/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
C21 - Tell me why it aint easy akkorder
Fra : JDS_JEDI
Vist : 1290 gange
250 point
Dato : 24-07-05 23:19

Som i kan se på overskriften ville jeg blive utolig glad for akkorder til denne sang.

Så please hjælp mig...

MVH JDS_JEDI

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-07-05 00:15

Den er svær!!

Her er hvad jeg kunne opdrive med C21

http://www.tabheaven.com/go.php?sid=33257

Men prøv om du selv kan finde noget her. Jeg skal i seng

http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=free+tabs%2BC21&kgs=1&kls=0

Kommentar
Fra : JDS_JEDI

Dato : 25-07-05 01:56

Til Creamygirl...

Tak for forsøget men jeg bliver lidt irriteret over din kommentar. Ikke at du ikke prøver at skaffe dig selv nogle point, for det er jo tydeligt at se. Jeg har selvfølgelig ledt over det hele efter de akkorder, og jeg kender også godt de andre sange, for hvis jeg skulle bruge dem ville jeg jo skrive det. Det er ikke fordi at jeg er sur på lige dig, men på alle de andre som også prøver at score billige point.

JDS_JEDI

P.S. Håber ikke jeg har fornærmet dig for det var ikke min mening...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-07-05 06:30

Fornærmet?!, ikke spor Beklager at du tror det er pointene der gør værket. Det kunne ikke være mere forkert, men kan godt se hvad du mener..

Mit forsøg på at hjælpe var mest for at antyde, at jeg ikke tror akkorderne til lige netop den sang du leder efter kan findes på nettet, men dette skulle jeg ikke gjort - kan jeg så forstå!

Generer det dig meget, at jeg ikke har svaret på spørgsmålet, men blot har lagt en kommentar (som man som spørger jo må forvente, at der kan ske ), så kan jeg da fortælle dig en måde, hvorpå du kan undgå at give point til mig..

Hvis ikke en anden kommer ind med et brugbart svar til dig, så kan du oprette en dobbeltprofil (en almindelig bruger) og give pointene til dig selv..
På denne måde undgår du at give pointene til een du så tydeligt fornemmer kun går ind i dit spørgsmål for at score dine point! ..Dit spørgsmål bliver lukket - og du slipper for at blive irriteret over noget så simpelt og ligegyldigt som cyberpoint..

Næste gang du stiller et spørgsmål herinde, så synes jeg du skal gøre opmærksom på, at du ikke vil tillade kommentarer, men kun et korrekt svar - og start så med kun at give 1 point, og forøg dette point, hvis du får et korrekt svar..

Det er faktisk slet ikke så svært at undgå pointjægerne (mig )

Du ønskes en dejlig mandag..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-07-05 06:49

Kommer lige i tanke om en endnu bedre metode til at reducere din irritation

Du lader selvfølgelig være med at lukke dette spørgsmål. På denne måde slipper andre brugere for at "betale" 20 point på et skod svar. Når jeg så kommer hjem fra min sommerferie, og ser at dette spørgsmål stadig ikke er blevet besvaret, så opretter jeg et spørgsmål til dig - du får dine 200 point tilbage!

Voila! jeg skylder dig derefter ikke noget. Ikke en gang en undskylning!

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 25-07-05 15:21

Jeg har nu PRØVET at lytte sangen af, og grunden til, at den kan være lidt svær, er vel at den i princippet kører en oktav op/ned mellem vers og omkvæd.... Det mest sikre er omkvædet (dvs. introen også), mens verset måske er en anelse usikkert:
Intro: D-G-A-D
Vers: D-G-A-A x2 Bm-Em-G-A D-Em(?)-G-A
Omkvæd: D-D-G-A x2 Bm-Em-G-A

Teksten:

Don’t you know that I'm lost
I took it for granted too long
I've been trying now it's gone
How could we live on a lie

I can see you wanna be strong
Just let it go
Don’t you see somehow we were blind

When I look in your eyes
I don’t know what's right
But all we have is now

Tell me why it ain't easy
When you know that I still believe it
Just look around can't you see
We just need to find a way to forgive
So tell me why it ain't easy
When you know
You’re the only one who lives in my heart

I don’t know if I'm wrong
I've been looking back
Maybe I'm not that strong
Enough to love you like that

I believe somehow in your heart you know
I could never be the one who's letting you go

'Cuz when I see you cry
I don’t know what's right
But all we have is now

Tell me……………..

Why can't you see it doesn't matter how we get there
We're just a second away from where we wanna be
I still believe that you'll find the answer
Just look around and I know you'll find the way

Jeg håber stadig, at du kan bruge det til noget - det er da bedre end ingenting

Kommentar
Fra : JDS_JEDI

Dato : 25-07-05 15:26

Til Creamygirl

Min irritation ligger ikke i at jeg skal give sølle 200 point til et svar jeg ikke kan bruge. Jeg har sku nok point så det er ikke det, men tilgængæld bliver jeg skuffet over at se at der er nogle der har postet et svar som jeg ikke kan bruge. Jeg vil gøre næsten alt for de akkorder og derfor var min bøn egentlig til nogle derude, om ikke de gad at lytte dem af også derefter skrive dem ned til mig. Har selv prøvet, men er ikke så skide god til det...

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 25-07-05 23:12

Kan se du har øget pointsummen....er det fordi du ikke kan bruge mit forslag, eller har du bare misset det???

Kommentar
Fra : JDS_JEDI

Dato : 26-07-05 12:44

Til Kazistuta

Tak for dit forsøg. Har prøvet at spille det igennem, men kan ikke helt få det til at passe sammen. Hvis du nu lige gad at skrive akkorderne over teksten hele vejen ned, kan du måske få pointene...

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 250 point
Dato : 26-07-05 14:59

Fair nok...Har fundet ud af, at jeg havde lavet en brøler af rang…Havde ikke stemt min guitar efter mit klaver, så da jeg har lyttet noget af på klaver, og andet på guitar, så skulle den næsten være forkert. Har hørt på den igen, og det virker bedre nu. Nu skulle du gerne kunne spille den. Har skrevet det ind i word (Har kun sat dem på 1. vers, omkvæd og b-stk., resten er magen til), så akkorderne hopper nok lidt rundt, når jeg paster det ind hos kandu.

G C D
Don’t you know that I'm lost
I took it for granted too long
G C D
I've been trying now it's gone
How could we live on a lie
G C Am D
I can see you wanna be strong
Just let it go
G C Am D
Don’t you see somehow we were blind
Em C D
When I look in your eyes
G
I don’t know what's right
Em C G A
But all we have is now

D G A
Tell me why it ain't easy
D G A
When you know that I still believe it
Bm
Just look around can't you see
Em G A
We just need to find a way to forgive
D G A
So tell me why it ain't easy
Bm Em G A
When you know You’re the only one who lives in my heart

I don’t know if I'm wrong
I've been looking back
Maybe I'm not that strong
Enough to love you like that

I believe somehow in your heart you know
I could never be the one who's letting you go

When I look in your eyes
I don’t know what's right
But all we have is now
Tell me……………..

D A G A
Why can't you see it doesn't matter how we get there
Bm Em G A
We're just a second away from where we wanna be
D A G A
I still believe that you'll find the answer
Bm Em G A
Just look around and I know you'll find the way

Tell me…..

Håber det kan bruges nu, så!

Godkendelse af svar
Fra : JDS_JEDI

Dato : 27-07-05 13:29

Tak for det suveræne svar svar Kazistuta. Det kunne jeg sku bruge til noget. Synes godt nok også den var helt gal sidste gang, men du får ihvertfald pointene...