/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Vegetarisk kat
Fra : calista
Vist : 1403 gange
100 point
Dato : 10-10-02 20:15

Jeg fik forleden dag, en chiliplante af min svigermor, og den har min ellers kræsne main coon hankat fundet MEGET delikat*GGG* Selv de små og meget stærke chili'er får en gumletur!
Jeg kan ikke forestille mig, at katten har godt af det, men hvordan forhindrer jeg den, i at gå ombord i planten igen??
Har selvfølgelig forsøgt, at sætte planten langt væk, men kræet finder den hurtigere end jeg kan skrive!!!
Nogle der har bare et lille, men godt råd???
Tak
Cali

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 19:42

> Jeg fik forleden dag, en chiliplante af min svigermor, og den har min
> ellers kræsne main coon hankat fundet MEGET delikat*GGG* Selv de små og
> meget stærke chili'er får en gumletur!
> Jeg kan ikke forestille mig, at katten har godt af det, men hvordan
> forhindrer jeg den, i at gå ombord i planten igen??
> Har selvfølgelig forsøgt, at sætte planten langt væk, men kræet finder
> den hurtigere end jeg kan skrive!!!
> Nogle der har bare et lille, men godt råd???
> Tak
> Cali
>

Jeg tror såmænd ikke, katten tager skade af at spise chili... Jeg kender
en kat, som eeeeeeeeelsker chili con carne - jo stærkere jo bedre - og
hvidløgssmør, som man kan smage 3 dage efter, man har spist det

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-10-02 21:37

Ring til din dyrlæge og spørg, om katten har godt af at gumle chili. Og siger dyrlægen god for gumleriet - så lad den gumle.

Siger dyrlægen nej - tjah - så lad din svigermor få chiliplanten retur.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 20:48

"calista" <calista.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:ljjp9.90010$Qk5.4085310@news010.worldonline.dk...
> Jeg fik forleden dag, en chiliplante af min svigermor,

Din svigermor er forhåbentlig ikke lige så kras, som de gaver, hun giver?

Niels Peter

Kommentar
Fra : Emmelie

Dato : 11-10-02 14:29

Hej cali

Det var dog en sjov og dejlig kat at have. Jeg elsker selv stærk chili mad og synes derfor det er sød kat du har. Hvis det var min kat, der spiste chili, ville jeg holde øje med afføring, og var den, som den plejer, ville jeg plukke frugterne og tørre dem og så lade missen få planten.
Mine chiliplanter plejer kun, at give ordentlig høst en gang.

Hilsen Emmelie

Kommentar
Fra : buttemis

Dato : 17-10-02 10:25

Vi købte nogle dråber vores katte skulle elske, så de brugte krassebrættet istedet for sofaen, men de HADEDE lugten.
Nu bruger vi det i blomsterkummeren med stor suces.
Måske de også dur til din plante, men jeg kan desvære ikke huske hvad de hedder men de er købt i en hel almindelig dyrehandel hvor jeg bare spurte efter nogle dråber som katten var vilde efter.
Håber du finder noget
mvh buttemis

Kommentar
Fra : Jie

Dato : 31-10-02 10:01

Har du overvejet, at købe noget kattegræs til den?
Det kunne jo være fordi, den havde nogen hårboller siddende den gerne ville af med.
Vores kat havde også en ynglingsblomst, som den simpelthen åd af, indtil den gik ud ;)
Katte som kommer ud, render jo også og æder alt grønt fra haven ;)

-Jane

Kommentar
Fra : Loenfeldt

Dato : 24-11-02 08:48

Vores kat kommer også ud, men påtrods af det æder den alt, hvad der bare minder om en blomst. Det er lidt trist, at selvom den spiser græs, æder den aligevel mine blomster, så jeg har opgivet, at have dem.

Accepteret svar
Fra : trumpf9700

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-03 01:11

Hejsa
Du kan købe noget katte græs , som du har stående flere steder rundt i din bolig og omkring det område hvor blomsten står , skal du dryppe med baldrian det er det bedste tip jeg selv har brugt , jeg havde selv en kat der ikke kunne holde sig fra en pebber plante!!

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 03-01-03 10:54

Problemet er bare, at kræet NÆGTER at spise kattegræs!! Chiliplanten visnede af gumleriet, så det problem er løst*GGG*
I julen var det de nederste grne på juletræet der belv gumlet på, og nu er det en novemberkaktus.. men hva.. kræet er glad