/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Havkajak til nybegyndere
Fra : Toyotas
Vist : 3404 gange
100 point
Dato : 26-07-05 13:41

Hej.alle.
Undertegnede har tænkt meget på at sejle havkajak. Har aldrig prøvet det før. Jeg er mand 48 år, og håber på nogle nyttige tips vedr.køb af ny havkajak for begyndere. Jeg har forhørt mig hos forskellige kajakforretninger, og mange sværger til den kajak der hedder: Hasle Explorer:. Er der nogen blandt dette forum der kender denne kajak?
Er der ellers andre anbefalinger i denne prisklasse,som jeg evt. kunne bruge, og ikke blive træt af efter nogle år? I håb om nogle godem ideer.
På forhånd tak.

Venlig hilsen
Michael

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-05 17:09

Hasle kajakkerne er ikke en ringe kajak. Jeg har sejlet i nogle stykker, og denne, er langt at foretrække. Den ligger meget sikkert i vandet, hvilket selvfølgelig også dæmper aerodynamikken (den bliver ikke så kvik(!?)).

Men som de skriver på denne side: http://www.arnehasle.no/kajakker/explorer.html ingen dårlig investering, og hvis det også er det de siger i kajakforretninger, må det vel være sandt!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-07-05 17:12

Explorer modellen er jo i den dyrere ende af skalaen (Næsten 11.000 kr!?) Men i forhold til Hasle Touring til en pris på 8.000 er den exploreren langt at foretrække. Forskellen kan sammenlignes med forskellen på Lada og Audi... ganske betydeligt..

Godkendelse af svar
Fra : Toyotas

Dato : 27-07-05 10:19

Tak for svaret epidedymittis.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 27-07-05 14:21

Selv tak Toyotas

Kommentar
Fra : Toyotas

Dato : 28-07-05 09:24

Jeg vil gerne sige tak for svaret til epidedymittis. Jeg kan fortælle at jeg i dag får leveret en Hasle explorer havkajak hjemme på bopælen. Så nu gælder det om at lære at sejle den.Tager nok et grundkursus( eller 2).
Hilsen
Michael