/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
GTA San Andreas
Fra : LaraBoobs
Vist : 229 gange
100 point
Dato : 24-07-05 14:31

Har lige købt San Andreas til Pc og kommer hjem og prøver at installer den men installations siden kommer ikke engang frem og har prøvet op til flere gange?

Faktisk gider Cden ikke engang at køre men den prøver.... Det er som om der er noget der blokker den for at installer spillet på computeren :S

Please hjælp mig

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-07-05 14:44

Er det en DVD-skive...evt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 14:46

har du forsøgt med at starte spillet i "kør" ??

Mango - var det erfaring der talte der

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 14:51

Hvordan gør jeg det miritdk?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 14:59

har du købt det står det i manualen

Men: start - kør - skriv bogstavet for drevet og start.exe - klik ok - nu skulle autorun menuen åbnes - resten burde køre som det skal.

ps... har du sidste directX

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:00

ps - kig på spillets bagside - eller i manualen om din maskine opfylder minimumskravene

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-07-05 15:04

Ha ha nej Mirit, det var min mand der forslog det, jeg spiller aldrig PC-spil.
LaraBoobs, har du undersøgt det? Hvis ikke du har DVD-drev i, kan du jo ikke spille spillet.!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:05

mango - tror dig ikke over en dørtærskel - det er garanteret dig der ikke kan se forskel på dvd og cd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:07

LaraBoops.... firewall og antiviusprogramme kan også stoppe indlæsningen - så gå offline og prøv uden - tror også det står i manualen

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 15:13

miritdk....

Har gjort det du skriver.... Men så siger den - Enheden er ikke klar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:15

havde du cd´en sat I ????

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-07-05 15:17

Mirit..jeg lyver da ALDRIG...
Hvorfor føler jeg at jeg ikke bliver taget alvorligt? *lol*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:19

mango - tjaaaaaaaaaah

sorry LareBoops for misbrug af din tråd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:20

Foregående spørgsmål er egentlig meget relevant for mig bekendt er spillet på en DVD og ikke en CD.

Så har du DVD-drev i din komputor.
Har du 512 mb Ram.
Har du DirectX9

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:21

Og nu er det vel PC versionen og ikke Xbox versionen.........

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 15:22

refi...

Har

DvD-Drev
512 mb Ram.
Har DirectX9.0
:S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:23

må man da håbe refi - når det står i starten fra spørger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:26

nå ja - lol - tænker jeg af og til ikke så meget over - har jo begge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:29

Hvis man ikke lige ved det kan du jo ikke se forskel på en CD og en DVD - de passer begge ned i drevet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:30

Ok - og du er sikker på det er PCversionen ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 15:30

åhh så rigtigt refi

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 15:41

refi - Det er Pc DvD Rom

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:51

Så er næste punkt:

Dit grafikkort - hvad kører du med ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:52

Og jeg går ud fra du har XP

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 16:13

Jep.... NVIDIA GeForce FX 5200

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:19

Så kunne det være fejl i DVDen - prøv den i en anden maskine eller byt den.

Din maskine opfylder kriterierne - så den burde virke....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 16:23

hmmm - der kan måske være noget i sp2 - husker ikke hvad - men håber det da ikke.

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 16:26

refi...

Har prøvet og installer den i min fars maskine... Der virker den som en drøm...

Så jeg fatter ikke helt hvorfor den ikke vil i min?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:26

Da spillet er funklende nyt til PC burde der være taget højde for det..
Alternativt kan du prøve deres support

http://techsupport.rockstargames.com/rockstarsupport/req_support_detail.php?product=191%2C3%2CGrand+Theft+Auto%3A+San+Andreas%2CPC%2CRockstar_Games%2Cgtasa&submit=Submit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:29

Så må dit DVDdrev være defekt eller ikke hurtig nok (mener det skal være minimum 8x)

Hvis de oplysninger du har givet er rigtige, og det ovenikøbet virker i en anden maskine - så må det være dit DVDdrev.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 16:30

hvad har din far - eller har ikke - i forhold til dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:37

Er din DirectX version den samme som din fars - Mener nyeste er DirectX-c

Har også været ude for spil der IKKE vil køre med nyeste men kun med ver. 8

Så tjek lige om i har samme version.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:50

Det holder ikke engang med 8 speed - det skal være 16 speed dvd-romdrev

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 17:20

refi..?

Hvor ser jeg hvad min DvD speed er?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 17:32

Umiddelbart ved jeg ikke OM det kan ses nogen steder - men hvilket drev har du?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 17:32

Forresten kan det være det står foran på drevet......

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 17:38

Det står ikke på drevet... Men det siges at i manualen som jeg har stående :D

Minumim Hardware Requirements:

8 Speed DvD-Rom Drive

Recommended Hardware Requirements:

16 Speed DvD-Rom Drive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 17:52

Ja - lige præcis - det er det der kræves til spillet.

Nu er spørgsmålet så hvor hurtigt dit er.

Er det en nyere komputer/drev - eller hvor gammelt sådan ca....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 17:56

Er det en DVD brænder du har ?

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 18:27

Ja?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 18:33

Nu ved jeg ikke hvilket brænderprogram du bruger, men mange af dem har en mulighed for kontrollere drevhastighed eller måle dit drev.

Jeg har egentlig aldrig spekuleret så meget over det, men der burde i WinXP være en mulighed for at finde read/læse hastigheden på et drev.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 18:39

Men det kan næsten kun være dit drev der ikke kan klare det, da det virker i din fars.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-07-05 18:42

gad vide om det smitter - jeg har pludselig også problemer der gør at et spil ikke kan indlæses
MYSTISK

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 19:03

refi.... Du har ret.... Har lige talt med min far i telefonen og han har spurt nogle computereksperter om sådan noget og han sagde jeg også skulle prøve det i min søsters computer.... Det virkerde... Så dvs. det virker i alles computer i huset... Bare ikke i min.... refi - du får pointene da du hjalp mig.... Tak :)

Der er noget galt med min DvD-drev....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-05 19:09

Det er da godt at vi kunne komme ind til fejlen - du må spare sammen til et nyt, så du kan prøve dit nye spil.

Husk også lige at du skal have masser af plads på din harddisk - noget med 4-5 GB

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 19:12

Okay... Men Tak for hjælpen.... Top til dig...

Godkendelse af svar
Fra : LaraBoobs

Dato : 24-07-05 19:13

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 19:16

Selv tak - og fortsat god søndag