/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
sænke loftet i bryggers
Fra : zakdk
Vist : 685 gange
150 point
Dato : 21-07-05 23:18

Vi skal i gang med at sænke loftet i vores bryggers. Vi vil opsætte profilbrædder på de eksisterende spær. Afstanden vi vil hæfte dem på er ca 90 cm. Er der nogen der ved, om det vil være et problem, nu eller med tiden (altså om de vil begynde at bøje/hænge).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-05 23:30

det skulle ikke kunne give problemer, husk lige at bruge alukraft imellem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-05 23:31

det skulle ikke kunne give problemer, husk lige at bruge alukraft imellem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-05 23:32

det skulle ikke kunne give problemer, husk lige at bruge alukraft imellem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-05 23:36

ehm.... hva gik der galt, nå men nu er du da ikke i tvivl om mit svar

Kommentar
Fra : technic

Dato : 22-07-05 00:19

Hvis du anvender minimum 19 mm profilbrædder skulle det ikke være noget problem.
Hvad der skal være over brædderne afhænger af om der er udnyttet loft eller bare et tagrum.
Her er lidt om gør det selv isolering for isolere skal du.

http://www.isover-katalog.dk/sw781.asp

Kommentar
Fra : technic

Dato : 22-07-05 00:19

Hvis du anvender minimum 19 mm profilbrædder skulle det ikke være noget problem.
Hvad der skal være over brædderne afhænger af om der er udnyttet loft eller bare et tagrum.
Her er lidt om gør det selv isolering for isolere skal du.

http://www.isover-katalog.dk/sw781.asp

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 150 point
Dato : 22-07-05 06:04

hold da k... hvor i stammer

som tidligere sagt , kan du godt have 90 mellem sømningen ( bare husk at skyde dykkerne op skråt)
alm 16 mm loftrustik er rigeligt
skal der dampspære i (hvis der ikke er udnyttet rum ovenover) bruger du en 0,20 plastfolie , alukraft brugte man for 50 år siden, plast er meget bedre

Kommentar
Fra : technic

Dato : 22-07-05 10:44

Så må jeg jo se om jeg kan lade være med, at stamme.

Hvis der er tale om beklædning direkte på spærfoden er der jo ikke tale om at sænke loftet, men bortset fra det så skal der foretages en isolering af hulrummet af brandtekniske årsager.
Du kan lære lidt om konstruktionen her: http://www.rockwool.dk/sw55307.asp#mbs_forside_din_br_guide

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 24-07-05 14:57

Tak for svaret bredker.

Kommentar
Fra : technic

Dato : 24-07-05 15:17

Bvadrrr!

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-07-05 15:46

selv tak
du siger bare til hvis der er andet vi kan hjælpe med

Kommentar
Fra : technic

Dato : 24-07-05 15:56

FUSKER!

Kommentar
Fra : technic

Dato : 24-07-05 15:56

FUSKER!