/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Knude i brystet
Fra : lanther1
Vist : 2139 gange
100 point
Dato : 26-07-05 17:19

Jeg kan mærke en stor blød knude ca 5 cm under underkæben på forsiden af brystpartiet, omtrent hvor hjertet sidder på et menneske.
knuden er ca 3 x 5 cm og lidt flad i det, men den er opstået fra dag til dag og har været der i 3 dage nu
Er der nogen der ved hvad det er ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-05 17:22

Jeg synes du skulle ringe til dyrlægen, som er den eneste, der kan give dig et korrekt svar.

Gør det for din kats skyld.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-07-05 17:22

Det kan være en byld, og det er meget smertefuldt, så du må hellere tage katten til dyrlæge. Det kan også være så meget andet, men se at få det undersøgt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 17:22

det kan jo være alt muligt - tag din kære kat eller hund med til dyrlægen og få en diagnose med det samme - det skylder du den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 17:23

haha - tre på én gang

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 26-07-05 18:00

Tak for oplysningerne, men det ville jeg gerne fra start.
Ingen har endnu svaret på hvad det kan være..
Selvfølgelig skal den til dyrlægen hurtigst muligt..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-05 18:20

Der er ingen bruger på kandu, der kan fortælle dig, hvad der er galt med din kat.

Jeg forstår slet ikke, at du endnu ikke har ringet til dyrlægen.

Nu har der været noget galt i 3 dage.

Det eneste du gør, er at sidde på din flade og vente på at brugerne på kandu kan fortælle dig, hvad din kat fejler.

Hvordan skulle de kunne vide det. De har jo ikke set eller undersøgt din kat.

Det kan også være det samme. Jeg tror ikke, der er mange dyrlæger, som brugere på kandu.

Havde det været min kat, ville den have været en tur forbi dyrlægen nu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-05 18:22

http://www.netdyredoktor.dk/sw18189.asp

Jeg tror ikke du finder svaret, men du kan da prøve.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 18:36

Få fat i en dyrlæge,,,,,,, bortset fra alt andet, kan det på nogle katte, være det vi KLOGE mennesker kalder fedtknuder, som kan være totalt uskyldige.
Men det er sikkert kommet af at et forkert angreb, hvor din kat har ramt et eller andet, og det har givet en god hævelse, eller som der bliver sagt, en BYLD, der skal behandles, og muligvis indlægges et dræn.
Sammellign din kats` problem, med en tandbyld,,,,,,,,,,,,,eller en anden form for hævelse, den kommer ikke af sig selv.
Hvis ikke du vil ofre penge til en dyrlæge, så TAG i det midste, og barber katten, hvor probemet er, og se godt og grundig efter BIDMÆRKER, eller om det er "BARE ER SKRABEMÆRKER" som der egentlig ikke behøver behandling...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-07-05 17:36

lanther1, du skriver, at ingen har skrevet, hvad det kan være. Så ved jeg ikke, hvad du kalder min kommentar 26-07-05 17:22

Har du haft katten til dyrlæge nu??

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 19:17

ærlig talt - hvorfor spilde tiden her - her er ingen der kan gøre noget da det ikke er et ekspertforum for dyr - hvorfor har du ikke været ved dyrlægen ?????

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 01-08-05 17:26

Nu har katten været omkring ved dyrlægen for flere dage siden, men han lignede selv et stort spørgsmålstegn og mente at det måske kunne være en kræftknude.
Nu er det ikke sådan at en kræftknude kommer fra dag til dag, men vokser sig større langsom over en længere periode.
Dyrlægen mente at han måtte sprætte katten op for at undersøge knuden, og han mente også at der måske var en stor chance for at han ikke kunne gøre noget, for knuden ligger tæt på ømfindige kirtler og var måske spredt i hele kroppen.
Katten selv er ganske tilfreds og kan ikke forstå alt det påstyr omkring hende..
Med den ny viden valgte jeg så at lade katten leve med knuden og have det godt uden kvaler i sine sidste dage for dyrlægen mente ikke chanserne var store ved en operation.
Heldigvis idag er knuden blevet noget mindre, næsten halveret og er måske ikke en kræftknude..
Hvad gør man så, når katten bare har det godt og ikke brokker sig over gener, andet end når vi kigger for meget på hendes ynder..

