/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Img filer
Fra : ReneAunsbjergNielsen
Vist : 480 gange
90 point
Dato : 22-07-05 12:02

Hej alle.

Jeg har tre filer i en mappe. En IMAGE fil. En .img fil og en .sub fil

Hvad skal jeg gøre med disse filer???

Skal de brændes og er det så en DVD skive det bliver til, eller er det et spil??? oG hvad skal jeg bruge til at brænde dem med og hvordan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 12:20

Brænde dem kan du med et hav af brænderprogrammer.

Hvad det er er jo umuligt at sige ud fra de oplysninger - men umiddelbart lyder det som noget film med undertekster.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 12:21

Hvor stammer de fra ?

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 12:23

refi>>
De skal vel brændes som billede filer "image" men der får jeg jo kun lov at brænde en af gangen og hverken Nero, eller alcohol120% tager imod .img filer???

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 12:25

Det har vel ike rigtigt nogen betydning hvor de stammer fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 12:27

Hvad filen hedder er i princippet underordnet - ALLE brænderprogrammer kan brænde dem.

Men om de virker er vel det der er vigtigt - derfor igen:

Hvor stammer de fra
Hvor store er de
Er det de eneste 3 filer du har der

Uden at vide hvad det er, er det jo svært at sige hvad der skal gøres ved dem.
Det kan være du skal gennem noget konvertering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 12:32

Jeg er da ligeglad med lovligheden - hvis det er det du tænker på, men det kunne give en ide om hvad det er.

Som sagt er det sandsynligvis noget image af en film med undertekster.........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 12:44

Denne skulle kunne arbejde med img. filer

http://www.pcextreme.net/recordnowmax.php

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 12:47

Sandsynligvis stammer de fra cloneDVD - den laver .img filer - så om den kan brænde dem fra harddisk er da en mulighed.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-05 13:07

Denne skulle kunne klare dit forehavende blot ved at klikke på .img filen....

Jeg kender den ikke så du må prøve

http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_decrypter.cfm

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-07-05 13:15

tror lige en lille "firkantet" forklaring på hvad en image-fil er for noget er på sin plads:
Et Image er et billede / spejlbillede af f.eks. indholdet på en cd, dvd, mappe, fil, harddisk o.s.v.
Og der kan ligge en masse forskelligt i den. Så "refi's" spørgsmål vedr. indholdet er yderst relevant.

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 13:30

Programmet skulle være et spil, med indeholdene video. . . . .

Kan det hjælpe dig Refi?

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 13:30

Men det skulle ikke være en dvd. . . . . .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 13:35

Prøv det sidste link jeg gav dig - den sværmer de åbenbart for.

Den er tilsyneladende så god så de har lukket deres hjemmeside

Men jeg tror nu ikke der er noget ulovligt i den - den er nok bare kommet for tæt på de "store"

Ellers lyder det til det jeg sagde - noget film med undertekster.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 13:36

PS: Om det er DVD eller CD er underordnet - det er jo kun et spørgsmål om plads.

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 13:39

Den ene fil der direkte hedder IMAGE, er 1,03KB. filen der hedder image.img, er 441 MB. filen der hedder IMAGE.sub, er 18.0 MB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 13:47

Ja - det er film med undertekster.

Hent programmet - installer det (tjek en extra gang det du downloader for virus o. lign.) - og dobbeltklik på .img filen (441 Mb) - og lad os så høre hvad der sker.

Det er muligt den selv beder om undertekster osv. , men jeg kender ikke programmet - men ellers kan de sættes på bagefter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-05 14:13

*.img filer kan være mange ting :

Citat
IMG = ADEX Corporation ChromaGraph graphics cards : Bitmap graphics : 4bit or 8bit
IMG = Alias Research, Vivid ray-tracer : Bitmap graphics (24bit RLE)
IMG = ArcView : ERDAS Imagine image file
IMG = Bitmap Graphic (several programs)
IMG = CloneCd Related File
IMG = Disk Copy, ShrinkWrap : Disk Image
IMG = Erdas Imagine MIS Picture Format
IMG = Image Whatnot Picture Format
IMG = Old or New style Gem Format
IMG = Planetary Data System image format
IMG = Radiance Picture Format
IMG = Starbase Picture Format

