/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre størrelse på mit c-drev
Fra : Klintebjerg
Vist : 1189 gange
200 point
Dato : 09-10-02 19:20

Jeg har en harddisk, som er fordelt på 2 drev. Mit c-drev er ved at være fyldt og jeg ønsker derfor at ændre størrelsesforholdet på de 2 drev. Kan man det og i så fald, hvordan? Jeg bruger Microsoft windows XP.

Klintebjerg

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 210 point
Dato : 09-10-02 19:50

Hejsa Klintebjerg

Det kan du med Partition Magic
Du skal bruge en af de nyere versioner og jeg har et par stykker liggende som jeg kan sende til dig HVIS du har ICQ#

Henter man gratis her :
http://www.lyberg.dk/blandet/download.htm

Når du har hentet den (hvis du ikke har den iforvejen) så kan du kontakte SANTA på ICQ# 96275058

Og så kan jeg sende versionen til at partitionere WinXP

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 09-10-02 20:10

Hej

Du kan bruge fdisk ude i dos... der kan du slette den ene og på den måde ligge dem sammen

/Caine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 18:34

"Klintebjerg" <Klintebjerg.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:aqZo9.87096$Qk5.3949178@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en harddisk, som er fordelt på 2 drev. Mit c-drev er ved at være
> fyldt og jeg ønsker derfor at ændre størrelsesforholdet på de 2 drev.
> Kan man det og i så fald, hvordan? Jeg bruger Microsoft windows XP.

Du skal have fat eks. Partition Magic som kan ændre
størrelser på drev UDEN at miste data.
--
FeZ

Kommentar
Fra : Klintebjerg

Dato : 09-10-02 20:22

Hej Santa
Du bliver nød til at forklare mig det på "dansk". Hvad er ICQ og hvorfra kan jeg få Partition Magic?

Klintebjerg

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 09-10-02 20:53

Klintebjerg

Du skal vide, at hvis du følger SANTA's råd overtræder du cppyrigth lovgivningen, da partition magic IKKE er et graits program, som Santa gerne vil gøre det til. Ydermere kan du på porducentens hjemmeside kun hente en demo-udgave hvis du registrerer dig med navn, adresse, postnummer og by :

http://www.powerquest.com/

Programmet koster $ 70 i indkøb.

Jeg må derfor advare mod at tage imod Santa's tilbud.

Afvis hans svar og giv pointene til en som fortjener dem, det Santa laver er sgu for PLAT.

Det du har brug for er, BootIt™ Next Generation. Det er gratis at prøve dette i 30 dage og så skal man slette det hvis man ikke bruger det. Du kan finde det her :

http://terabyteunlimited.com/bootitng.html

Der er endda også en god vejledning online til hvordan man gør så held og lykke til.

Spørg endelig løs hvis du vil vide mere om hvad partitioner er og hvem, havd, hvor m.m.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 09-10-02 20:55

Jeg glemte at sige, at fortsætter man med at bruge det koster det selvfølgelig penge, men det kan du se på producentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 09-10-02 20:59

Glemte linken til manualen som ligger online :

http://terabyteunlimited.com/downloads/bootitng.pdf

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-10-02 21:39

Hejsa, du kan fint bruge partition magic, som du kan hente en demo af her, men den fylder altså over 20 mb, men du kan altså downloade DEMO´EN her:

http://tucows.opasia.dk/system/preview/222189.html

Dog skal det sige at, Zonker har ret i at den fuldeversion koster omkring 70$.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 09-10-02 23:36

demoen kan ikke bruges til noget i praksis, da den kun viser hvad partition magic kan, men ikke gør det som man skulle forvente.

Demoen er i praksis ikke brugbar.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-10-02 23:42

nåå, jeg delte mit 30gb op i 3 med demo´en, men jeg tror måske den bare er delt, hmm det er nok et synsbedrag

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 10-10-02 00:46

Jeg har som Melander også kun en demo og det virker også helt fint når jeg bruger den

ICQ# er en "instant messenger" som er et lille program som du kan bruge til at se hvornår andre personer (som du har på din liste) er online hvis de tænder for deres egne ICQ'er Det er ganske gratis og det er nærmest ligesom at snakke over email eller telefon og du kan skrive sammen med folk fra hele verden iløbet af meget få sekunder

Linket jeg gav dig før var bare så du kunne se hvor du kan downloade programmet

http://www.lyberg.dk/blandet/download.htm

Og nej zonker det er ikke ulovligt at partitionere sin harddisk !!!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-10-02 01:25

Hej Klintebjerg,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Klintebjerg

Dato : 26-10-02 09:28

Hej Starup

Jeg har fået løst mit problem.

mvh

Klintebjerg