/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Døde i københavn
Fra : alimak
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 22-07-05 13:45

Er der nogen der ved om det er en hjæmmeside hvor man kan se hvem der er død i år, i København. Ved ikke om det er offentlige data, som alle kan se.
alimak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-05 13:58

Nej det kan du ikke, men hvis du ved hvilket sogn den pågældende tilhørte kan du evt. få oplysning der.Hvis det er en bestemt person du leder efter.

Her er kun en liste over hvor mange der døde i 2004.

http://www.stift.dk/index.php?mod=stift&func=kstatdk#fødte_døde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 13:58

Den slags findes ikke - men du kan muligvis finde hvor mange der er døde

http://www.dst.dk/Statistik.aspx

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 14:04

Jeg leder efter en gammel ven,har hørt rygter om at han er død,men jeg ved det ikke.Forstår ikke hvorfor de data skulle være hemmelige.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 14:07

Søg.....

I telefonbøger
På kommunen
osv.

Der er mange muligheder for at finde folk - hvis de findes.

I Danmark kan man ikke blive væk

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-05 15:18

alimak

Hvis du kender en adresse på den pågældende kan du skrive til folkeregistret.

De vil kunne oplyse om den pågældende er i live og en evt. adresse. Hvis den pågældende er død vil du få det at vide.

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/url/folkeregafd

Det koster 52,- kr. at få oplysningen.

Se lige her om slægtsforskning

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/all/EF1C8B4EC1CB84ED41256CC9003813E7?OpenDocument

sagerne skal være mere end 30 år gamle.

Men ved henvendelse fil Folkeregistret kan du mod betaling få at vide, om den pågældende er i live eller ej.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-07-05 17:36

Ans, tilgængelighed på begravelser er nu kun 10 år.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-07-05 18:19

For et par år siden mistede jeg kontakten med en ven. Han holdt op med at ringe, svarede ikke på mails. Og da han længe havde været depressiv efter hans mors død, så frygtede jeg det værste.
Jeg gik ned på folkeregisteret på mit rådhus, opgav hans navn og adresse og fortalte, at jeg frygtede, at han var død... Og det kunne de også bekræfte... Damen, som ekspederede, syntes ikke, at jeg skulle betale de dengang 50 kr, for som hun sagde, så var jeg jo selv kommet med alle oplysninger.
Men man får jo altså ikke at vide, hvordan det er sket.......

I et andet tilfælde fik jeg et brev om at en person i min nærmeste familie, som var bosat i udlandet, -var død. Da det var en psykisk syg person kunne der faktisk være tale om en falsk dødsanmeldelse. Derfor gik jeg igen på folkeregistret. Men de kunne ikke se, at den pågældende var død. De sagde, at der godt kunne gå ret lang tid før de fik besked, når det drejede sig om en udenlandsdansker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-05 18:19

Hvis alimak vil vide om "vennen" er død eller ej, så er der den mulighed.
Det er folkeregistret og det koster 52,- kr.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-05 18:28

En hjemmeside hvor man kan se, hvem er er død eksisterer ikke.

alimak

Du må rette henvendelse til folkeregistret.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-07-05 18:43

En dødsannonce i avisen er jo en mulighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 18:48

Start da med den nemme vej - slå vedkommende op i telefonbogen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-05 18:55

refi

Det er ikke alle, du kan finde i telefonbogen, men et forsøg værd.

alimak

Hvis du vil starte med telefonbogen så er der denne side

http://tdconline.dk/vejvisere/oplysningen/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 19:22

Jeg er da godt klar over du ikke finder alt i telefonbogen, men det er da et forsøg værd inden man sætter det helt store i gang.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 19:42

Har prøvet telefonbogen. Det er nesten som "Birgitta" skriver", han begynte at blive merkelig, han gav mig sine verdigenstande uden at kunne sige hvorfor han ikke ville have de ting mer.Han fortalte at han blev overvåget,og at nogen tog billeder af han,og at hans leilighed blev aflyttet. Jeg sagde bare at jeg tror han tager fejl. Så hørte jg ikke fra ham mere, telefonen hans blev lukket, efter nogle måneder så tog jeg hjem til ham, men hans leilighed var tom.En nabo jeg talte med viste ikke noget.Måske er det en løsning at tage til folkeregisteret.
alimak

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-07-05 19:44

Du har altså også den mulighed at ringe til politiet i hans kreds, fortæl dem om din bekymring, måske de kan hjælpe dig, især når du nu skriver at han har givet dig værdigenstande og derefter sunket i jorden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-05 19:50

Folkeregisteret må være den nemmeste løsning, han kan jo også have været så dårlig, at han er blevet indlagt, plejehjem eller lignende. Hvis han ingen pårørende havde mener jeg han må være annonceret død i statstidende, men jeg er ikke sikker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 19:51

Nogen må jo have flyttet hans møbler osv.

