/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hej .. Jeg mangler nogle ideer ?
Fra : kaver
Vist : 178 gange
260 point
Dato : 26-07-05 14:21

Hej .. er der nogen der kender nogle gode sange på guitar ?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 26-07-05 14:34

"god save the queen2 med sex pistols, den sku lige være til at gå til, da de vist ikke engang brugte akorder

Kommentar
Fra : kaver

Dato : 26-07-05 14:35

nøøj .. hvor sjovt ! :S

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 26-07-05 14:36

Jaaaaaaaaa, lige så specifikt som dig spørgsmål!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:38

der er sikkert mange der kender en masse sange - men øhhh - guitaren kan da ikke synge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:38

søg for eks på google efter tabs eller noder

Kommentar
Fra : kaver

Dato : 26-07-05 14:43

Jaah ! .. kan nok godt selv finde akkorderne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 14:47

Hvad er det så du gerne vil have - alle melodier kan spilles på guitar.
Sangene som sådan har da ikke noget med guitaren at gøre.
Er det noget du selv vil synge mens du spiller til ?

Du må uddybe dit spørgsmål lidt............

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 26-07-05 14:49

Lille Peter Edderkop
Tekst: Gammel børnesang
Melodi: ?

Lille Peter Edderkop
kravled op ad muren.
Så kom regnen
og skylled Peter væk.
Så kom solen
og tørred Peters krop.
Lille Peter Edderkop
kravled atter op.

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : kaver

Dato : 26-07-05 14:51

nemlig refi ?

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 26-07-05 14:52

http://www.leoslyrics.com/
http://intra.nakskov-gym.dk/biblio/Guide2/side36.htm

Her skulle det være muligt at finde nogle du kan starte med!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 14:55

Start i en musikforretning eller boghandel - der er masser af litteratur og sange man kan begynde med og hen af vejen kan man så udvide repertoiret.

Kommentar
Fra : kaver

Dato : 26-07-05 14:58

har spillet guitar i 10 år . så kan godt spille ! .. ved bare ikke hvad jeg vil spille for tiden .. og så ville jeg bare høre omi havde nogen ideer?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 15:10

Se det er straks noget andet - det fremgik jo ikke af spørgsmålet.....

Så prøv at følge lidt med "moden" - forsøg med det der er "oppe" i tiden.

Kig på hvad du selv har af musik og evt. spil lidt med på sangene....

Hvilken form for musik du interesserer dig for, ved kun du......

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 26-07-05 15:11

Så vil jeg foreslå dig at spille nogle gamle 70'er klassikere, det er jeg selv begyndt at rode lidt med nu. Jeg sad og stenede TVshop den anden dag (ja, pinligt, ved det godt), og så en reklame for Solid Gold Hits, hvor der var mange klassiske numre, som jeg kendte, men ikke havde titel eller kunstner på. Her kan nævnes Racey: Some girls, Clout: Substitute, Monkees: I'm a believer (okay, den har jeg spillet før, men den er tilbage i rotation nu), Prefab Sprout: King of rock'n'roll, Kinks: Apeman og Steve Harley & Cockney Rebel: Make me smile. Det er bare med at springe ud i det...de er heldigvis dejligt simple, men det gør jo ikke numrene dårligere

I øvrigt vil jeg da godt give de andre ret i, at dit spørgsmål er en anelse underligt, for det kan da ikke være noget problem at finde ny/gammel musik at spille??? Nå, nu har du i hvert fald fået et forslag.

Kommentar
Fra : kaver

Dato : 26-07-05 15:16

Hmh .. er der nogen af jer der har akkorderne til " one more try - Bobo Moreno"?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 16:20

lol kaver - akkorderne kan du jo selv finde ud af

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 26-07-05 17:16

Hva med:

Nothing else matter's?
Tears in heaven?

MVh Simon

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 19:56

Har en del begynder bøger til salg, kan ikke lige nu huske hvad de hedder, men de bliver/blev brugt til undervisning, af børnehave elever/lærere, der ikke ved noget om, noget. Med mange forskellige melodier, med noder/akorder/tekster........

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-07-05 09:20

Smoke on the water
Still got the blues

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 27-07-05 10:11

Kommentar
Fra : kolmo

Dato : 28-07-05 21:21

der er sange som OH CAROL, Proud Mary, Fru Sauterne, Cotton Fields, if you cant give me love, brown eyed girl, dont know much about love, venner kom og se, walk of life, joanna osv.

Kommentar
Fra : srensptte

Dato : 18-09-05 16:31

spil noget peter sommer... det er altid godt