/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvem synger denne sang?
Fra : jesper.s
Vist : 351 gange
200 point
Dato : 23-07-05 10:55

Hej.
Jeg er lige hjemvendt efter 14 dejlige dage i Alanya (tyrkiet). Mens jeg var dernede så jeg en anden version af sangen, hvor omkvæddet lyder "unbreak my heart, say that you love me again", den er måske på Italiensk. Det lyder som det er 4 operasangere der synger den. Jeg så den på en tyrkisk musikkanal, men der stod aldrig hvem det var der sang den. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig, da det lød kanon godt med dem der sang den.

På forhånd Tak!

Fortsat god sommer.

Jesper Skrøder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 11:06

Det er en af de smukkeste kærlighedssange, den er indspillet i en Rock-version med Toni Braxton: Unbreak my heart.

Hvem der har indsunget den i en Opera-version, kan jeg ikke finde. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 11:07

Det kan jo rent teknisk være hvem som helst - alle kan jo synge en andens sang.
Er du sikker på den overhovedet er udgivet på cd/plade

http://www.ladyjayes.com/unbreakmyheart.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-05 11:10

Jeg er ikke 100 % sikker, men tror at et kor der hedder Gregorians muligvis har indspillet det.

De har lavet et par cd'er med populære sange i samme stil som Unbreak my heart.

Og de synger både på Engelsk og latin o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 23-07-05 11:11

Nej, jeg ved ikke om den er udgivet påcd/plade, men det skulle da være mærkeligt om den ikke skulle være udsendt på cd/plade, når de viste den på en tv-musik kanal dagligt.

Jesper S.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 11:11

Som du kan se på refi's link er den også skrevet af Toni Braxton. På www.bib.dk har jeg fundet flere indspilninger af nummeret, men ingen i Opera-version.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-05 11:16

Altså, hvis du nu har set musikvideoen, så plejer de der Gregorians at indspille deres videoer på nogen gamle slotte/klostre og nogen gange har de munkekutter på.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 11:19

Ja dova,, men Gregorians er et 18-20 mands stort mandskor og ikke 4 pers. som Jesper efterlyser.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 23-07-05 11:20

De var i almindeligt tøj, og afslutter på en scene i smooking, hvor de står som 4 operasangere og synger, mens det voksne publikum nærmest sidder og græder.

Jesper S.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 11:26

Så er det vel de tre tenorer der er blevet udvidet med en lokal eller en kendt sanger.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 23-07-05 11:27

Så nemt er det desværre ikke. De er ca. 30-35 år og slanke pæne mænd.

Jesper S.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 11:31

Altså: Luciano Pavarotti, Placido Domingo, José Carreras og Toni Braxton.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 23-07-05 11:53

Nu synes jeg det seriøse i spørgsmålet er hved at forsvinde!

Jesper S.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 23-07-05 11:54

Det må være ungersvendene her du har set

http://www.tiscali.co.uk/music/features/041115_il_divo_unbreak_my_heart.html

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-05 12:00
Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-05 12:04
Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 23-07-05 13:12

Tak for svaret. Det er dejligt at få så kanon en hjælp på denne side. Jeg siger også tak til de andre der har hjulpet med at finde den. Fortsat god sommer.

Jesper Skrøder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-05 14:21

Selv tak jesper.s

Fortsat god sommer til dig

Hilsen ans