/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Word XP/2003 - Automatisk brugernavn
Fra : moltov
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 25-07-05 14:55

Hejsa

Når nu en bruger åbner for sit brugerprofil på pc'eren for første gang, så spørger Word om brugerens navn og ID. Kan man sætte det op således at den altid som standard tager brugerens brugerID som navn?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 14:57

Den skal vist lige forklares lidt nærmere ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 14:59

Når du installerer nye programmer bliver administrator da altid brugt som navn hvis man ikke selv ændrer det

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 25-07-05 15:05

Hej refi

Nej, word beder om et navn og brugerid, når de starter word op for første gang.- (Så kan man nemlig se hvem der har åbnet et dokument, hvis nu man vil slette det)

Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 15:07

Er det når du installerer word /office du mener eller når du bruger det generelt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 15:09

I opsætningen af word kan du jo indtaste dit navn osv.

Det vil derefter altid fremstå med dig som forfatter.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 25-07-05 15:10

Generelt. Jeg har nogle pc'ere, hvor der er flere brugere på. Det er her den gør det. Altså når en ny bruger logger ind på pc'eren. Så vil word have brugerens navn etc. Jeg kan fjerne det ved at kopiere min profil til standard, men så kan jeg kun se mit navn, når jeg ser på dokumenterne, når de er åbnede...

Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 15:12

Hvis der er flere brugere er de jo nødt til at fortælle word hvem der bruger det i øjeblikket - de har jo alle adgang til word, så word kan jo ikke vide hvem der er logget ind.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 25-07-05 15:13

Refi

Kan man ikke sætte som standard at Word tager brugerlogin og smækker ind som navn, uden at den spørger om det?

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 25-07-05 15:14

Ups. Det er selvfølgelig en netværkspc, hvor brugerne skal logge ud, førend en anden kan bruge pc'eren

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 25-07-05 15:14

Det du søger ville vel være at få word til at kontrollere hvem der lige er bruger nu og så skrive det.

Det tror jeg ikke du kan....

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 25-07-05 15:16

Nemlig....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 15:19

Der tror jeg ikke du har mange muligheder.
Det kan heller ikke være words opgave at tjekke hvem der bruger den.....

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 25-07-05 15:21

Næ, men det ville da gøre arbejdet en del nemmere, for brugerne er ikke altid ferm med at skrive det de skal

Men det må de jo så gøre. Tak for hjælpen, og du får dine point.

Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 15:23

Det har du ret i, men send forslaget til microsoft - de hører gerne om forbedringer.....

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 25-07-05 15:26

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 15:27

Selv tak..