/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad er der galt?
Fra : Fattig
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 24-07-05 22:33

Hvad er der gået galt ved overførsel af fotos fra camara til computeren, der er en del billeder der ikke vises men skulle være indlæst. Når jeg vil åbne et billede kommer der en meddelelse der siger: "Der er ikke noget eksempel", når jeg går i egenskaber for billedet kan jeg se at filen fylder det samme som foto der vises. Jeg kan godt se billedet i kameraet. Hvad er der galt?

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-05 22:44

Hmmm, de gange jeg har prøvet samme problem, ser det ud til at jeg har slukket cameraet for hurtigt. Så kommer der måske ikke det "end of file" mærke computeren forventer. Efter jeg er begyndt at vente lidt længere med at slukke cameraet, har jeg i hvert fald ikke haft problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 23:02

Prøb at lukke billedet op i et andet program.....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-07-05 08:18

Fattig:
Overvej at købe en kortlæser, ca. 100kr. så slipper du for at skulle rode med ledninger til cameraet hver gang du skal indlæse billeder.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-05 08:39

Jeg bruger også kortlæser for at undgå vrøvl med cameraoverførsel.
Kortlæsere er billige og lige gode alle sammen - jeg har 4 stk.
Men lad altid dit camera formatere/slette dit memorycard.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-07-05 16:50

Hvis du går over til kortlæser, hvilket er det nemmeste (som flere foreslår), så husk at fjerne software-programmet til dit kamera. Dét har du nemlig ikke brug for mere, og der ud over firgør du lidt MB-plads. Brugte selv kabler og medfølgende software i starten, men efter kortlæseren kom i brug, gik det hele meget hurtigere og nemmere.

Kommentar
Fra : morten1975

Dato : 27-07-05 14:20

Har filen et "efternavn" f.eks. .JPG?

Hvis ikke og du fotografere i Jpg, så omdøb filen til f.eks billede1.jpg (skriv.jpg).

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 18-08-05 09:27

Tak for svaret hansen9.
Jeg må som du siger have lukket for hurtigt.