/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pris på "total løsning" for import af ty~
Fra : Flash77
Vist : 738 gange
200 point
Dato : 22-07-05 23:23

Jeg skal bruge en pris på hvad det vil koste hvis jeg skal have et firma der importerer biler for folk til at hente en bil i Tyskland for mig. Prisen skal inkludere ALT! Lige fra at de skal ned og gennemgå bilen, have den godkendt af mig, handle den og levere den på min adresse.

Prisen skal bruges til en efterhånden ret speciel sag, som jeg har lidt komplikationer med forsikringen omkring. Det skal siges at bilen der skal hentes er produceret i meget få eksemplarer (497 producerede i alt). Der skal i prisen også tages højde for at der skal kigges på nogle stykker da der er en del kriterier der skal opfyldes.

Hvis i har nogle links til firmaer der gør i den slags vil jeg også gerne have dem.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 22-07-05 23:31

Det vil du aldrig kunne få en endelig pris på - der er alt for mange ukendte faktorer.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 23:36

Håber du får en tilsvarende bil tilbage på forsikringen, men du kan måske spørge her:http://www.bil-import.com/
alimak

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 22-07-05 23:55

Flash prøv og kontakte Risskov dæk , jeg ved ejeren tit henter biler i tyskland til videre salg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-05 00:21

Altså det du skal bruge, er jo sådan set en bilkyndig der vil rejse rundt i Tyskland og tjekke biler ud, og det tror jeg ikke du får nogen af de firmaer til, der importerer.

de fleste af deres biler, kører de ikke engang selv rundt og finder, men har en aftale med firmaer i Tyskland om bare t hente biler de får ind, eller de bliver købt ubeset eller via nettet.

Så jeg tror du skal have fat i en , der mod betaling vil tage ned og finde den rigtige bil, og så derefter lave en ftale med et firma der vil tage den med hjem når de bare får at vide hvor den skl fhente dernede.

mvh dova

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-07-05 00:41

Alimak> Jeg har fået en anden magen til den gamle. Problemet er at jeg lige nu slås med forsikringe om at jeg vil have noget for selve importen af bilen når den ikke kan købes i Danmark. Til at starte med var han ikke til at snakke med om at betale mig noget for at jeg hentede den dernede, og så sagde jeg at det var også ok med mig - så kunne han bare komme og stille en magen til på min adresse og så var jeg ligeglad med hvor han købte den. Så blev han sur og ville have en masse dokumentation for udgifter osv... Men det lød ikke som om han havde specielt lyst til at skulle ud og hente en anden, så nu må vi jo så blive enige om hvad det skal koste - og hvis vi ikke kan blive det, så må han hente en anden op til mig. Så begynder jeg at samle på dem *G*.

Så lige nu er problemet at finde ud af hvad det reele kan være værd at få et ordentligt eksemplar af en bil der er svær at finde og typisk kun står omkring Düsseldorf hentet til Danmark.

Selv brugte jeg ca. 9 måneder på at finde den sidste og en del forgæves ture til Tyskland inden jeg fandt den rigtige. Derudover en masse udgifter til brændstof og tyske og danske prøveplader. Det var meget nemmere hvis det var en Golf 2'er man skulle hente *G*.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-07-05 00:45

Dova> Jeps - det er noget i den retning der skal findes en pris på. Som jeg skrev til Alimak er det en udgift som jeg mener forsikringen skal betale hvis jeg ikke skal stilles dårligere end jeg var med den bil der blev stjålet.

Med de udgifter der er til import mener jeg ikke det er rimeligt at vurdere at bilen udgør den samme værdi når den er kommet til Danmark som den står til i Tyskland - især ikke når det er så stort et problem at finde dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 09:49

Du vil under alle omstændigheder højst kunne få dækket dokumenterede udgifter.
Alle forgæves extra ture overnatninger spisning osv - vil du aldrig kunne få dækket.
Det samme gælder den tid du har brugt.

Du kommer nok længst ved at regne sammen hvad det har kostet da bilen blev hentet og slå en handel af.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-07-05 10:20

Der er ingen dokumenterede udgifter i forbindelse med importen af den forrige bil, men forsikringen skal kunne give mig en bil magen til den anden uden jeg bliver påført nogen tab. Så hvis vi ikke kan blive enige om hvad det koster at hente bilen må de selv købe den og komme og stille den der hvor den gamle blev stjålet - så må de for min skyld købe den lige hvor de vil.

Jeg regner heller ikke umidelbart med at få noget for de forgæves ture derned, men lige p.t. er jeg ved at finde ud af hvad de firmaer der vil hente biler for folk i Tyskland skal have for at lave ALT. Det tror jeg ret sikkert bliver dyrere end det udspil jeg kom med til forsikringen, men hvis de ikke vil betale mig for det, så kan de da bare få lov til at betale en anden for det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 10:27

Så lad dem dog skaffe en anden selv - så er du da ude af problemet.

Det er en af fejlende ved at tro man hjælper dem - de er fløjtende ligeglade og glæder sig bare over det de har sparet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-07-05 10:39

Jeps - det tror jeg også bare de får lov til. Jeg skal bare give dem noget info om hvad det koster at importere en bil - det har de krævet... Jeg tror efterhånden bare de prøver på at trække den her sag så længe som muligt. Bilen blev stjåled d. 21.5., og der gik 5 uger fra bilen var blevet stjålet inden de overhovedet ville snakke om sagen, og da bilen blev fundet igen stod den på værksted i 2 uger inden der kom en taksator og kiggede på den - og nu vil de så ikke betale for bilen skal hentes ca. 730 km. fra hvor jeg bor og at der skal 2 mand afsted eller at der skal bruges en autotransporter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 10:47

Jeg har gennem tiderne fået stjålet 2 biler der begge er blevet fundet, men forsikringen har da begge gange betalt falck for at hente dem til værksted, så det forstår jeg ikke.......

Det er da ikke din opgave at samle priser til forsikringen.......

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 11-09-05 00:45

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-05 16:46

Selv tak.