/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lampen "Filter" på en landcruiser lj 70
Fra : Bragesvej
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 25-07-05 07:22

Der sidder en lampe "Filter" som tænder ved når man drejer nøglen, og slukker straks når motoren køre.
Hvis den lyser under kørsel...hvad betyder dette så?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-07-05 08:02

Uden at kende til det, vil jeg gætte at dit filter skal skiftes, oliefilter gætter jeg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-05 08:49

Det kunne også være en luftfiltervagt til friskluftindtag.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-05 09:25

Puha hvor er det træls når folk ikke kan finde ud af, at gemme instruktionsbøgerne og lade dem følge bilen.

Jeg sidder lige og prøver at se instrumentbrættet for mig, i den der Toyota, men det virker ikke helt.

Jeg kan huske, at på en eller anden 4x4 jeg har kørt i, der har været sådan en advarselslampe, der fortalte hvis der var vand i brændstoffilteret.
Men så skal der på filterhuset (i bunden af det) være så man kan lukke vand ud.

Så det kan du da prøve at tjekke.

Har du forresten købt den ?

mvh dova

Kommentar
Fra : pims

Dato : 25-07-05 09:48

Det er dit brændstoffilter, når lampen lyser under kørsel, betyder det at det skal skiftes.
Jeg går ud fra at det er en diesel.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-07-05 13:46

Dova: det er også den forklaring jeg fik fra min ven, han var dog ikke helt sikker, hvis lampen lyser skal bilen så stoppes med det samme!
Ja det er en diesel...bil er købt privat i det mørke jylland.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-07-05 13:52

Om den skal stoppes helt med det samme, skulle ikke lige være nødvendigt, hvis det er det lampen betyder.

men hvis du kører med det alt for længe, risikerer du, at bilen så går i stå, enten fordi filteret stopper, eller hvis der kommer til at stå så meget vand , at den begynder at sluge det vand der er i filteret.
og så kan den være svær at starte igen.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-07-05 20:48

Tak for svaret dova. som altid