/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Baghjuls ydelse på Gpx750r
Fra : gti
Vist : 611 gange
60 point
Dato : 16-07-01 21:53

Min Kawa yder ca 97 hk på baghjulet målt på et MJP 2000 dyno mod 106 hk på papiret.... Og hvad jeg kan se har den portet topstykke... udover det har den K&N filter i orginalt luftfilterkasse og kobra racer udstødning, så er spørgsmålet kan jeg forvente mere effekt hvis ev jeg dyser den om?? medmindre den er 100% dyset ind lige nu, den kører med ca 110 hoveddyse. Jeg ved at en zxr 750 fra ´89 yder ca 102-107 hk på baghjulet mod 118hk på papiret grunden til at jeg nævner den er at motoren er en videre udvikling af gpx´eren.
Jeg vil også gerne vide hvor meget de forskellige Gpx750´er yder...
Håber på svar!
M.v.h
Søren N

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 60 point
Dato : 17-07-01 11:12

Hvis du ikke får svar her kan de her sikkert hjælpe :

http://www.mconline.dk/KN.htm

Kommentar
Fra : gti

Dato : 17-07-01 11:19

Jeg regner med at den allerede er monteret med jet-kit...ihvert tilfælde er nålene lavet af aluminium og jeg mener at de orginale er lavet af rustfri stål + der står ikke noget som helst på nålene..
M.v.h
Søren N

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-07-01 12:47

gti wrote:

> Min Kawa yder ca 97 hk på baghjulet målt på et MJP 2000 dyno mod 106 hk
> på papiret.... Og hvad jeg kan se har den portet topstykke... udover det
> har den K&N filter i orginalt luftfilterkasse og kobra racer udstødning,
> så er spørgsmålet kan jeg forvente mere effekt hvis ev jeg dyser den
> om?? medmindre den er 100% dyset ind lige nu, den kører med ca 110
> hoveddyse. Jeg ved at en zxr 750 fra ´89 yder ca 102-107 hk på baghjulet
> mod 118hk på papiret grunden til at jeg nævner den er at motoren er en
> videre udvikling af gpx´eren.
> Jeg vil også gerne vide hvor meget de forskellige Gpx750´er yder...
> Håber på svar!
> M.v.h
> Søren N
>

Jeg tror at de papirtal der er opgivet er krumptap tal...

/S

Kommentar
Fra : gti

Dato : 17-07-01 15:04

106 hk på papiret dermed mente jeg fabriksopgivelse, som normalt er det største tal man kan måle og det er normalt målt på krumtap/koblingen!!
Er der slet ikke nogen der har fået målt deres Gpx 750R??
M.v.h
Søren N

Kommentar
Fra : RasmusZX9R

Dato : 30-07-01 12:10

Hejsa!
En af mine kammerater havde en som lagde 100 hk.
Den havde Kn filter, jetkit og Cobra udstødning.
Umiddelbart skulle jeg mene at du burde kunne hente flere heste ud af den.
Eventuelt prøv at ringe til Vordingborg MC og snak med deres mekaniker, Jesper.
Han har selv kørt Gpx 750 og er fantastisk god til at pille ved Kawaer.
Mvh
Rasmus ZX9R-C (der ligger 140 hk)

Kommentar
Fra : zorgzx

Dato : 12-11-01 17:33

Jeg tror ikke du får meget ud af at forsøge at hente mere ud af den ved "Konventionel tun". DVS ved at pille ved detaljerne. De 97 Heste på baghjulet er nok meget passende for en krabat af den alder. Jeg har en ven der har en med turbo (sidst smed den vist 122 heste) har fungeret fint i mange år, og kan bestemt anbefales. Det er en lidt pebret medicin, da en turbo ikke er helt billig. Men omvendt tror jeg du skal smide temmeligt mange penge i højkompressionsstempler og deslige hvis du vil have mere ud af den standart. Du kan måske hente 2-8 heste. GPX motoren egner sig fint til turbo så det er ikke så svært at komme igang med, blot er prisen på en turbo og montering /tilpasning måske for meget.

Et andet alternativ (bedre efter min mening) var nok at sælge dyret, og nappe en Suzuki GSXR 99 model der er overgemt, dem kan der laves fine handler på. Der er både heste og et chassi der kan tage det, og den kan desuden nemt tunes langt højere op for få penge.

MVH

Jeppe