/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mail program
Fra : popo
Vist : 766 gange
50 point
Dato : 25-07-05 16:27

Hej kan i hjælpe kan ikke få outlook express til at være mit standard program til mail lukker hele tiden op i microsoft office outlook 2003

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-05 16:30

Åbn Outlook Express
funktioner
indstillinger
generelt
tryk på knappen "benyt som standard"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 01:28

Eyvind's svar er helt rigtigt. Sådan gør du. Men jeg forstår ikke hvorfor du helst vil have Express til at være dit standard-program. Office Outlook er et langt mere avanceret program, der giver dig langt flere muligheder. Jeg skal indrømme at jeg OGSÅ har Express installeret på min PC. Men KUN fordi det giver mig nogle muligheder for at deltage i og abonnere på nogle nyhedsgrupper. Men jeg bruger Outlook som standard, og det er godt. Express er et program jeg kalder nu og da for lige at checke om der er nyheder i de grupper jeg deltager i.

En HELT anden ting er: Har du hørt om Incredimail? Med Outlook, kan du gratis downloade en Add-on-pakke og dermed bruge en masse sjove ting i dine email's. Bemærk at dette IKKE er den normale og FULDE Incredimail-pakke, men KUN en pakke der lægger sig OVENI din Outlook. Den kan altid fjernes igen. Hvis du KUN bruger Express, har du ikke denne mulighed.

Så hvis jeg var dig, ville jeg lige checke Outlook ordentligt ud før jeg kasserede den.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 04:34

Ved du hvad dit nick betyder? ellers se her:

http://www.kryds.dk/scripts/bigserv10.dll/runquery?SynWord=POPO&SynAdr=6736976&inputbox=POPO

Det skulle man måske tænke over FØR man vælger et nick.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 26-07-05 07:28

arne.jakobsen

Du glemmer at det ikke er alle der har brug for en masse avancerede funktioner, og så glemmer du at med Incredimail får man en glimrende mulighed for at sprede adware til alle sine venner og bekendte

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-05 10:54

Haløjsa
Jeg kan ikke dy mig for lige at erindre arne.jacobsen om 'Keep it simple, that works best'.

Hvorfor H..... skal man installere alt mulig skab, når man ikke har brug for det??????????????

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 27-07-05 17:26

hvis du vil være på den sikre side, skrotter du både outlook og outlook express og vælger et rigtig mailprogram, f.eks. Calypso, The Bat, Pegasus, Eudora m.m. De er rimelig sikker for virusangreb og meget nemt at betjene. Du kan også overveje Thunderbird.
Kattefar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-05 17:52

Registry Edits for Windows XP
Du kan prøve denne reg fil>

linje>19. Add Outlook Express as Default Client
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
klik på teksten>gem den på din pc og dobbeltklik på reg filen>ok
genstart pc'en.
Lav et gendannelses punkt før du tilføjer/installere filen.
Start>tilbehør>systemværktøjer>systemgendannelse>opret et gendannelsepunkt>giv det et navn>opret.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-05 17:55

Du kan åbne den med notesblok og læse indholdet,højreklik>åben med.
Læs hvad der står i toppen af siden.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 28-07-05 11:25

kattefar

Hvad er det for noget ævl, Outlook express og Outlook er da i den grad rigtige mailprogrammer, hvad vil du ellers kalde det?

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 28-07-05 17:12

@ backtee: Outlook er mere en PIM (personal information manager) som også kan hent og sende mail. OE er et forsøg at skaffe et mailprogram i lighed med The Bat og Pegasus, men desværre aldrig lykkedes. O.n. programmer er udvikled og skrevet til kun at hantere mail, og det gør de på bedste måde. OE er også et af de mailprogrammer, som er skyld i udbredelse af vira.
Kattefar

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 28-07-05 19:27

kattefar

OE spreder virus??

Tænk engang jeg troede det var på grund af indholdet i de forskellige mails og ikke på grund af programmet

Accepteret svar
Fra : kattefar

Modtaget 50 point
Dato : 28-07-05 22:17

i princippety har du ret, men rigtige mailprogrammer kan ikke udnyttes til at sprede virus, de er næsten imun over for dem. IE og OE er oplagdte kandidater til virusprogrammører som udnytter all de huller i de fleste IE og OE (folk er ja meget flink til at opdatere deres installationer og sikrer så for en vidresendelse af virus). Jeg har til d.d. renset mange PC for virus og alle kørte med IE og OE med ingen ellen utilstrækkelig opdatering. BTW jeg er på nettet siden 1992 og har aldrig haft en virus på maskinen, alle inficerte mail er fanget i forevejen.
god luck
kattefar

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 31-08-06 08:44

Tak for svaret kattefar.