/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
3310 går kold for tit
Fra : Selc
Vist : 427 gange
160 point
Dato : 09-10-02 23:43

Jeg har en 3310, der løber tør for strøm ustandseligt - i hvert fald slukker den, men der kan sagtens værre 3 "streger" batteri tilbage. Når den har ladet op kan den lidt igen - med tryk på lidt.

Hvad skal jeg gøre? Nyt batteri, opgradering, ny telefon?

Hvor får jeg i givet fald et billigt batteri?

Mvh.
Claes

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-10-02 23:48

Hvis den er under et år gammel, skal du indlevere den, fordi det lyder som om at cellerne i batteriet er faldet sammen, så du kan nøjes med at skifte batteri, og det kan du købe her, for et par hundred kroner

http://www.thansen.dk/products.asp?c=94396122&n=303644365#xy

Men i lyset af hvad en 3310 koster idag, må du selv bedømme om det kan betale sig, for jeg har set nye 3310 til 99,- men godt med nyt abonnement.

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 160 point
Dato : 10-10-02 06:31

Hvad der er galt afhænger af, hvor gammel din telefon er.

Det kan, som Melander skriver, være batteriet, der er færdigt, men jeg har været ude for 6 stk. 3310, som havde præcis det problem, du beskriver. En opdatering løste problemerne i 5 tilfælde - en enkelt købte desuden nyt batteri.

Du kan prøve - før du får opdateret eller køber nyt batteri - at lade telefonen dø helt ad naturlig vej, hvis det lader sig gøre med det problem, du har:

Tænd telefonen og lad den ligge, indtil al strøm er brugt, dvs. ikke noget med at lade op, fordi den slukker uhensigtsmæssigt - bare tænd den igen og lad den ligge. Derefter lader du batteriet helt op på præcis samme måde, som du ville gøre med et nyt. Genopladelige batterier kan finde på de mærkeligste ting, hvis de tit bliver opladet - fx hvis du sætter telefonen til laderen hver nat. Dette gælder generelt for opladelige batterier, ikke kun til telefoner.

Jeg håber, du får løst dit problem

Mvh

NK
Unlocker i Viborg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 08:07

"Selc" skrev i
> Jeg har en 3310, der løber tør for strøm ustandseligt - i hvert fald
> slukker den, men der kan sagtens værre 3 "streger" batteri tilbage. Når
> den har ladet op kan den lidt igen - med tryk på lidt.

Hvis du stadig har garanti på din 3310 så send den ind til rep.

Se her:

Jeg fået min Nokia 3310 software opdateret på garantien.
Fejlen var også at den slukkede & ved forsøg på opladning (uanset batteri
niveau) ofte skrev "oplader ikke"
Telefonen var købt med Telia abonnement, ved at ringe 80101080 fik jeg
tilsendt en Akutpakke, sendte telefonen til Teleservice Esbjerg som
reparerede den.
Telefonen blev afsendt mandag og udleveret igen lørdag.
Kik på www.teleservice.com
se på www Service nr. dktelia0000123542818

Har du ingen garanti så kik på www.wanna-save.dk hvor du kan købe dig en
ny; den gamle kan du sælge i www.dba.dk

Hilsen Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 09:24

> Jeg har en 3310, der løber tør for strøm ustandseligt - i hvert fald
> slukker den, men der kan sagtens værre 3 "streger" batteri tilbage. Når
> den har ladet op kan den lidt igen - med tryk på lidt.
>
> Hvad skal jeg gøre? Nyt batteri, opgradering, ny telefon?
>
> Hvor får jeg i givet fald et billigt batteri?
>
> Mvh.
> Claes

Hej Claes.

Hvis den er over et år gammel og du skal ud og købe nyt batteri kan jeg
anbefale Thansen. Jeg var ude for det samme med min N3310, som desværre
havde rundet 1 år. Så jeg brugte 150 kr. (mener det var prisen) på et nyt
batteri og den har aldrig virket bedre.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "FJERNDETTE" i mailadressen ved direkte svar)

Kommentar
Fra : Myschetzky

Dato : 14-10-02 09:28

Hmm jeg har det præcis samme problem med min Nokia 3310 ... Men det er virkelig ikke en god forretning at
investere i nyt batteri nu. Billigere at købe en ny tlf.

Men som NKSDK skrev var det også et forsøg værd at opdatere den. Desværre har jeg ikke
kunne finde noget software der kan opdatere 3310 ... ( Har kabel ).