/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sløv forbindelse
Fra : den_nysgerrige
Vist : 292 gange
20 point
Dato : 25-07-05 13:39

Jeg har tilsyneladende fået en eller anden ting / program ind i min computer som suger al båndbredden til sig / altså hastigheden. Det påvirker så de andre maskiner, som kører upåklagelig, når den pågældende maskine er slukket.
Jeg udelukker det er en virus der er kommet på maskinen. Hvordan kan man se,
hvad det er, der bruger energi på ens maskine ?
Jeg bruger WXP

ps er ikke nørd, så skriv ikke alt for teknisk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 13:41

Tast CTRL+ALT+DELETE

Så kan du se hvad der kører......

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 25-07-05 13:49

Under programmer ..... er den blank

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 13:51

Det er den ikke under processer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-05 14:39

Prøv at lukke alle programmer som bruger internettet vent så 5-10minuter, klik så start, klik kør og skriv cmd tryk enter og skriv netstat tryk enter så vises de porte der er åbne på computeren der skulle ikke være nogen men er der det så er der et eller andet du skal have udryddet, prøv først med Spybot, har du den ikke så hent den her http://www.spybot.info/en/mirrors/index.html
hilsen Ove

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 25-07-05 14:49

refi, du er hurtig med svar, men du kommer med 1/4 svar, jeg ikke kan bruge til en dyt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-05 16:09
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-05 16:15

Test dine porte udefra>
klik Proceed og så> All Service Ports

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-05 16:31

Du kan da i processer se hvad det er der tager din båndbredde - så hvad er der galt med det.

Hvis du har mistanke om virus så er www.spywarefri.dk et sted der garanteret kan hjælpe dig.

Du bad selv om et svar der ikke var for teknisk.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 25-07-05 16:52

Eller dette program>Process Explorer v9.12 det har jeg altid brugt i stedet for jobliste,skal ikke installeres,under >options>replace taskmanager i toppen kan man sætte den til at overtage jobliste
så når du højreklikker på værktøjslinjen>jobliste så kommer Process Explorer frem.
I programmet kan du se tilhørs forholdet til alle processer og højre klikker du på processerne
i programmet så kan du få alle de oplysninger om processen som findes i systemet og hvor mange
resourser de bruger,er du i tvivl om hvad procssen er højreklikker du på den>google og
den vil så søge på google automatisk o.s.v. o.s.v. et af de fedeste freeware programmer man kan få fingerne i.

http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html
nede i bunden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-05 16:58

man kan selvføgelig sætte den tilbage til standart jobliste/taskmanager igen, samme sted

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-05 17:08

under view>select collumns,kan man sætte den til at vise endnu flere info om processerne i hoved vinduet,og henter man ca 100mb symbol's fra microsoft så kan man få endnu flere info/handle's+++++ og bla
bla bla lang lang historie.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 25-07-05 21:59

Tak for svaret Manse9933.