/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
vpn
Fra : dumdidum
Vist : 573 gange
580 point
Dato : 23-07-05 00:15

hej vi er to der gerne vil køre netværk over internette og så har jeg hørt om vpn men jeg aner ikke hvodan det virker jeg seder bag en ruter en d-link vi har bække win xp profisonel

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 590 point
Dato : 23-07-05 01:32

brug: start / alle programmer / tilbehør / komunikation / og kør Guiden Ny forbindelse
så er det bare at følge guiden
hav den ip adresse klar du skal bruge.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 24-07-05 23:45

men den kommer og spøver om bruger og kode hvor setter men det op????

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 02-08-05 01:52

hmmm kan ikke hitte ud af det

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 08-09-05 13:01

er der virklig inge der kan hjelpe??????????????????

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 13-09-05 03:29

jeg prøver igen jer har en computer der hjemme og jeg seder bag en ruter og min ven der bor i københavn vi vil gerne køre netværk igemen inter nette vi har bække 10/10 mb og vil gerne køre vpn jer har hørt at det er lisom et netværk kan nole hjelpe hvad skal vi gøre????

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 15-09-05 00:47

kom glad jeg har brug for hjelp eller jeg lukker dette jørne

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 20-09-05 07:56

Din kode til din router står i dokumentationen. Jeg tror den er "Admin" og koden "1234" for D-link. Så mangler du "bare" godkende trafik fra hans IP-adresse og han skal så gøre det tilsvarende. MEN!!!! Alle røde lamper blinker!!! Du åbner også for en masse sikkerhedsbrister. Spørgsmål du bør stille dig selv er: Har hans netværk virus? - Er han den eneste der kører igennem hans offentlige IP? - Skal jeres data krypteres?

HUSK! - Jeres routere skal kun kunne svare på "kald" fra den anden router og ikke andet.

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 29-09-05 23:36

det jeg vil er at skabe en vpn og bruge winxp pro til at styer den men hvodan sætter jeg winxp op til at køer vpn??? min router skal jeg bare lukke op for nole porte så det tror jeg ikke det bliver nodet problem

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 30-09-05 00:05

det jeg menner er at jeg vil lave en vpn server fra min winxp

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-09-05 08:48

Jeg vil foreslå at du anskaffer dig disse hæfter fra LIBRIS :
Trådløse netværk
Jes Nyhus
• Opret dit eget trådløse netværk
• Undgå hacking og misbrug
• Få styr på standarder og teknologier
• Baseret på Windows XP/SP2
-----------------------------
ISBN: 87-7843-664-8
Juni 2005
80 sider
DKK 59,00

PC-netværk i hjemmet
Jes Nyhus

• Vælg de rigtige komponenter til netværket
• Sådan sætter du netværket op
• Beskyt dit netværk mod hacking
------------------------------------
ISBN: 87-7843-725-3
September 2005
80 sider
DKK 59,00

Her vil du/I få en grundig gennemgang af diverse former for trådløse netværk, både mht opsætning, sikkerhed (kryptering), komponenter osv.
Jeg har selv haft stor glæde af det førstnævnte, og er først lige blevet gjort bekendt med Jes Nyhus's seneste udgivelse, som også ser MEGET interessant ud!

Held og Lykke!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 01-10-05 22:39

kan i ikke skære det ud i pap for mig jeg er total nubi øøøø og palle det minner meget om reklamme for et blad og ikke et svar om mit spørsmål????

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 11-10-05 23:32

kom glad hjelp mig

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-10-05 13:29

kan du ikke låne bladet på biblioteket

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-10-05 20:45

VPN - - - Så fandt jeg forleden dag et program, der skulle kunne klare dit problem.
Der var masser af dem på nettet, men de fleste koster en herregård, med besætning, malkepige og malkeskammel.
Men det jeg fandt og downloadede, var til disposition, så man kunne køre med det. - Jeg kan ikke lige finde det, men hvis det har interesse, så vil jeg forsøge at genfinde det.

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 13-10-05 02:30

jamen er det så svært i win xp pro at lave en vpn så man slipper for at hente programmer til det det må lad sig gøre

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 01-11-05 00:58

ok jeg kan jo lige prøve det har fodet ny maskine så nu heder de win xp 64

Godkendelse af svar
Fra : dumdidum

Dato : 20-12-05 04:33

Tak for svaret Mad_Nuser.