/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Habana rullevægt
Fra : spooff
Vist : 370 gange
50 point
Dato : 21-07-05 20:09

Har pt denne opsætning (ej tilkørt):Leo Vince Touring, Polini Sportcyl.+ Speed Control vario med 7,7 grams ruller. Vil det være en ide at sætte f.eks. 5,6 grams i istedet? Har ikke haft fuld gas endnu, men ca 2/3 = 90 km/t på speedometer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-05 20:30

det vil være en god idet, da den får bedre optræk og maskinen yder bedre

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 21-07-05 21:02

Betyder det osse højere topfart? Tager den ikke væsentligt flere omdrejninger eller?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 21-07-05 21:13

den vil tage flere omdrejninger, nogle cylindere er lavet til højere omdrejninger og derved giver størrer topfart..... men med ruller skal man gerne eksperimenterer lidt, for et halvt gram kan være afgørende

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 21-07-05 21:22

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-05 21:28

selv tak