/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Godt musikprogram??
Fra : o0LouiSe0o
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 21-07-05 17:10

Hejsa. Det kører bare ikke rigtig for mig længere med winamp, så er der non der kender et super godt musiikprogram til computeren?? Jeg skal kun bbruge det til at have al min musik i, og kunne afspille det. Ja. På forhånd tak
//Louise

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 17:14

iTunes - er absolut et af de bedre

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 21-07-05 17:15
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-05 17:27
Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 21-07-05 17:46

Enig med refi

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 21-07-05 17:50

hvad fanden skete der med min smiley

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 17:54

Du satte den efter f - der virker kun EEN

Refi

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-07-05 18:07

Hvorfor ikke bare bruge Windows Media Player. Jeg har checket nogle af de andre og synes den er langt lettere at bruge.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-07-05 21:17

Helt enig med refi.
itunes er den bedste afspiller jeg har set, og jeg har efterhånden prøvet næsten dem alle. itunes kan sagtens læse mp3, men konverterer selv i AAC. Der , efter min mening, giver en bedre lydkvalitet og fylder lidt mindre. Desuden er der metasøgning, så det er lynene hurtigt at finde de numre man har lyst til at høre.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-07-05 21:21

Metasøgning findes OGSÅ i WMP. Den hedder bare Søg. Og så kan WMP selv finde CD-indhold på nettet når jeg kopierer en CD inkl. Billeder af covers.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-07-05 21:27

arne.jakobsen.
Metasøgning betyder at programmet allerede søger når du har tastet ét bogstav. Realtime. Så hvis du søger efter "bamse & kylling" , sorterer den en masse numre fra bare du har tastet "b". Det kan WMP ikke!! . Det er faktisk den altoverskyggende årsag til at jeg bruger itunes istedet.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-07-05 21:30

OK fluffy, det vidste jeg ikke. Kan Itunes det der med at finde CD-indhold fra nettet? For det synes jeg er et must.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-07-05 21:37

Jeps. Det kan den også. Den har også en anden lille fiks ting der hedder "smart playlists", hvor man kan definere et eller flere kriterier, f.eks : Genre : Jazz, årstal : før 1970. Og så deler itunes din musik op i undergrupper på den måde. Det synes jeg personligt er ret brugbart.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 21:39

Ja - iTunes er slet ikke så dårlig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-07-05 21:41

Men AAC-filer kan ikke afspilles på en MP3-afspiller. Der findes MP3-afspillere der kan afspille wma-filer. Kan Itunes afspille wma-filer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 21:46

Ja - Den kan sågar importere fra MediaPlayer

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-07-05 21:48

Nej. itunes er jo et Macintosh produkt og de er jo ikke ligefrem gode venner med Micro$oft, så den kan ikke afspille WMA filer, ligesom WMP ikke kan afspille AAC filer. Modsat WMP, kan itunes dog konvertere "konkurenten" til AAC. Og iøvrigt er den mest solgte "mp3 afspiller" jo iPod, som bliver lavet af Macintosh, og er lavet til at køre sammen med itunes.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-07-05 21:57

Jeg må så konkludere at hvis man har brug for at overføre sin musik til en alm. MP3-afspiller der ikke hedder Ipod, skal man ikke vælge Itunes. Hvis man har brug for at udveksle sin musik med WMP-brugere, skal man heller ikke vælge Itunes, idet disse ikke vil kunne læse de af Itunes genererede AAC-filer. Som med andre Mac-programmer risikerer man altså lidt at "male sig selv op i et hjørne".
Det synes jeg da er vigtigt at fortælle en bruger der spørger efter et program til erstatning for WinAmp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 21:58

Ja - du har da ret i den konverterer dem først, men det er vel heller ikke problemet - så kan de jo laves om til mp3 bagefter.

Citat
Keep It All in iTunes

If you’re excited about using iTunes, but have already have a music collection built up in other programs, you’re in luck. iTunes can import music from Windows Media Player, MusicMatch and any other app that uses MP3, AAC or WMA (unprotected). iTunes 4.9 will now convert files digitized by Windows Media Player in unprotected format to AAC, so you can use them in iTunes or on iPod. When you import your MusicMatch library or other MP3 collection, you can choose to let iTunes make a copy of the library, or point to the old files. If you want to gather up all your music later, iTunes lets you consolidate your library anytime.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 22:00

Du er da helt galt afmarcheret "arne"

Hvem gemmer i wma på en mp3 afspiller ?
iTunes klarer fint mp3

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-07-05 22:09

hvis man kun vil køre WMA og ikke andet, er itunes ikke det rigtige valg. Men er MP3 ikke det smarteste format at bruge på en MP3 afspiller??

Hvis man vil køre med MP3 OG AAC, er der efter min mening ingen tvivl om at itunes slår alle andre konkurrenter med flere banelængder.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-07-05 22:10

Du er da helt galt afmarcheret "refi"

Det er der mange der gør! Fordi de fleste nyere MP3-afspillere OGSÅ kan afspille wma-filer men KUN Ipod afspiller Itunes AAC-format.

Men WMP klarer også at arbejde med MP3, endda KUN hvis man vælger det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-07-05 22:12

Men nu er det vist tilstrækkeligt belyst. Lad nu spørgeren træffe sin egen beslutning.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-07-05 22:21

Alene det faktum at iPod sidder på over 50% af markedet for nye afspillere, overfor det faktum at der findes hundredevis af andre mærker. Gør vel at MP3 og AAC er de mest relevante formater at forholde sig til. Men ret har du arne.jakobsen!! Vi er kommet lige vel langt væk fra o0louiSe0o's spørgsmål, til fordel for egen diskusion

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-07-05 22:25

Det slog mig lige at det der var ment som et godt råd endte med at lyde som gudedyrkelse.....

Macintosh/itunes = Afgud

Micro$oft/WMP = Mammon

Hvis man er kristen, er det da gåsehud lige der

Vh fluffy

Kommentar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 23-07-05 12:59

Altså. Jeg har en creative zen micro, og har ikke noget behov for WMA filer frem for MP3. Så tror bare jeg snupper iTunes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 13:03

Det lyder som et fornuftigt valg......

Godkendelse af svar
Fra : o0LouiSe0o

Dato : 25-07-05 15:11

Tak for svaret refi.