/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
SLI kan ik enable
Fra : etdye
Vist : 518 gange
200 point
Dato : 23-07-05 12:42

jeg har lige investeret i denne nye com med 500W strømforsyning 2 6600 GT grafikkort
alt var sat op fra fabrikanten.. BIOS var sat på SLI og alt skulle virke. det eneste jeg mangler er at sætte nvidia driveren til at acceptere SLI altså enable det, men det kan jeg ik.. der står kun:

You must remove any graphics cards that are not compatible with Nvidia Scalable Link Interface (SLI) technology before you can enable SLI

forresten er mit bundkort en a8n-SLI
og mine grafikkort er begge SLI compatible geforce 6600 GT

er der nogle som har haft det samme problem, og løste det.. eller er der nogle som bare har forstand på det der SLI.. for jeg er løbet tør for ideer til hvad det kunne være...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-05 13:07

Tror det er et driver spørgsmål! Hvilken nvidia driver bruger du?

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 23-07-05 14:32

jeg har både prøvet med den 77.72 og den medfølgende 69.93 den gør det samme

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-05 14:55
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-05 15:27

Jeg tror det er fordi du har et grafikkort extra, som er indbygge i bundkortet. Og det skal fjernes/deaktiveres.
Det gør du ved at højreklikke på "denne computer", og i egenskaber/hardware/enhedshåndtering fjernes/deaktiveres det (Skærmkort)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 23-07-05 15:31

har du egentlig selv SLI siden jeg skal prøve den driver...

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 23-07-05 15:33

nej... jeg har kigget... der er kun de 2 6600 som sidder i PCI slots

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 23-07-05 15:51

det der med driver 66.67 virkede heller ik... den skriver det samme

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 23-07-05 15:53

ups... driver 67.66

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-05 18:16

Har du prøvet at sætte din bios til factory default eller evt. prøve med en bios update?

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 24-07-05 14:14

ja... begge dele... da jeg updatet Bios gik hele sytemet ned så jeg blev nød til at formatere...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 24-07-05 16:51

Ok! Maskinen burde ikke gå ned ved en bios flashing! Der er et eller andet der tyder på noget defekt hardware! Sandsynligvis motherboardet! SLI burde virke så jeg ville nok kræve en bytter hos fabrikanten!

Kommentar
Fra : Keffisch

Dato : 06-08-05 19:42

@etdye
Jeg har præcis det samme problem med mine 2 GT 6600.
Jeg har prøvet alt fra nye drivere til reconfiguration af hardware settings mv.

Er der nogen der har andre ideer?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-05 19:46

Kunne osse være det her problem? http://newz.dk/forum/item/56745/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 19:54
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 19:57
Godkendelse af svar
Fra : etdye

Dato : 09-08-05 14:33

Tedd.. jeg fulgte dit råd og sendte den retur... fejlen var et "defekt grafikkort" passer ik.. for begge virkede da jeg sendte den ind, men SLI virker nu... så alt er godt...

tak.. hvis man kan sige det...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-08-05 21:01

Godt det virker nu