/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Full flash til Nokia 3310 v5.57/6.08
Fra : asts
Vist : 848 gange
250 point
Dato : 10-10-02 16:01

Hej!

Jeg har nu kørt med den engelske udgave af version 5.57, og den ser ud til at køre fint, men jeg er godt træt af ikke at have den danske sprogpakke når jeg skal skrive SMS'er...
Så er der nogen, som sende en "full flash" til en Nokia 3310 enten

v. 5.57 eller 6.08

med den danske sprog pakke, så vil jeg blive MEGET glad...

MVH/ASTS

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 16:12

Hej Asts,

hvis du kontakter dem på Simlock.dk... -->
http://www.simlock.dk

ka' de opdatere din Nokia 3310 til en Nokia 3315... -->
http://www.simlock.dk/nokia/3310.php
pris 150,- kr.

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : asts

Dato : 10-10-02 16:19

>>Straup

Jeg har selv det udstyr der skal til, og jeg kører alle min 3310 som en 3315...Sååå

Så det er bare softwaren jeg er ude efter, desuden hvis jeg får andre til at lave arbejdet, så går lidt af det sjove jo også af det...

Men ellers tak for hjælpen....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 16:28

Hej Asts,

prøv evt. at kontakte ham fra Halloo.dk... -->
http://www.helloo.dk
(dan@helloo.dk eller ICQ : 11143479)

måske han ligger inde med den og vil sende den til dig, eller måske dem fra Simlock vil sende den...

men ham fra Halloo.dk har vist sendt noget før til folk ude på nyhedgruppen "dk.teknik.telefoni.mobil.unlock"... så mon ikke også du ku' være heldig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 17:04

hej igen...

der er en ude på nyhedsgruppen der gav dette råd til en... -->
-----------------------------------------------------------------
> Søges
> Flash til Nokia 3310 ver 5.57 Dansk !

Kan hentes her : http://napalm.all.at/nokia/
du skal hente MCU & PPM-A (med dansk sprogpakke)
-----------------------------------------------------------------
jeg ved så ikke om det var siden her han mente, og hvor den danske sprogpakke sku' befinde sig... men hans mail sku' være runman@mail.dk

men ifølge dette dokument omkring sprogpakker ligger den danske i PPM-A til en Nokia 3310... -->
http://www.deadmanwalking.de/members/gsm-free/Nokia/download/PPMpacks.pdf

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 17:08

Hej igen,

opdagede lige jeg glemte det direkte link til pakken... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/3310.htm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 15:48

asts skrev :
> Hej!
> Jeg har nu kørt med den engelske udgave af version 5.57, og den ser ud
> til at køre fint, men jeg er godt træt af ikke at have den danske
> sprogpakke når jeg skal skrive SMS'er...
> Så er der nogen, som sende en "full flash" til en Nokia 3310 enten
> v. 5.57 eller 6.08
> med den danske sprog pakke, så vil jeg blive MEGET glad...

Kan du ikke bare lægge den danske PPM (sprogpakke) ind ???

***RUNMAN***
NOKIA unlock , SW opdate ,
logo & ringetoner

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 18:16

Hej Asts,

jeg har fundet en V6.08 flash til Nokia 3310
http://gsm-technology.com//cgi-bin/getdb.cgi?mode=flash&ID=496
det er en Zip-fil der hedder 3310_v0608.zip på 1098 kB, og den indeholder en fil ved navn "3310 v0608.fls"... så ved jeg ikke om den dutter...

nu kender jeg ikke så meget til det...

men de to filer, som RunMan også snakker om fra det førnævnte link... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/3310.htm

ka' hentes her vha. af det direkte link til dem...

MCU... (Ca. 731 Kb) -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/3310-557/3310MCU0557.zip
PPM A... (Ca. 338) med dansk sprogpakke)-->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/3310-557/3310PPM0557A.zip

tilsammen når de er udpakket er de i ca. samme størrelse som den udpakkede version 6.08, bortset fra at det er 2 aeperate filer, hvor version 6.08 er en fil, men jeg ved ikke om den version har dansk understøttelse...

men det sku' være muligt med de 2 filer til 5.57'eren...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : asts

Dato : 11-10-02 09:30

Hej igen,

Jeg har allerede prøvet med de ovennævnte MCU og PPM, og det eneste der sker, er at jeg får "contact service"...