Forhør dig lidt mere i nabolaget - en eller anden burde jo vide noget......

Ellers er det kommunen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-05 20:49

alimak

Havde du nøgle til hans lejlighed, lå der post til ham?
Hvis du ved hvilket boligselskab lejligheden tilhører kan du jo ringe og forhøre dig om lejligheden er opsagt.

Det tyder jo meget på at han var syg.

Hvis han enten er flyttet eller død kan du på Folkeregistret for 52 kr. få det oplyst.

Hvis de oplyser, at han bor på den adresse, som du kender, siger at han stadig bor der bør du kontakte politiet.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 20:54

Uden at træde for meget i det, lyder det jo også som om personen var institutionsmoden.

Men det burde kommunen vide.....

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-07-05 20:59

BTW, er det nu helt "lovligt" med de værdigenstande?

Var han ikke helt ved sin sunde fornuft og er der arvinger, så kan der vel blive et problem der?

Visse effekter kan jo have affektionsværdi for dem..........

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 21:09

Som jeg ved det så har han ingen familie.Sist gang jeg var der så stod det hans navn på døren fremdeles. Første gang jeg var der la jeg en seddel og bad ham kontakte mig,og gav ham tlf.nr. hvis han skulle have mistet det.Han får førtidspensjon så hans husleje bliver betalt automatisk.Prøvede og lukte ind af brevsprækken, men kunne ikke lukte noget. Så at det lå meget post der.Jeg har tænkt meget på det og hans opførsel den siste tiden jeg så ham var merkelig,med en slags forfølgeses vanvid. Jeg sagde bare til ham hvem fanden gidder overvåge og tage billeder af dig,du er den minst intresante menneske jeg kender.Jeg var måske dum som ikke kunde se at han trengte hjælp.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 21:14

Hvis kommunen betaler husleje og lejligheden er tom, så ved de vel hvor han er flyttet hen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 21:16

Det jeg mente med tom, var at han ikke var der.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 21:22

Hvis du er nært tilknyttet og der ikke er andet familie - kan du gå til politiet med din formodning og få dem til at lukke op.
Så er der syn for sagen.
Om han så skal efterlyses eller hvad kan de hjælpe dig med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-05 21:37

Kommunen har tavhedspligt og må ikke til private oplyse om, hvor personen befinder sig.

Han er vel indlagt på hospital p.g.a. sygdom.

Jeg forstår godt din bekymring.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 21:42

Efter alle svar jeg har fået så tror jeg at jeg går på folkeregisteret og for vide om han er død.Noget jeg tror.Men han kan selfølgelig være indlagt på den lukkede,selv om jeg synes det er merkelig at han ikke har taget kontakt med mig.Så får jeg et svar, og slipper og spekulere mere. Er han indlagt så bliver jeg glad.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 21:44

Der er meget man ikke må - men af og til ser de stort på tingene hvis de kan se det har et formål - og det koster ikke noget at spørge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-05 21:51

alimak

Hvis han er indlagt på den "lukkede" skal du ikke være sikker på at han kan huske dit telefonnummer. Det kan så være derfor han ikke har kontaktet dig.

Jeg vil da for dig håbe, at du finder ham på et eller andet hospital.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-05 21:56

Du kan da også prøve at ringe til psykriatisk hospital/ og eller til sygehuset i hans kommune, og spørge efter ham der,

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 21:58

Det håber jeg også, men jeg tror det ikke,desverre.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 22:05

Til Nordsted1
Nu er det Københavns kommune. det er mange hospitaler at tjekke, så jeg spør på folkeregisteret først om han er i live. Er han i live så kan jeg begynde at lede på hospitaler.
alimak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-05 22:12

Stakkels dig, og pøj pøj med eftersøgningen

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 22-07-05 23:43

Tak for svaret ans, også til jer andre der svarede.
alimak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-05 00:33

alimak

Uanset hvilket svar du får, så får du ro i sjælen.

Jeg håber på det bedste.

Du kan være "heldig" at han er indlagt på psykiatrisk afd. Noget tyder på det, siden hans lejlighed stadig eksisterer.

Hilsen ans