..og *.sub = Rational Rose component package

Fra : http://www.file-ext.com./

..og : http://filext.com/detaillist.php?extdetail=img
..samt : http://filext.com/detaillist.php?extdetail=sub

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-07-05 14:22

molokyle >> var det ikke det jeg skrev (bare lidt firkantet)

(sorry - ved godt det kunne misforståes, når jeg læser det igen)

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 14:27

Hmmm. jeg har hentet det program der er i det sidste link du sendte. Men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre herefter. . . . . hvis jeg dobbelt klikker på .img filen, sker der ikke andet end, den beder mig om at fortælle hvilket program den skal åbne filen med. . . . . . .

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 14:28

Hmmm. jeg har hentet det program der er i det sidste link du sendte. Men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre herefter. . . . . hvis jeg dobbelt klikker på .img filen, sker der ikke andet end, den beder mig om at fortælle hvilket program den skal åbne filen med. . . . . . . jeg har selvfølgelig indstalleret DVD Decrypter, inden jeg dobbelt klikker på .img filen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 14:32

Fint - så fortæller du den at den skal bruge det program du lige har hentet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 14:33

Kan være du skal genstarte først - men tror ikke det er nødvændig.

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 14:36

Okay. . . . nu skal jeg lige have skrevet det her ned i små detaljer tror jeg. Det hjælper mig ikke hvad i skriver .img filer kan være af forskellige formater og andre sjove ting.

Jeg har hentet et spil der hedder virtual sex game og som udfra beskrivelsen, skulle være et spil, hvor det gælder om at "more" sig

Om der så kommer en kvinde ud af skærmen, kan jeg kun håbe på

Men jeg henter det som er .rar fil og ekstracter den til en mappe for sig selv.

Derefter har jeg de tre filer jeg før har omtalt.

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 14:38

a call to an OS funktion failed. . . . .

Den besked får jeg hvis jeg beder DVD Decrypter om at åbne filen.
.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 14:52

Har du sat programmet rigtigt op ?

Det du HAR gjort er rigtig nok - men filmen/spillet skulle jo gerne på en cd/dvd

Har du disse 3 filer

image.ccd
image.img
image.sub

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 19:09

.img har jeg og .sub har jeg. .ccd har jeg ikke. . . . . .

Men altså. . . det er jo ikke en film, som sådan. . . det er et spil med levende kvinder. . altså film klip med kvinder.. . . samtidigt med det er et spil hvor man nok skal gå rundt og lave forskellige ting, før man får lov til at se disse kvinder. . . eller noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 19:21

Det er jeg helt med på.....

Grunden til spørgsmålet er at det efter AL SANDSYNLIGHED ar lavet af CloneCD - den laver nemlig disse 3 filer.
Så inden vi går videre så højreklik på den fil der hedder IMAGE (den uden filendelse) og åbn den.
Du vil blive spurgt om "med hvilket program" .
Vælg "notepad" eller "wordpad" og se om det er tekst der kan læses.

Prøv lige det først......

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 20:07

[CloneCD]
Version=2

[Disc]
TocEntries=6
Sessions=1
DataTracksScrambled=0
CDTextLength=0

[Session 1]
PreGapMode=2

[Entry 0]
Session=1
Point=0xa0
ADR=0x01
Control=0x04
TrackNo=0
AMin=0
ASec=0
AFrame=0
ALBA=-150
Zero=0
PMin=1
PSec=32
PFrame=0
PLBA=6750

[Entry 1]
Session=1
Point=0xa1
ADR=0x01
Control=0x04
TrackNo=0
AMin=0
ASec=0
AFrame=0
ALBA=-150
Zero=0
PMin=1
PSec=0
PFrame=0
PLBA=4350

[Entry 2]
Session=1
Point=0xa2
ADR=0x01
Control=0x04
TrackNo=0
AMin=0
ASec=0
AFrame=0
ALBA=-150
Zero=0
PMin=43
PSec=48
PFrame=57
PLBA=197007

