/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
slette / lukke spørgsmål
Fra : bublebee
Vist : 286 gange
10 point
Dato : 23-07-05 15:04

Hvis jeg har nogle spørgsmål som skal lukkes, men som jeg selv har fundet svaret på hvordan gør jeg så??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 15:22

Det faktum at du har stillet spørgsmålet og mindst én Kanduer har kommenteret det, gør at du ikke længere kan slette det. Dine point er tabt. Du kan vælge IKKE at lukke spørgsmålet, da du jo ikke har fået et brugbart svar. Men da du SELV har fundet svaret, bør du nok skrive det ind i tråden, så andre kan læse løsningen. Hvis du derefter vil have mulighed for at få op til 50% af dine point tilbage, er du nødt til at lukke spørgsmålet.
Vælg den bedste kommentar og tryk på Accepter som svar yderst til højre over kommentaren, så giver det sig selv. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-05 15:24

Du kan vælge at have dine spørgsmål åbne eller accepterer det svar, der kommer tættest på løsningen.

Hvis der ikke er et korrekt svar vil jeg da foretrække at spørgsmålet forbliver åbent.

Du kunne evt. selv skrive det korrekte svar så andre brugere kunne få gavn af det og så accepterer det, der kommer nærmest.

Der er ingen regel om at et spørgsmål skal lukkes.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-05 15:55

der er nu lige det lille problem at visse spørgsmål er "døgnfluer" eller måske bare fra nogen der ikke gider værdige det mere - så - er svaret ikke tilfredsstillende så bør det ikke lukkes efter min mening - og har spørger selv fundet løsningen så burdet det så stå klart og tydeligt - alt i alt enig med arne.jakobsen og ans

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-05 16:01

bublebee......................skriv bare sådan her:
>>>
Tak for hjælpen, men jeg har selv fundet en løsning.
<<<
Er du rigtig flink - fortæller du løsningen så andre måske kan nyed godt af det.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-07-05 18:22

Oki tak skal du have :)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 18:34

bublebee - Hvem er det du siger tak til? Der er 4 Kandu'er der har svaret dig?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-05 22:15

2 muligheder :

1.) Giv påæng til det svar der hjalp dig bedst på vej.

..eller :

2.) Træk lod

Under alle omstændigheder bør du fortælle de interesserede, hvad løsningen/svaret på dit problem var og hvorledes du fik det løst. Således får de der køber svaret, lidt valuta for deres surt sammensparede påæng

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-05 22:16

Ps. Sådan set det samme som ans svarer dig her : http://www.kandu.dk/dk/spg/71141#770299

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 10 point
Dato : 28-07-05 16:10

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 02-08-05 17:31

Tak for svaret arne.jakobsen.