/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan laver jeg en recover cd
Fra : Klarskov
Vist : 826 gange
50 point
Dato : 21-07-05 17:44

Recover cd
Jeg vil gerne lave min egen Recover cd, jeg er træt af at installere alle programmerne en efter en.
Så! er der nogen der kan hjælpe min med dette projekt
Hvordan laver jeg en recover cd &
Hvordan ligger jeg programmerne på harddisken.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-07-05 17:48

det bedste vil at benytte Norton Ghost, som laver et komplet image at din partition.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-05 18:13

Hvorfor ikke benytte den originale installations CD ?

Hvis noget er galt? Får du muligheden for at vælge; Reparér eller Intallér. I begge tilfælde mister du ingen data

Hvis du kan komme på nettet? ..så læs : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klarskov

Dato : 21-07-05 18:15

Hej hcma:
Det var ikke lige det jeg havede tænkt mig ( øjeblike billede / image )
Det var nærmer at, alle programmerne skal ligger skjult på HD, & så udparkes & indstalleres via CD'en !
er det noget du kender til ?

Kommentar
Fra : Klarskov

Dato : 21-07-05 18:34

Hej molokyle:
Der findes ikke en original cd, fordi jeg selv bygger ombygger & opdaterer min pc.
Det jeg vil er, Alle driver og programmer bliver genopbygget via en recover cd.
Ps. tak for linket ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-07-05 18:38
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-05 20:05

Ghost som Hcma nævner pakker hele dit styresystem ned til det halve og kan lægges/udpakkes fra CD eller anden partition.
Jeg bruger selv Dirve Image som er afsamme type program.
Den rigtige metode, som jeg mener, er:
HD 1 primær partition med styresystem C:
HD 1 logisk drev E til filer/dokumenter/og programmer
HD 1 logisk drev F til image filer (recovery)
Som regel går selve programmet ikke i stykker men kun styresystemet.
Og det hentes nemt og hurtigt på nogle minnutter.
Drev E kan evt. også gemmes.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-07-05 21:03

og DriveImage, som emesen nævner, er overtaget af Symantec og produceres ikke mere, da Symantex jo har deres eget Norton Ghost

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-05 21:12

Uhu - jeg elsker min Drive Image og Partition Magic som også er overtaget af symantec........men så må jeg lære at bruge Ghost.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-05 21:13

eller også bare bruge microsoft egen.............
OEM Preinstallation kit

http://www.microsoft.com/oem/default.mspx

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-05 16:59

Klarskov - min løsning med Drive Image duer vist ikke til det du vil lave.
Så jeg hopper af her.

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 02-09-05 22:45

Jeg kan kun anbefale Ghost der også har den mulighed at lægge dit image ned på en ekstern harddisk, så tager det kun 20 min. for 50 Gb og din PC er oppe at løre nødagtigt som fra den dag du tog ghostet!!

Godkendelse af svar
Fra : Klarskov

Dato : 03-09-05 10:13

Tak for svaret dk.