[Entry 3]
Session=1
Point=0x01
ADR=0x01
Control=0x04
TrackNo=0
AMin=0
ASec=0
AFrame=0
ALBA=-150
Zero=0
PMin=0
PSec=2
PFrame=0
PLBA=0

[Entry 4]
Session=1
Point=0xb0
ADR=0x05
Control=0x04
TrackNo=0
AMin=46
ASec=18
AFrame=57
ALBA=208257
Zero=2
PMin=74
PSec=43
PFrame=0
PLBA=336075

[Entry 5]
Session=1
Point=0xc0
ADR=0x05
Control=0x04
TrackNo=0
AMin=128
ASec=0
AFrame=0
ALBA=125850
Zero=0
PMin=97
PSec=24
PFrame=1
PLBA=-11849

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 20:17

Yes - den er fra Clone CD - det står der jo ovenikøbet.

Så skal du have fat i CloneCD - Den er desværre ikke gratis - men sharewareversionen kan måske bruges.

http://www.slysoft.com/en/clonecd.html

Husk alle 3 filer skal ligge i et bibliotek for sig. Og muligvis er du nødt til at omdøbe IMAGE til Image.ccd

Nærmere kan vi ikke komme det, men nu er der ingen tvivl om hvad det er.

Når du har installeret CloneCD skal du i "fil/file" "brænd fra fil" (den sidste hedder noget andet på den engelske version)

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 20:28

ok. Jeg prøver refi
og vender tilbage

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 20:41

hmm. Jeg prøver som du siger refi, men mappen er tom, når jeg vil brænde fra fil, i Clone cd. Også selvom jeg omdøber IMAGE til IMAGE.ccd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 20:43

Er du sikker på det er den rigtige mappe ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 20:47

Filen du skal starte det hele med er .ccd filen - det var derfor det undrede mig at den ikke var der.
Den du har uden endelse er .ccd-filen, men hvorfor den ikke har endelsen ved jeg jo ikke.
Du har vel ikke sat Windows op til IKKE at vise filendelser for kendte filer ?

Hvis det er tilfældet skal du ikke omdøbe den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 20:49

Du kan også have hentet en "fupfil" - dem er der mange af.........

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 20:56

refi>> Nu skal du høre. Nu prøvede jeg med DVD decrypter at hente den store image.img fil ind og bare brænde den uden de to andre, altså IMAGE og .sub filerne. . . .det kunne jeg godt og jeg kunne også få gang i spillet bagefter. . . jeg kommer bare ikke ret meget længere end velkomsten. . . . men noget sker der og noget bliver der brændt der kan bruges. . . hmm. . . hjælper det dig noget som helst?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 21:03

Næh - ikke alverdens - men det er 200% sikkert at det er et clonecd image.

Som sagt er det filen uden endelse du skal starte brændingen med - det er den der fortæller clonecd resten af forløbet.
Det er nok også derfor den går i stå efter åbningen - den ved jo ikke hvad den skal.
Du skal på en eller anden måde have den fil omdøbt så du har en .ccd fil at starte brændingen med.
Hvis ikke det virker blot at omdøbe den - så er der nok ikke meget at gøre - så er du blevet fuppet.

Godkendelse af svar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 21:34

Tak for svaret refi.

Det virker ikke, men det er filerne det er galt med. Det jeg har fundet ud af, er at Filen "IMAGE" man skal omdøbe til IMAGE.cdd, skal være større end 2048 bytes, ellers vil hverken Clone eller dvd Decrypter modtage den og brænde den.

Men 1000 tak for din tolmodighed og dine svar, som jeg er sikker på er rigtige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 21:39

Beklager vi ikke kan komme det videre - som sagt er der mange fupfiler i omløb på xxxx sider

Men om ikke andet har du vel lært lidt om clonecd....

Den får du rigeligt brug for til filer fra disse sider

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 22-07-05 21:47

Nå nå ja ja

Føler mig jo helt "beskidt"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 21:51

- Det behøver du ikke......