/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
batterier til digicamera
Fra : Silbermorfar
Vist : 403 gange
15 point
Dato : 20-07-05 21:55

Nu har vi lige købt et nyt digicamera og efter at de første batterier blev tømt efter rigtig langt tid købte vi nogle rimelig fornuftige, men de holdre altså bare ikke... Er der nogen der kan hjælpe mig med et godt fiff eller ligenende..???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 20-07-05 22:15

Brug kun genopladelige.

Du kan f.eks. købe et sæt med lader.

Bruger dit aparat 2, så køb 4 - så har du altid et extra sæt med hvis du løber tør.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 22:17

Husk med genopladelige batterier at de første gang skal lade mindst 12 timer selvom laderen siger de er opladet.

Husk endvidere aldrig at lade på halvtomme batterier - de skal tømmes helt før de bliver opladet - så holder de længere.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-07-05 22:39

Hvilket kamera har du ?

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 20-07-05 22:58

Husk at kigge på de genopladelige batterier hvor meget de kan for der findes flere slags. Jeg har selv 1700 map, men de kan fås kraftigere endnu og det er rart de holder længe. Det er også en god ting med en lynoplader, for nogle opladere bruger op til 10 timer at lade baterier op. Bilka har for nydlig haft et godt tilbud, men er nok dem som er billigst aligevel.
Mvh. nanahund.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-07-05 08:34

Jeg havde samme problem med at kameraet åd batterierne på ingen tid. Jeg sværmer ikke for genopladelige batterier til et camera, så mangler man strøm når man allermest har brug for det.

Så jeg eksperimenterede med forskellige mærker, og måtte klart konstatere at Aldi's batterier slår alle de andre med flere hestelængder. Og så er de jo oven i købet billige. Så jeg har et sæt Aldi batterier i cameraet, og så et ekstra sæt i tasken. Så jeg vil foreslå at du prøver Aldi-batterier i cameraet. Der er ikke det store beløb at risikere.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 21-07-05 09:58

Prøv at gå ind på denne side, der er næsten alt, hvad man kan ønske sig.
http://www.batterier.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-07-05 12:47
Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-07-05 17:48

Batterier er ikke bare batterier. Alt efter hvilken mærke og type, opføre de sig forskelligt. Det vil de også gøre, alt efter hvad de bliver brugt til.
Afladningskurven er meget forskellig, fra det ene til det andet. - Nogen typer har en konstant faldende effekt under afladningen (brugen) medens andre er i fuld vigør til den sidste dråbe.
Digital kamera er et krævende apperat, så her gælder det at batteriet har en vandret afladningskurve indtil det næsten er tømt.
Jeg bruger selv Duracell, da de aflader på den rigtige måde, så man har længst mulig operationstid.
Hvis du skal bruge opladelige batterier, så hold dig fra Ni-Cd. De egner sig ikke til dette formål, og er da også næsten geledet ud af markedet.
Vælg et Ni-Mh med så stor kapasitet som muligt. Den mest saftige som jeg har set er på 2700 mA, men dem der ses mest i handlen ligger på mellem 2100 - 2300 mA. De koster godt nok en del, men de tjener sig hjem igen.
Problemet med de opladelige batterier er at de har en lækstrøm, somgør, at de taber strømmen, hvis de ligger for længe, så her skal du huske lige at give dem en tur i laderen, inden du skal bruge dem.
Duracell er en type batterier der kan holde sig, så her kan du altid købe en pakke, når de er på tilbud. Ofte kan man købe en 12 pak for 30-35 kr. på tilbud. Så er der til et stykke tid, alt efter din aktivitet.

Kommentar
Fra : Silbermorfar

Dato : 21-07-05 18:44

Mange tak for de mange svar... nu blev jeg da det kloger..!!
Jeg har em HP M307, den købte vi på tilbud sammen med en printer og jeg må sige med der lille smule forstand jeg har på det område laver den meget fine billeder.

Godkendelse af svar
Fra : Silbermorfar

Dato : 21-07-05 18:47

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 18:53

Selv tak