/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sunny Beach, Bulgarien. Hvad skal jeg vi~
Fra : Tobster
Vist : 4573 gange
100 point
Dato : 24-07-05 16:50

Hej!
Vi er et par gutter som tager med Ungrej til Sunny Beach på onsdag.
Er der noget vi skal vide eller være specielt opmærksomme på?
Vekselforhold? Medbringelse af kontanter?

Jeg har hørt at elektronik skulle være billigt og jeg står og mangler et 1 GB SD-kort til mit kamera. Kan jeg let købe det billigt dernede?

Accepteret svar
Fra : annettemor

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-05 17:00

Hej

Vi er lige kommet hjem derfra d. 10 juni - og jeg synes ikke elektronik var billigt dernede. Hvorimod ure, sprut og kopi tøj får du smidt i nakken..

Du må ikke medbringe deres egne valuta, så vi hævede bare derned på vores visa kort. Kursen er god, i div hæveautomater, men du skal ikke bruge en valutahaj... De snyder en har jeg hørt..

Rigtig god tur..

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 24-07-05 17:17

Hej Tobster.
Du må ikke have deres valuta hverken med ind eller ud af landet.
Veksl i banker eller på hotellerne. Men undersøg rundt omkring kurserne. Der kan være forskel på, hvor den er bedst. Brug ALDRIG de små boder på gaderne, eller dem som kommer hen og tilbyder jer at veksle. I mister bare jeres penge. Elektronik KAN være billig dernede, men kend prisen hjemmefra, da det ikke er alt som er billigt. I får måske tilbudt en tur til stormarkedet METRO. Den kan I roligt tage med på. Der er mange gode tilbud der, også på elektronik. Jeg kan kun ønske jer en rigtig god tur. Der er skønt i Bulgarien. Valutaen hedder Leva og svarer ca 1 Leva = 4 kr. De modtager både € og Dkr, alle sedler.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 24-07-05 20:26

Jeg hørte at der ikke er så mange hæveautomater dernede.... Er det korrekt?

Var I dernede på festtur, eller "slappe af"-tur?

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 24-07-05 20:54

Hej igen

vi var de på familie hygge slap ferie... Vi havde ikke problemer med at finde en hæveautomat...

Kommentar
Fra : Dennis123

Dato : 24-07-05 21:47

Lige et godt råd

tæl jeres byttepenge med det samme, de prøver at snyde hvis de kan komme af sted med det!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 24-07-05 23:11

Har jo hørt om overfald osv dernede, men hvro stort et problem er det?

Ved jo at man ikke skal gå alene...
Skal man være nervøs hvis man går 2 gutter sammen?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 26-07-05 08:23

Hvem med deres stikkontakter osv...
Kan jeg tage min lader med til mobil-tlf og bare tilslutte den?

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 17-08-05 18:33

Tak for svaret annettemor.