/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Bebyggelsesprocent og tolkning af begreb~
Fra : Rodrigo
Vist : 1946 gange
60 point
Dato : 10-10-02 00:12

Hej ! "bygge experter"
Jeg har et problem med at udregne den rigtig Bebyggelsesprocent på et nyt hus...

Eks. max bebyggelsesprocent på grunden er 25% og grunden er 1710 m2.

Huset består af: 161 m2 klæder og stue/bolig etage på 121 m2 ( der er ikke 1 sal. men med "fladt" tag, dog med 15g hældning, loftet er fra 2,3m til ca 4,5m højt.)
Der er et stort 70 m2 vinterstue ( væksthus) hvor tage er af glas, og 50% af siderne er vinduer og murværk ( ikke opvarmet, dog med brænde ovn ) Der er en meget stor åben carport under taget på 70 m2.

Nogen der kan give et godt bud på Bebyggelsesprocenten ?

kan godt være det lyder mærkelige de målte "m2" men det er rigtig nok

Mvh.
Morten

Accepteret svar
Fra : Jagd

Modtaget 60 point
Dato : 13-10-02 13:46

Du skal på Teknisk forvaltning, i din kommune. Eller du skal finde din BBR - meddelelse, som du har fået i forbindelse med køb af huset. Har du ikke fået en kan du få den tilsendt fra kommunen. På den står der hvor mange m2 du har som boligområde. Jeg er ret sikker på at din "klæder" og at dit loft ikke tæller med i m2-opgørelsen.
Jeg ved at hvis du har et loftrum, med skåvægge, så skal du kun regne de m2, der ligger 1m over gulvet.

Vinterstue skal du heller ikke regne for bolig, hvis der ikke er faste installationer og hvis den ikke er i BBR registeret og godkendt som "soverum/menneskebolig" (termer der bestemmes af teknisk forvaltning).

Hvis du må bebygge din grund med 24% må du bebygge 427,5 m2 i grundareal, om højden skal med, bestemmer Teknisk forvaltning i din kommune.

Ud over det skal du nok sikre dig at den tidligere ejer ikke har opført noget der ikke er byggetilladelse til.

OG
Til din bemærkning om antallet af m2, så lyder det mærkeligt at et lille hus på 121 m2, står på en kælder på 161m2. (Du har vel ikke regnet en garage med?)

Sidste bemærkning fra mig: Regn kun beboede m2 med, det er dem du betaler skat af.

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 13-10-02 20:18

Hej! igen og mange tak for svar...
Det er et nyt hus jeg vil bygge, på en grund i Odense Jeg har lavet en del tegninger og har en lille model. ( kan sendes på email, hvis der nogen der vil se ) Men jeg syndes det er svært at udregne den rigtig bebyggelsesprocenten og hvad jeg evt. kunne blive beskat af i m2.

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 14-10-02 18:50

Da du har lavet et nyt indlæg, vil jeg bare sige at hvis du formulerer spørgsmålene rigtigt, kan du få alle svarene på TF. De skal give dig dem, da det er dem der bestemmer. Tag ned og få en sludder og skriv derefter et brev, som de skal besvare, så er du sikker på at de ikke løber fra det de har skrevet.

m.v.h.
Jørgen