/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Radio som går igennem firewall
Fra : dux_delux
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 26-07-05 11:29

Hej!

Mit firmas firewall er efterhånden ret streng - og web radio´s som tidligere gik igennem - som Launchcast, DR og alla lokal radioer, kan jeg idag ikke spille på arbejdet..(öv)

Jeg har dog fundet ud af at det er alle radioer som har en "extern" spiller - altså hvor musikken spilles i et nyt vindue f.eks med Windows Media, Real osv... Streaming media går åbenbart ikke igennem....

Dog kan jeg spille radio stationer eller musik som spilles direkte fra en hjemmeside, som f.eks denne norske lokal radio:
http://www.radiotonsberg.no/ som har deres radio integreret direkte på siden....

Hvad jeg håber du kan hjälpe med er at tipse om andre stationer som spiller musik på en lignende måde... Alle sprog er velkomne...man blir bare lidt trät af radio tönsberg i längen ...og alle reklamer.....

Tak for dit svar!

/ Dux

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 11:48

http://www.sitecenter.dk/annie/
der er masser rundt omkring !!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 11:50

Hej Dux - Nu skal du squ ikke takke for tidligt. Måske kan du ikke lide mit svar!

Sagde du ikke DIT FIRMA? Jo du gjorde squ så! Hvad fanden bilder du dig ind? Tror du at dit firma betaler dig en løn for at sidde ved din FIRMA-PC og høre RADIO?

Hvis du er så snot-åndssvag at du tror at du har et evighedsjob, kan jeg fortælle dig at der står 30.000 der hellere end gerne vil overtage din pind. OGSÅ UDEN radio. Så tænk dig lige lidt om. Begynd at prøve at tjene nogen penge til din virksomhed, i stedet for at sidde her kl. 11:29 og bruge tid på tåbelige spørgsmål på Kandu. Din Chef betaler squ ikke din løn for at du skal bruge tid på hverken Kandu eller Radio.

Tag dig sammen din ...... Men det er jo DIT job...... Endnu da ............. Men hvor længe?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 11:56

suk !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 26-07-05 11:57

Lige et ps til Arne .... jo han skrev hans firma ... og du konkludere straks at her kan umuligt være tale om ejeren af firmaet???? hmm

Hvad galt er der i at høre radio på job ... ????? Jeg gør det - sammen med 1000 vis af andre som også lytter til en eller anden transistor på deres arbejdsplads .. Selv mine unger har lov til i skolen at have øretelefoner tilsluttet deres MP3 afspiller i timerne .. med lærernes velsignelse! - Der er ikke noget forkert i at lytte radio/musik mens man arbejder - faktisk lytter mange chefer også radio, så længe det ikke genere andre eller distrahere arbejdet iøvrigt, så klap hesten Arne - I mit firma er det fuldt tilladt at lytte til dæmpet musik fra sin pc .. eller lytte til P3 som kører non-stop (4 m fra chefens bord) ... og sorry til dig dux, at jeg ikke lige kunne komme med en direkte henvisning/løsning på dit prob *S*

mvh. ujbv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 12:06

"arne"

Betaler DIT firma DIG for at sidde HER på kandu og belære andre - så kan jeg da godt forstå du ikke er blevet klogere.

Eller du er måske allerede blevet fyret.

Lær dog for helvede snart at tale ordentligt til dine medmennesker......

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 27-07-05 09:38

Haha...der var jeg da lige ved at få kaffen galt i halsen!....
...Arne... jeg tror at du skal tage din frustration ud et andet sted end i dette forum, som er tilegnet for at folk skal hjälpe hinanden (og derved indbefattet at folk har en god tone i måden de besvarer spörgsmål...ellers - helt ärligt - lad väre!)

...og nej, det er ikke MIT firma...jeg er en ansat som så mange andre - og hvad angår arbejdsbyrde - så har jeg påtaget mig 2 jobs og arbejder ofte i de sene nattetimer - for "mit firma" - så derfor föler jeg at det er helt berettiget at jeg lytter på musik som afkopling i min stressede hverdag - så länge at det såklart håller sig inden for firmaets streaming regler. Går det igennem vores firewall er det tilladt at lytte.

Mine kolleger som sidder i min gruppe lytter alle til min musik, da vi ofte er trät af reklame radio. Vi er meget fleksible hvad angår musik - og på dagens moderna arbejdspladser er musik en del af indretningen og skaber en god atmosfäre. Derimod ikke sagt at vi ikke kan arbejde uden, men vi har en god tone - og der er ikke nogle problemer ved dette.

Så Arne - tag hörevärn på og tag en ekstra kop kaffe...jeg tror du behöver det.

Mvh
/ Dux

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 07:42

ujvb

Din kommentar er lige til at lukke op og skide i.

Selvom spørgeren SKULLE være direktør, har det aldrig været en god ide at bruge sin forretningstid på at sidde og lytte hverken til radio eller noget som helst andet. Det sørgelige faktum, at du synes det er helt OK at dine børn sidder i skolen og benytter deres Mobilos til at snakke med hinanden og evt. lytte til radio, viser jo bare hvor dum du er. TROR du at fremtidens Danmark kan opbygges af af børn der MAXIMALT har hørt 1/4 af det læreren har sagt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 07:46

refi - Du ved INTET om mine arbejdsforhold. Men jeg har Hjemmekontor, arbejder når jeg vil. Min chef er tilfreds og betaler min løn med glæde. Så dine barnlige kommentarer, der blot beviser din dum- og uvidenhed er som sædvanligt alt for langt ude.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 08:08

Dux -> OK så. Men hvis du havde startet med at fortælle det, havde du også fået nogle bedre svar. Jeg KAN godt tale pænt til folk, men jeg KRÆVER at de også taler pænt til mig.

Fik du så løst dit problem?

Nej vel? For så havde du jo nok lukket spørgsmålet! Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-05 10:47

suk igen !!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-09-05 00:06

Fy for fanden hvor er denne pestbyld arne jakobsen dog modbydelig ondskabsfuld og pisse nævenyttig. Hvad i helvede rager det ham, hvad og hvor andre mennesker hører musik.

Jeg vidste slet ikke at "Tung i arbejde ordningen" galdt for så gamle mennesker og så længe LOOOOL

At hans firma betaler ham udeblivelsesgodtgørelse for at "arbejde" hjemmefra er sgu da så soleklart som noget. Hvem fanden kan holde ud at være indenfor en radius af 1000 meter fra den psykotiske galning.... og så har han bedre mulighed for at dyrke sine obskure tilbøjeligheder

Skal du ikke snart komme efter mig psykoarne, som du truede med?? Næææ du tør vel ikke dit skvat