fældning: kr. 10 000.-
Så kort tid efter var der en annonce i det lokale dagblad:"Elmetræer købes" - og det på et tidspunkt, hvor der var døde elmetræer i massevis. Jeg for til telefonen for at få baggrunden oplyst: Han lavede klatrestativer til legepladser og ville give kr. 1500.- for stammen.
Efter nogen samtale endte det med at han kunne få stammen gratis mod at fælde det og lade grene og stub tilbage. Han har et lille firma men var personligt ude og skære alle grenene af så stammen stod tilbage med nogle grenstumper. Den blev så hentet med en stor kranbil, grenen savede vi til brænde og stubben står der endnu.
Så kære smxxx prøv at finde en som laver klatrestativer og legeredskaber.
Jeg kan fortælle dig at elmetræ er endog meget vanskeligt at kløve og de fleste private brændebrugere vil ikke have med det at gøre. Da Københavns kommune skulle af med sine udgåede elemetræer, endte de med at køre dem ned til et sted i Sydsjælland, hvor man havde en stor flishugger og det hele blev harpet i småstykker.
Jeg kan iøvrigt fortælle en lille munter historie fra Bornholm om elmetræer, men nu er indlægget blevet så langt, at jeg gemmer det til et andet indlæg, hvis nogen gider høre det.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 19:11

Hej, ingen indlæg kan vel blive for lange, bare de virker efter hensigten, eller er der kommet begrænsninger.
Jeg har haft folk ude at se på det, de skulle have ca. 1500.- men som han sagde, er det meste transporttid.
Som sagt har jeg hydraulik til at lave det til pinde, det ene, er pænt lang og lige, som jeg kan forstå, at han gerne ville have. Men det andet hænger med grene ind over taget, og er i sin tid, sikker blevet beskåret i 4-5 meters højde, så det har delt sig i flere store grene, men det påtager jeg mig ansvaret for, men det andet??? det skal trækkes VÆK fra huset, eller`s tror jeg, at der skal nyt tag på, hvad der skal alligevel. Men, men, men,,,,,
Takker for godt råd, men havde tænkt mig, at til den tid, at træet bliver fældet, vil jeg søge efter en kunstner, der kan ? lave et eller andet skægt ud af stupperne...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-07-05 20:38

Hvor står de og hvor høje er de???

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-07-05 20:39

`Ligner at være aalborg eller omegn, men er ik' sikker

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 11:04

Omkring Støvring / Års, ca 15 m

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 28-07-05 14:00

Hmm, den kan jeg ikke klare.

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 28-07-05 23:58

Tak for svaret miritdk.
Alle svar lige gode, og brugbare.
Takker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 00:29

- ja faktisk - håber du kommer af med egene

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 20-02-07 20:03

Nå, lad os få en lille update. Kom du af med dem og i så fald, hvordan?