/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvilken trådløs router??
Fra : punkler
Vist : 461 gange
150 point
Dato : 25-07-05 09:48

Jeg står og skal etablere et trådløst netværk, men ved ikke helt hvilken router jeg skal vælge... Min nabo skal også have forbindelse (jeg bor i en etageejendom, hvor der er betonvægge (skal kunne få forbindelse igennem 5 vægge). Dog er der kun ca. 15 meter).
Der må også gerne kunne bruges som switch/hub…

Jeg vil ikke bruge mere end 300 - 450 kr. på det...
Nogle forslag??

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-07-05 10:18

Jeg bruger Linksys router. Den kan levere trådløs igennem 2 murstensvægge og 3 gipsvægge med 80% signal.
Der kan også bruges som hub.

Prisen er i dit prisområde.

Men jeg ikke sikker på at du kan finde en router som kan trænge ordentlig igennem 5 betonvægge. Jeg er bange for at du skal trække lidt kabel eller finde et "relæ" til at sætte imellem.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 25-07-05 10:26

tja du har måske ret... men mit netkort finder alligevel to forskellige routere, men ved selvfølgelig ikke hvor de kommer fra

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 160 point
Dato : 25-07-05 10:26

Så vil jeg foreslå en D-link 514. Jeg har haft en i et års tid, og den fungerer perfekt. Jeg bor i en etagebolig af beton, og min kammerat i naboopgangen kan fint bruge den også.

Kommentar
Fra : minimulras

Dato : 25-07-05 12:12

det er nok klogt at vælge samme mærke som dit netkort. Jeg har haft en masse bøvl med mit. Folk siger at det måske er fordi det er forskellige mærker.
Jeg har en netgear router. Som jeg ikke vil råde folk til at købe... den har i hvert fald kostet mig meget tid...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 28-07-05 22:38

Så har jeg endelig købt en router...

Købte en Netgear router, den har nu været i gang i to dage... Virker fint, måske lidt kompliceret at arbejde med, men efter "RIGTIG " installation, har der indtil nu ikke været problemer...

minimulras... Har desværre først set dit indlæg nu, havde ellers i betragtning
til dine erfaringer taget det med i min overvejelse.

Med hensyn til de 5 betonvægge, så kører det også godt. Normalt henter jeg med ca. 250 kbts/s, hvor jeg bag væggene henter med ca. 90 kbts/s, så efter min mening er det ok...

Nu er spørgsmålet bare: hvem skal have mine point??
Jeg giver hansen9 de 150 point, dette begrunder jeg med, at hvis jeg ikke havde købt ovenstående router, ville jeg købe modellen som hansen9 foreslår.

MVH.
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 28-07-05 22:39

Tak for svaret hansen9.