/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billig bilforsikring
Fra : allandisain
Vist : 2134 gange
100 point
Dato : 24-07-05 11:45

Jeg har netop købt en ny Peugeot 206, 1,4. Det er mit første bilkøb og derfor også første gang jeg skal have en bilforsikring. Hvilke forsikringsselskab er det billigste som ny bilist på 33 år.?
Takker…

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-05 11:56

Gf Forsikring http://www.gf-forsikring.dk/
Alka http://www.alka.dk
Nykredit http://www.nykredit.dk/informationsSide.do?iwID=/privat/informationsside/forsikring/menu_produkter_forsikring.xml

jeg er selv ved Nykredit
de andre høre også til i den billige ende

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-05 12:10

vi ringede rundt for en måned siden for at tjekke priserne ud, her var det Tryk der var billigst og Trekroner den dyreste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 12:53

Der kan være flere ting der spiller ind.

Såsom om du har andre forsikringer i det pågældende selskab eller er villig til at overflytte dem.

Men umiddelbart tror jeg GF er et af de billigste.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 12:55

Man kan så undre sig lidt over hvorfor priserne ikke er ens i de forskellige selskaber for den samme kunde.

Risikoen må dog være den samme for de forskellige selskaber, men de vurderer den åbenbart ikke ens.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-07-05 14:53

Det kan du selv undersøge på nettet, her kan du udregne prisen direkte hos en del selskaber. Da prisen er meget individuel og visse selskaber ikke tager alle typer biler vil du få et bedre svar end erfaringer fra andre som måske har nogle helt andre foudsætninger end dig.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-07-05 15:28
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-07-05 15:29

(intet er billig når man er nybegynder)

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 24-07-05 15:34

Hej allandisain

Hvis du er lærer / Pædagog eller studerende for en af fagene bør du kikke på LB (lærerstandens Brandforsrikring) Den er somregl den billigste . . men er betinget af ens job.

hvis man er i en af følgende fagforeninger:
BUPL - Forbundet for Pædagoger og Klubfolk

Danmarks Lærerforening - Danmarks Skolelederforening - Dansk Magisterforening - Dansk Produktionshøjskolers Lærerforening
Dansk Teknisk Lærerforbund - Den Danske Præsteforening - Efterskolernes Lærerforening - Frie Grundskolers Lærerforening
-Formidlerne - Gymnasieskolernes Lærerforening - Handelsskolernes Lærerforening - Landsforeningen af faglærere og vikarer -
Landsforbundet af Voksen- og Ungdomsundervisere - Seminarielærerforeningen - Socialpædagogernes Landsforbund - Speciallærerforeningen af 1981

www.lb.dk

Fusses

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-05 15:56

Og er du tjenestemand har tryg - tjenestemændenes forsikring.
Husk på at forsikringsselskaberne som regel giver rabat hvis man
samler flere forsikringer i samme selskab.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 24-07-05 18:40

TopDanmark skulle have en farvorabel peugeot aftale - spørg hos din lokale peugeot forhandler eller ring til TopDanmark og spørg om specialaftaler!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 18:45

Vi kører lidt i ring med reklamer for de forskellige selskaber.
I virkeligheden er der kun en der kan give dig svaret og det er forsikringsselskabet.
Der er så mange rabatordninger (fagforeninger - andre forsikringer - klubber - osv.)

Du må ringe rundt og få lidt priser på notop din person og din bil.

Det er det eneste sted du får en helt aktuel pris.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 25-07-05 17:33

Efter sigende skulle Vejle Brand være et billigt forsikringselskab.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-07-05 16:21

http://www.forsikringsluppen.dk/ er en side hvor de fleste selskaber er der kan sammelignes dem i mellem

Godkendelse af svar
Fra : allandisain

Dato : 27-07-05 14:24

Tak for svaret Mad_Nuser.