/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
blå særm med mærkelige direktiver
Fra : geoing
Vist : 486 gange
500 point
Dato : 24-07-05 16:05

jeg får tit blå¨skærm og må genstarte computeren .

på den blå skærm står følgende:

Win32k.sys BF801F99 base atBf 800000 date stamp 422511a2
derefter kontakt systemadministratoren , hvid denne er microsoft koster det jo en masse penge.

er der nogen der ved hvad alt dette betyder ?

der er tale om win XP med sp 2 - computeren er en amitech med intel pentium 4 2.8ghz 512 ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:10
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:13
Kommentar
Fra : geoing

Dato : 24-07-05 16:21

HI Refi

tak for dit hurtige svar men jeg er nu ikke helt sikker på at det vil ordne problemeet . den første er jo for win 2000, den anden omfatter et loc-up af et minimised window. jeg har haft computeren i over 10 mdr og det er først nu begyndt at dukke op ( den blå skærm ) evlt kunne man naturligvis reinstallere sp 2, men tror det vil hjælpe

geoing

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:23

Du kunne jo også lave en rep. af hele XP. Den mulighed har du når du sætter cden i.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-05 16:28

Kan du huske nogle ændringerne du har lavet i hard eller software umiddelbart før problemet dukkede op? Der må forøvrigt stå noget mere i fejlmeddelelsen

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 24-07-05 17:11

hej
Prøv dette forum, de kan hjælpe dig.

mvh
Erik

http://www.spywarefri.dk/forum/

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 24-07-05 17:34

Hej allesammen

Nu skete det igen og denne gang kom der følgende meddelelse :

0x00000050(0xD05096B0,0x00000000,0x804E8D6A,0x00000000)
hvad pokker dette betyder ved jeg ikke,

geoing

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-05 17:43

Jep en 050 fejl kunne tyde på spyware/virus!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 17:49

Manglende hardware-driveropdatering hører også til den serie

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 24-07-05 18:42

Sådan laver du en repair.

1 Det første du skal gøre er at boote op på din WIN xp cd husk bios skal stå til at være
first bootdevice cdrom

2 og nu skal du trykke på I Agree/ Godkende Licens`(f8)

3 Spring det første tilbud om repair i Consolmode over og forsæt din indstalation ( Nyinstallation)

4 Nu kan du så vælge hvilke drev din nye indstalation skal ligge på og her er det dit C drev med mindre du køre dualboot

5 Og nu fortæller den dig der er et styresys på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil
lave en repair (R) og nu skal du trykke R

6 Og du vil nu se den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine
indstillinger og dit skrivebord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7 ps husk at have din CD key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8 Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebord, så du kan installers inden du går på nettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-05 19:23

Du kunne prøve at gå ind på systemgendannelse, og vælge en dato længere tilbage, og så gendan eller også prøv
at hente www.virusfri.nu hente de to filer der er der

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 24-07-05 21:21

Heysa geoing> Prøv at checke dine ram-blokke. Sidder de løs?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-07-05 01:15

Nu kan man vist ikke lave en reparation af winxp hvis man har opdateret til sp2?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-05 06:50

Jeg har oplevet det samme på et tidspunkt og efter en masse debugging kom jeg frem til at det var denne (hotfix)Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB890859) der var årsagen til problemet så
jeg afinstallerede den og kørte en regclean,problemet forsvandt,denne opdatering dækker nogle
sikkerheds problemer som man skal være logget på pc'en lokalt,altså ikke udefrakommende,det
vil sige at personen skal være logget på en lokal konto for at kunne udnytte problemet.
Efter en 14 dage installerede jeg den igen for at se om problemet opstod igen og efter en time
skete det en enkelt gang, siden har der ikke været nogle problemer,nu køre jeg med den hotfix igen.
Mystiskt I'K
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-05 11:45

Sjovt nok,så skete det igen lige efter jeg havde skrevet ovenstående indlæg,så nu er (KB890859)
fjernet for bestandigt,min pc er også enkelt bruger pc, så engetligt har jeg heller ikke brug
for den opdatering.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : storebror30

Modtaget 500 point
Dato : 26-07-05 01:24

Hejsa du kan gå her ind og se om det kan hjælpe dig der står om stopfejl
og hvordan du kan løse fejlen..

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;894278

håber det kan kaste noget lys over problemet.

Hilsen
Henrik

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 13-08-05 12:18

Tak for svaret storebror30.

det virkede. i alle fsald hasr jeg ikke haft problemet i de sidste uges tid .

tak for rådet

geoing