Er der andre der har prøvet dem med mere held?

Det virker kun hvis jeg flasher med en kombineret MCU og PPM, og det kan jeg ikke finde ude på nettet...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-10-02 11:04

Hej Asts,

du ka' prøve at spørge RunMan... prøv at trykke på "skriv til nyhedsbruger" over hans kommentar... så vil du sende din besked ud til nyhedsgruppen, så ka' han og andre der læser også se den... men så har han en mulighed for at kommentere det, idet han åbenbart har prøvet det et par gange før...

dit indlæg er både herinde og ude på nyhedsgruppen, men indlæggende herinde fra kommer først ud til nyhedsgruppen når man trykker på "skriv til nyhedsbruger"... idet nyhedsbrugerne reelt set ikke er en del af kandu... men deres kommentare derude fra til dit indlæg som også ligger ude i nyhedsgruppen, bliver automatisk flettet i dit indlæg herinde...

håber ikke det blev for rodet forklaret...

men jeg ka' se at der åbenbart også mangler en fil til de 2 andre og der er EEprom filen til 3310, ved så ikke om der er derfor... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/mcu-ppm.htm
her sku' være det direkte link til den fil... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/eeprom/3310_ee+PMM.zip

der står også nænt noget om "Wintesla"... så mon ikke der er programmet WinTesla, ska' bruges... her er version 6.03... -->
http://home.pages.at/napalm/nokia/software/programs/WinTesla_6.03.zip

andre programmer... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/software/software.htm

men jeg ved ikke om det vil hjælpe på det... idet jeg har ikke selv prøvet det...

men jeg har læst at man ka' lave MCU + PPM filen til en, men jeg ved ikke om den evt. har manglet den der eeprom fil for at ku' blive fuldt ud funktionel... men prøv evt. at spørge RunMan...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : asts

Dato : 28-10-02 10:29

Hejsa igen, jeg har lige været væk i et stykke tid, men nu er jeg tilbage igen...

Tak for de mange indlæg, men det er faktisk endt med at jeg har flashet et image fra en anden 3310 til min egen, men jeg synes den indeholder nogle irriterende fejl, min telefon går ud under samtaler, og trykker c flere gange i træk for at slette bogstaver i en sms, sletter den hele beskeder...

Så mit spørgsmål bliver ændret lidt:

Er der nogen der kan skaffe v6.08 dansk version???

Med venlig hilsen
ASTS

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 01-11-02 23:13

Hej Asts

Er du sikker på, at den backup, du har flashet ind, er en af de gode versioner? - nogle af de fejl, du skitserer, er faktisk kendte fra tidligere, ikke mindst version 5.47.

Og hvis jeg ikke tager helt fejl (det gør jeg måske), så tror jeg, du får svært ved at skaffe 6.08 DK.

Den fil, du efterlyser er en flash til en ægte 3315 (altså ikke en som dem, vi snyder os til at lave). Jeg har pisket nettet rundt for at løse dit problem, og jeg kan kun finde 6.08-versioner i de lande, hvor 3315 rent faktisk sælges som model, hvilket vil sige Asien, Australien, NZ og de kanter.

Du har afvist mit svar længere oppe, men prøv nu alligevel at få den fil og flash den ind. Før du gør det, så sørg for at checke startadresses rigtighed, og hvad der ellers kan være ...vi har allesammen lavet ged i noget, fordi vi lige glemte et eller andet i forbifarten.

Efterfølgende kan du lave en 'Repair Imei' - det kan være der, noget kikser. Du kan også prøve at udregne FAID igen ...prøv alle muligheder. Jeg har sommetider haft held med at forsøge noget, som slet ikke burde hjælpe.

Held med det

Mvh

NKSDK

Nokia unlocking og sw-opdatering i Viborg
sivebaeks@io.dk

Kommentar
Fra : bizar

Dato : 20-11-02 13:48

Hej Alle sammen - Det er Sq ikke så svært.....

