/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Dæksbelægning - alternativ til Treadmast~
Fra : sejl
Vist : 6605 gange
220 point
Dato : 21-07-05 11:49

Hejsa - Jeg står for at skulle skifte dæksbelægning på min 24 fods sejlbåd. Der er næsten dæk/trædeflade på hele båden, så jeg søger et alternativ til Treadmaster.
Treadmaster er ellers vældig godt, men det er prisen ikke !!!!
Jeg har tidligere malet med Hempels Decolay - men det holder kun ca 1 år, så forsvinder det skridsikre element...
Er der nogen som har nogle gode råd ??
Håber på nogle gode svar

morten

Kommentar
Fra : erik0905

Dato : 08-08-05 19:59

der findes et produkt med små korn i malig , jeg tror det er Hempel , og det er meget effektivt , nemt at holde rent. det er 1komp. og jeh har brugt det på epoxydæk.

Kommentar
Fra : sejl

Dato : 10-08-05 09:39

tak, men det er ikke lige det jeg søger. Jeg har også hørt det med at smide små glaskugler i det sidste lag maling.
men det vil jeg ikke - syntes det slidder for meget på sejlertøjet.

Kommentar
Fra : erik0905

Dato : 10-08-05 10:16

glaskugler er da også helt hen i skoven, og det produkt jeg nævner, har overhovedet ikke den slags overflade, man kan hverken se eller mærke kornene. det nærmeste at sammenligne med er noget meget meget fint vandslibepapir, og det er utroligt skridsikkert, også med bare tær, det vil nok slide på dit tøj, det er nok ikke tænkt til at sidde på.

Kommentar
Fra : sejl

Dato : 15-09-05 11:36

er der ikke nogen som har nogen erfaring med at lægge en ny dæksbelægning på ???

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-05 21:56

hvad med at lave et godt gammeldags teakdæk. det er dyrt i første omgang, men det holder i rigtig mange år, og så ser det pænt ud. så er der ikke noget der skaller af eller bliver glat, og det er faktisk ikke så svært som det ser ud til

Godkendelse af svar
Fra : sejl

Dato : 25-01-06 11:25

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : Vildstrup

Dato : 03-02-08 19:26

Vedr. alternativ til Treadmaster dæksbelægning:

Jeg har i min søgen på samme, fundet et alternativ til omkring 330 kr. incl moms.
Belægningen er ikke udviklet som egenlig dæksbelægning, men kan efter fabrikantens anvisning sagtens bruges hertil. Belægningen er uv-bestandig, syrefast og uden phthalat,
som jo bruges til at gøre plast og vinyl blødt og smidigt. Plast og vinyl der indeholder phthalat, svinder en smule med årene.
Belægningen indeholder kvartssand der træder en anelse frem når den belastes, og anvendes normalt på gangarealer og baderum i ældreboliger/ plejehjem, samt terasser
ved færgeramper o.s.v.
Ring og hør nærmere hos Altro Safety Danmark på tlf. 363 78 80 33, hvor du kan få lidt at vide om forhandlere og limtype ( brug 2 komp. ).
Med venlig hilsen Gulvmand Vildstrup.

Kommentar
Fra : Vildstrup

Dato : 03-02-08 19:29

Vedr. alternativ til Treadmaster dæksbelægning.

Fejl i tlfnr. Det rigtige er her: 36 78 80 33

MVH Vildstrup.