/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærm med billedrør
Fra : hubi
Vist : 465 gange
40 point
Dato : 22-07-05 15:00

Hej. Jeg har hørt at der skulle komme rigtige fladskærme(altså lige så tynde som TFT og Plasma) med billedrør i år, er der nogen der har hørt noget eller ved noget om det... håber på svar. Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 15:09

Det bliver da vist lidt svært at putte et billedrør i en fladskærm (så den stadig er flad) - hvor har du "hørt" det?

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 22-07-05 15:11

Hmm tror det først kommer til næste år, men ville da være fedt hvis det kom i år

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 22-07-05 15:14

det er i metro jeg læste at toshiba ville levere en ny teknologi med flade billedrør, i 2 kvatal 2005

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 22-07-05 15:16

er det så ikke for sent nu ?

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 22-07-05 15:20

øhh jo, det er jo lige som derfor jeg er herinde i dette forum, da jeg troede at der var nogle der havde en lille smule forstand på tingene, og ikke bare komme med spydige bemærkninger. Jeg er da godt klar over at det er ved at være 3. kvatal, men det var ikke det mit spørgsmål gik på. Så hvis der sidder nogle personer med viden man kan bruge til noget, så sig endelig frem. Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 15:25

Et fladt billedrør er jo ikke det samme som en fladskærm.

Flade billerør har man lavet i flere år, så det er da muligt de nu bruger en anden teknologi.
Dette har fladt billedrør, men er ingen fladskærm

http://dk.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/132808/details

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-07-05 19:32

Fladskærm med billedrør? Er det den første april?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 19:45

Det var det jeg også troede - men man ved jo aldrig i denne teknologitid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-05 21:59

Fra Hubi
Citat
det er jo lige som derfor jeg er herinde i dette forum, da jeg troede at der var nogle der havde en lille smule forstand på tingene

Du skal ikke være ked af det Hubi.
Vi er temmelig mange som ikke ved ret meget her på Kandu.

Men jeg har nu heller ikke hørt om det meget flade billedrør. [hør]

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-07-05 22:23

Ingen ting er helt umulig, men jeg kan da se problemet, at få et billedrør, der er så flad som en fladskærm til at virke, uden at billedet bliver forringet i hjørnerne.
Elektron kanonerne i billedrøret skal jo næsten skyde i en vinkel på 180 grader, og alligevel ramme ind i den skyggemaske der er i billedrøret.
Når man så ser på den afstandsforskel der er til skærmcentret, og til de yderste hjørner, så vil det kræve en helt speciel teknik, for at holde skarphed og farver på hele skærmfladen.
Allerede da man gik fra de første skærme, og til dem som vi kender idag, skulle teknikken ændres gevaldigt, og det lykkedes, så det kommer nok også til de helt flade billedrørstyper! Så hvorfor Ikke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 22:27

Jamen vi er da også spændt på HVAD det er "hubi" har læst