/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problemer med mit trådløse netværk
Fra : anetteogjesper
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 24-07-05 11:31

Vi har et trådløst netværk (internetforbindelse) på vores nye bærbare computer og det har faktisk virket upålageligt indtil nu, men det gør det ikke mere.
Lige pludselig skal jeg trykke "reparer" eller den kan simpelthen ikke finde det halvdelen af gangene. Når jeg så endelig kommer på kører det altså ikke optimalt...
Jeg har desuden også fået problemer med mit eget lokale netværk, hvor jeg før nemt kunne gå ind på den stationære, nu kører det trægt.
Jeg ved ikke hvor og hvad problemet er om det er den stationære eller den bærbare.
Er der nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-05 12:13

Har du prøvet (..på den stationære) at gå ind i Kontrolpanel->System ..fanen Hardware vælg [Enhedshåndtering] ..vælg netværkskort, højreklik på dit netkort og vælg Egenskaber. I fanen Generelt klik [Fejlfinding] eller tjek i hvertfald om alt ser ud til at være Ok.

Du kan jo dersom der intet er at se, vælge at slette netkortet helt fra enhedshåndtering (..højreklik på dit netværkskort og vælg Fjern). Derefter kan du, når kortet igen bliver fundet, prøve at geninstallere dine drivere. Der lyder umiddelbart som en eller anden konflikt, der sløver/belaster dit netværk.

..for du har vel tjekket for virus/ad- og spyware : http://housecall.trendmicro.com ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-05 12:20

..eller har du mange programmer der konstant poller internettet. Quicktime, Realplayer, MSN og lign. er store tidsrøvere.

Du kan fjerne evt. programmer fra systray (=systembakken) ved at vælge Start->Kør...-> skriv msconfig. Vælg fanen Start og fjern flueben ved de services du kan undvære, men vær opmærksom på at mange programmer vil lægge sig dér igen, så snart de startes op, medmindre man i en af programmets menuer også fjerner flueben fra : Læg i systray. Kør ved opstart osv...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-05 12:21

..og det samme sker for mange programmer, hvis programmet giver mulighed for automatisk opdatering eller anden scheduling.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-05 12:24

MSN fjernes således : http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm

..hvis ikke du bruger MSN, kan jo du lige så godt fjerne det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-07-05 16:07

Molokyle>>> Hvis man har SP2 er det slet ikke så omstændigt at fjerne messenger.
Den ligger nemlig i tilføj/fjern programmer under windowskomponenter når SP2 er installeret!

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-07-05 22:03

Det virkede men jeg har stadig ikke mit lokale netværk

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 10-08-05 10:17

Tak for svaret molokyle.