/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Koblingskontakt til fartpilot!??
Fra : akaup
Vist : 1510 gange
200 point
Dato : 24-07-05 20:17

Jeg har netop monteret en AP 50 fartpilot i min Nissan Micra fra 93'.
Det virker upåklageligt - og dog...

Kontakten, der skal afbryde piloten ved tryk på koblingspedalen kan jeg ikke rigtigt få til at virke. (Piloten afbrydes ikke)
Det er en magnetsensor med to ledninger, og der sidder så en magnet på koblingspedalen.
Jeg har monteret det således, at magneten kommer forbi sensoren, når pedalen trykkes ned.

Manualen kan ses her - der er også et diagram over ledningsnettet:
http://www.asmarketing.dk/pdf/AP50%20(Manual).pdf

Mvh. Akaup.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 24-07-05 20:27

efter at have studeret din manual, ser det ud til at du skal tjekke om der er ordentligt stelforbindelse mellem censor på
koblingen til bremsepedalen, de skal være koblet sammen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-05 21:56

Afstanden mellem magnet og sensor må ikke være for stor.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 26-07-05 17:44

Hej!
Nu har jeg checket ledningsføringen, og i første omgang havde jeg monteret sensoren på den forkerte ledning.
Men desværre virker det stadigt ikke - til trods for at jeg har kørt magneten forbi på alle tænkelige måder.

Det vil sige - jeg afprøver den i "test-programmet" - hvor der jo i manualen ikke må aktiveres bremse- eller koblingspedal. Bremsepedalen kan sagtens afbryde piloten under testen, men ikke koblingen.
Jeg har ikke lyst til at bruge koblingen mens bilen kører med fartpilot, hvis den ikke slår fra.

Nogle idéer inden jeg kontakter sælgeren?
Eller er der nogle der kan forklare mig virkemåden? Går ud fra at "spolen/sensoren" inducerer en lille (meget lille?) strøm, der skal få den til at slå fra?

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-07-05 08:41

jeg tror din magnet sensor er defekt, for den virker på den måde, at når den bliver aktiveret, slår den stellet fra og derved afbryder den din fartpilot

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 06-08-05 23:35

Hvordan får man sådan en diagram til en Mitsubitce Carisma 1,8 GDI 1998 ?

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 07-08-05 13:30

Hvilket er diagram er det helt præcist du mangler??
Det, der er linket til er et universelt diagram - Skal du selv igang med at monterer fartpilot er det ikke så svært!
mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 07-08-05 21:05

Ja jeg skal selv igang med at montere den. Men jeg har ikke købt en endnu , hvor køber man den biligst ?
mvh.Jensegon.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 09-08-05 11:48

Ring til importøren - og få numrene på de nærmeste og ring rundt.
Jeg fik den hos peugeot til 1100 kr - vejl. pris 1300 ca.

Mvh. Akaup.

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 02-01-06 22:59

Tak for svaret Nordsted1 + andre.

Har aldrig fundet fejlen, men i stedet for lært at lade være med at trykke på koblingen mens piloten har vagten!

Mvh. Akaup.