/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Marsvin med hævede brystvorter
Fra : D9N
Vist : 2873 gange
100 point
Dato : 23-07-05 15:30

Hejsa

min lille nuser Otto ( et rosetmarsvin) har fået hævede brystvorter,de er ca 2 cm lange og 5 mm tykke, det har stået på gennem en 4-5 mdr, og de kan bløde lidt når han ramler imod ting.
jeg har ikke indtryk af at han har det skidt, da han spiser som han plejer, og pisker rundt i huset som han plejer.
han er dog blevet lidt roligere, og ikke så nervøs.

er der nogen der har et bud ??

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-07-05 17:28

Din dyrlæge har et bud, det forbavser mig at du ikke har talt med ham endnu efter 4-5 mdr med den skavank?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 23-07-05 18:14

primært fordi han har det ganske fint og opfører sig som han plejer...

jeg ved ikke hvor store deres brystvorter normalt bliver, og dyrehandleren som klipper hans negle hver anden måned har heller intet sagt.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-07-05 18:34

Oki, så vendte jeg lige bunden i vejret på mit marsvin, han, korthår, knap et år gammel.

Hans brystvorter er ca. o.3 cm lange, sorte og de var altså lidt svære at finde.

Kommentar
Fra : Vindrue

Dato : 23-07-05 22:59

Jeg synes du skal få det undersøgt hos en dyrlæge, da der kan være gået betændelse i, og det kan brede sig i kroppen på sådan et sart og lille dyr. Den har måske ikke ondt nu, men tag og få det tjekket inden det kommer til at lide. Hos min kanin bredte det sig til lungerne og den blev aflivet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-05 00:51

Ja, mit bud er, at du hurtigst muligt går til dyrlæge med dit marsvin.

Brystvorterne på sådan et, skal ikke vokse, undtagen hvis det er en hun der skal have unger.

Og det at han er blevet roligere, kan meget vel tænkes, at være fordi han er syg.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : wasabi74

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-06 21:20

På dylægevagten, dyrlaegevagten.dk har de som regel rigtig gode og proffe svar på sådanne sygdomsspøgsmål, prøv at kigge dér!

Jeg synes også at du sku gå til dyrlægen straks! Men fatter ikke at dyrhanldrene ikke har opdaget det, for det er umuligt ikke at se det når man klipper deres negle?

Held og lykke med den!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 16-09-06 23:41

det har dyrehandleren også, og har trykket på dem , og han er ligeglad, spiser stadig som han skal, og den ene er nu normal str. igen, så dyrlægen jeg snakkede med mente der var noget med hormoner... for der var ingen knuder i dem .. men nu er den ene hævet og den anden normal efter der gik hul på den ...

D9N

Godkendelse af svar
Fra : D9N

Dato : 12-11-06 23:19

Tak for svaret wasabi74. det gav dog ikke noget resultat