/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tyggegummi hår.....
Fra : IceCap
Vist : 1145 gange
100 point
Dato : 10-10-02 11:48

Hvordan får man tyggegummi ud af sit hår uden at klippe det? Jeg vil ikke klippe det, da jeg så ville blive skaldet hvor det sidder..... Sidder lige nu med smør på stedet, men det virker ikke helt så godt! Nogen gode ideer?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-10-02 12:56

du kan bruge rensebenzin , men det lugter ad h til
så en grundig vask med en kraftig sæbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 11:52

"IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:MTbp9.89709$Qk5.4039010@news010.worldonline.dk...
> Hvordan får man tyggegummi ud af sit hår uden at klippe det? Jeg vil
> ikke klippe det, da jeg så ville blive skaldet hvor det sidder.....
> Sidder lige nu med smør på stedet, men det virker ikke helt så godt!
> Nogen gode ideer?
ww.kandu.dk supporting usenet (2 67230)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Ifølge en gammel pjece fra Statens Husholdningsråd kan tyggegummipletter fjernes
med benzin. MEN PAS PÅ: benzin er meget brandfarlig, du skulle nødig blive
skaldet og forbrændt.
Held og lykke.
Venlig hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-10-02 15:27

Benzin er brandfarligt, og usundt at indånde, som du allerede har fået at vide.

Mit forslag er meget værre. Det er meget usundt at indånde, så pas på , men i gamle dage brugte vi tetraklor (tetraklormetan)til at opløse sådan noget med.
Det var meget effektivt - jeg er dog usikker på, om man kan købe det mere.

Ram2

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-10-02 15:32

nejnej, frys det, tag nogle isterninger og hold dem omkring tyggegummiet, indtil det bliver hårdt, så kan du stille og roligt pille det ud af håret...............:)

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-02 16:04

Hej Icecap,

ifølge tippet på denne Norske side ka' du bruge MadOlie til at få fjernet tyggegummi i håret... -->
http://www.anis.no/arkivkort/285.asp

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-10-02 16:29

Hey Guys, tak for de brandfarlige kommentarer. Jeg har fundet ud af, at det smør jeg sad med i 1 time og derefter gik i bad og vaskede ud faktisk gjorde tricket!!!!!!!! Madolie har nok lidt den samme effekt, men jeg er sikker på det må have været de mælkesyrer og andre syrer i Kærgaarden, der har opløst gummiet. Det virkede i hvert fald fantastisk.

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 10-10-02 16:31

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 15:10

IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> wrote in message
news:MTbp9.89709$Qk5.4039010@news010.worldonline.dk...
> Hvordan får man tyggegummi ud af sit hår uden at klippe det? Jeg vil
> ikke klippe det, da jeg så ville blive skaldet hvor det sidder.....

Hvis du køler det ned kan det brækkes af.
Brug evt. en flaske med lighter-gas, da det køler meget.

Gør det udenfor og evt. ikke i nærheden af åben ild

Aner ikke om det er effektivt til tyggegummi i hår, men det er effektivt til
tyggegummi på bukser og sofaer mv.

Mvh
Jimmy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 17:54

Hvis du ikke er så glad for at kaste dig ud i nogle vilde forsøg med dit
hår, har jeg hørt at man også bare kan køle tyggegummiet ned med en
isterning. Og så brække den af, som også er blevet nævnt.
Jeg har ikke selv prøvet det, men læste det engang et sted. Kan ikke huske
hvor eller hvornår.

Held og lykke

Kåre Brunø

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 19:37

"Kåre Brunø" <halcyon@malevolent.net> wrote in message
news:ao4bad$jvf$1@sunsite.dk...
>
> Hvis du ikke er så glad for at kaste dig ud i nogle vilde forsøg med dit
> hår, har jeg hørt at man også bare kan køle tyggegummiet ned med en
> isterning. Og så brække den af, som også er blevet nævnt.
> Jeg har ikke selv prøvet det, men læste det engang et sted. Kan ikke huske
> hvor eller hvornår.
>
> Held og lykke
>
> Kåre Brunø

Hej der.

Prøv husholdningsprit - det kan jeg huske min mor brugte da jeg var barn.

Venlig hilsen (og held og lykke med projektet)

Aragorn_dk

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-10-02 12:05

Glimrende med alle de forslag, MEN SMØR VIRKER og så slipper man for at mishandle sit hår med kemikalier.