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-08-05 17:31

Hej, du lader katten nyde livet,,,,,,

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 01-08-05 17:37

Ja, så længe den får lov til dette uden at blive rodet indeni..af dyrlægen.
Jeg skal nok fortælle hvad tiden viser for hende.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-08-05 18:01

Jeg kan kun give dig ret, hvorfor lade andre rode i noget, der muligvis ikke virker. Med smerter og andet til følge.
Tror aldrig vi fik at vide hvor gammel mis var,,,,,
Selv ville jeg ikke bryde mig om det.
Men godt du tog til dyrlægen.
Og husk at forkæle katten,,,,,,,

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 01-08-05 18:20

Det gør vi også selv om vi har over 20 katte hvoraf de 6 bor inde i huset..
Sjovt liv med alle de forskellige personligheder katte har.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-08-05 18:34

Ja så er der sgu da noget at se efter, det er det, der er det charmerende ved katte, de går sine egne veje, og ikke som en hund der kaldes på, kommer når der skal kæles.
Havde en hankat, der blev sindsyg,,,,AIDS eller? men den elskede, som lille at løbe efter en pind/bold eller andet, og så kom den som en hund tilbage med den, MERE TAK.
En` anden hankat, gad ikke at at vaske sig, men brugte mit fuldskæg som pote, du ved når mis skal have vasket sig i hovedet, hvilket i starten, var ganske charmerende, men ikke klokken 4-5 om natten, så fik jeg vasket skæg af katten.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-05 21:30

Godt knuden er faldet igen. Men hvis det er kræft, ville den ikke have gjort det. Det lyder mere, som om det er en byld, som jeg tidligere foreslog. En talg/fedtknuder forsvinder heller ikke sådan, med mindre det er en talgknuder, der går hul på.
Men det er i hvert fald godt, katten har det godt. Og det er dejligt, at der er flere "kattetossede" end os. Hele min familie er altid på nakken af os fordi vi har haft 4 katte indtil for et par uger siden. Nu har vi kun 3 og en hund. Men det er ALT for mange, mener min familie - der ikke kan lide katte. Men jeg synes, her er noget tomt, efter vores næstældste blev aflivet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-08-05 21:48

Jernladyen
Som jeg skrev, kunne det komme an på et forkert ANGREB, hvor mis, ramte noget, et eller andet, som bliver til en blodansamling, derfor mit råd, barber katten, på stedet, man kan hurtigt se om det skulle dreje sig om et ,,simpelt,, kattebid eller andet, fedtknuder har det med, som hos mennesker, at blive mindre, for helt at forsvinde. MEN det tager meget lang tid. Modsat blodsamlinger, og katten lader ikke ligefrem os mennesker vide, at det gør ondt,,,,,,,den går sin vej,,,,,,,,,,
Takker for deltagelsen

Kommentar
Fra : lanther1

Dato : 03-08-05 11:51

Her idag til morgen har katten det stadig godt og knuden krymper stadig og er nu på størrelse med en hasselnød.
Den ser ikke ud til at mærke noget overhovedet, så det var godt vi ventede med at skære i den stakkels kat.
Dem der ikke forstår sig på katteliv ved heller ikke hvad de går glip af af med glæden ved at have mange katte.
Alle som en i huset er neutraliseret og hunmisserne er hjemmegående mens drengene løber ude hele dagen.
Alle katte har deres egen specielle adfærd, og hende med knuden er den eneste der er en tamkat, eller er de andre vildkatte, der er nemmere at styre når gæster anmelder deres ankomst.
Vi har også en del i familien der ikke kan lide katte, men så må de bare holde sig væk, for vi betragter kattene som vores egen børn og de får masser af forskelligt mad som et stort tag selv bord , så de hygger sig alle ude som inde.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-05 13:28

Ja, katte er dejlige. Min familie bryder sig som før nævnt ikke om katte, og presser på for, at vi skal af med vores. Ikke engang finde et nyt hjem til dem, men aflive dem, så vi kan flytte ind i en handicapvenlig lejlighed. Vi er nemlig bevilget en for længe siden, de har den bare ikke. Og selv om de havde, vil jeg ikke have den, for man må kun have et dyr der. Så hver gang jeg taler med en af familien i tlf. presser de helt vildt for at vi skal aflive alle kattene, sætte huset i stand og sælge det. De fatter simpelthen ikke, hvor meget dyrene betyder for os. Specielt ikke kattene. Hunden kan de gå med til, men så heller ikke mere. Og da vi ingen børn har, så har alle vores dyr en meget høj værdi her i huset. (og jeg kan stadig ikke se en killing, uden det klør i fingrene for at få fat i den).
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : lanther1

Dato : 03-08-05 14:22

Tak for svaret Jernladyen.
Held og lykke med de dejlige katte vi har nu og fremover

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-08-05 17:54

Hej lanther1. Tak skal du have.
Hilsen Jette