Du skal bruge:

Rolis Flasher v 4.77
Knok Phoeniks Build 1
Eprom Tools 3.1
MCU + PPM (brug PPM pakke a for DK)

Lige nogen bemærkninger - grunden til at det ligger Delt op i MCU PPM er at det er WinTesla format.
Grunden til at du får "contact Service" er at MCU og PPM checksums er corupted - Hvis det kun drejer som en Eprom checksum er det nogle gange nok bare at "Restore full factory settings" med "Knok" eller lignende
Ang. v6.08 så er det en fake... Den nyeste nokia har langseret er V5.59 - så vidt jeg ved :)

1) Start Rolis Flasher og vælg tlf type fra drop down boxen
2) Click Load MCU og vælg den MCU du har dow'ed
3) Click Load PPM og vælg den PPM du har dow'ed
4) Click Flash og vent
5) Check om din tlf er låst op - Hvis ikke brug Eprom tools ("bare tryk på Reset SP locks")
6) Start Knok Phoeniks build 1
7) Under menuen "Phone settings" click "Quick set FAID"

Alle progz og flash filer du skal bruge er på min side http://dct3.m-c-u.dk

Så er den ikke længere - Håber at det løste dit problem. Hvis ikke prøv at kigge under "tutorials" på min side.

Mvh Dr.Bizar

Kommentar
Fra : bizar

Dato : 20-11-02 13:59

Ups lige en ting mere....

Hvis du har flash'et en Backup fra en anden tlf er dit EMEI sandsynligvis ændret.
Brug "NOKtool 18" til at ændre det tilbage - Lad være med at bruge andre progz til det da de næsten alle sammen kun ændrer "Check EMEI nr" og ikke "Original EMEI" Original EMEI ligger oxo i epromen, men er Xor'ed med 65 og det er der åbentbart mange programmører der ikke kan lure.

Når du foretager et opkald bliver dit EMEI og MSID checket mod en database, så hvis du bliver ved med at bruge din vens EMEI kan de finde på at Grey eller black liste din og hans tlf.

Mvh Dr.Bizar

Kommentar
Fra : bizar

Dato : 20-11-02 14:02

Ups lige en ting mere....

Hvis du har flash'et en Backup fra en anden tlf er dit EMEI sandsynligvis ændret.
Brug "NOKtool 18" til at ændre det tilbage - Lad være med at bruge andre progz til det da de næsten alle sammen kun ændrer "Check EMEI nr" og ikke "Original EMEI" Original EMEI ligger oxo i epromen, men er Xor'ed med 65 og det er der åbentbart mange programmører der ikke kan lure.

Når du foretager et opkald bliver dit EMEI og MSID checket mod en database, så hvis du bliver ved med at bruge din vens EMEI kan de finde på at Grey eller black liste din og hans tlf.
I øvrigt er det ulovligt at ændre EMEI, og kan give fængselsstraff, da det bliver betragtet som dokument forfalskning

Mvh Dr.Bizar

Kommentar
Fra : bizar

Dato : 20-11-02 14:03

Ups lige en ting mere....

Hvis du har flash'et en Backup fra en anden tlf er dit EMEI sandsynligvis ændret.
Brug "NOKtool 18" til at ændre det tilbage - Lad være med at bruge andre progz til det da de næsten alle sammen kun ændrer "Check EMEI nr" og ikke "Original EMEI" Original EMEI ligger oxo i epromen, men er Xor'ed med 65 og det er der åbentbart mange programmører der ikke kan lure.

Når du foretager et opkald bliver dit EMEI og MSID checket mod en database, så hvis du bliver ved med at bruge din vens EMEI kan de finde på at Grey eller black liste din og hans tlf.
I øvrigt er det ulovligt at ændre EMEI, og kan give fængselsstraff, da det bliver betragtet som dokument forfalskning

Mvh Dr.Bizar

Kommentar
Fra : bizar

Dato : 20-11-02 14:07

Undskyld Jeg er kommet til at Spame - Det var sq ikke med vilje - Er vidst kommet til at opdatere et par gange

SRY

Kommentar
Fra : kle

Dato : 30-11-02 23:42

Jeg har en v. 5.79 til 3310 til at lige ful flash. hvis du har brug for den..
KLE

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 23-04-03 18:12

Til kle
jeg kunne godt bruge din nokia 3310 flash (5,79) hvis du gider må du godt sende den til mig på spikeo2@hotmail.com

mvh.
Morten

prøv ellers min side der er også mange gode ting til nokia 3310/15 http://www.spike.1go.dk/