/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Fisk spiser planterne
Fra : stig54
Vist : 1546 gange
50 point
Dato : 24-07-05 13:01

Vores fisk er beyndt at rippe vores planter. Hvad kan der være galt. De får foder som de hele tiden har gjort.
Akvariet i sig selv er i fin balance med tilpas lys, ingen alger og rent vand.
Mangler de noget??

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 24-07-05 13:24

Hej stig54

Har du sugemaller i akvariet??

De kan være store skurke i forholdet til planter.... dette kan kun tildels afhjælpes med fiske piller til sugemaller men de vil altid spise af planterne!

Fusses

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-05 14:26

de mangler vel det de spiser,, Nogle planter er god fiske mad.
Bare køb nogle planter lidt oftere og betragt det som slik til dine fisk - de er jo ikke så dyre og nye planter er da lækre at plante i akvariet,....
held og lykke
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-07-05 15:07

Vi har sugemaller, det er fiskene der spiser planterne.

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 50 point
Dato : 24-07-05 22:08

Prøv at komme et par skiver agurk ned til dem, eller blancere et par salatblade og smid ned til dem. Jeg gør det til mit akvarie ,at jeg tager en strikkepind, kommer 3 tykke skiver agurk på og kommer i det i akvariet, (strikkepinden synker ned) og inden jeg kan tælle til 5 er maller og de andre fisk igang med det salatbord. Jeg gør også nogle gange det ,at jeg tager et par spsk ærter 3-5 sek i kogende vand, sier vandet fra maser hver ært mellem fingerne, og plopper ned til dem. Jeg har et 352 l, og i løbet at et døgn er agurkeskiverne væk.

Mvh Cirkelinedk

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 25-07-05 18:35

Tak for svaret Cirkelinedk.
Din opfindsomhed fortjener virkelig point